ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Κυριακή 13 Ιουνίου 2021

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα e twinning: "Πανδημίες, μάθηση από την Ιστορία" του Γενικού Λυκείου Κρανιδίου

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 5:16:00 μ.μ. | |
Ευρωπαϊκό πρόγραμμα e twinning: "Πανδημίες, μάθηση από την Ιστορία" του Γενικού Λυκείου Κρανιδίου
Το Γενικό Λύκειο Κρανιδίου, επιχειρώντας να ανοίξει τους μαθησιακούς ορίζοντες των μαθητών/τριων πραγματοποιεί προγράμματα που στοχεύουν αφενός στην ανάδειξη της ευρωπαϊκής διάστασης στη μάθηση, αλλά και στη βιωματικότητα, επιλέγοντας θεματικές που άπτονται της επικαιρότητας και του προβληματισμού των μαθητών.

Συγκεκριμένα κατά το τρέχον σχολικό έτος εκπονήθηκε το έργο: «Pandemics – learning from History» στο οποίο συμμετείχαν τα εξής σχολεία:

Γενικό Λύκειο Κρανιδίου

IES Alhama de Corella (Navarra- Spain)

IES Cascales (Murcia- Spain)

IES Vicente Medina (Archena- Spain)

IES Isaac Albéniz (Leganés- Spain)

IES Melchor de Macanaz (Hellín- Spain)

Αυτό το έργο γεννήθηκε από την ανάγκη να γνωρίσουμε άλλες πανδημίες που κατέγραψε η Ιστορία και να αναλύσουμε τα κοινά σημεία ή τις ομοιότητές τους με τη σύγχρονη πανδημία.Το πρόγραμμα στηρίχθηκε στην έρευνα που αναπτύχθηκε αναφορικά με τη Μύρτιδα ένα 11χρονο κορίτσι που έζησε και πέθανε στο λοιμό που έπληξε την Αθήνα την εποχή του Περικλή. Μέσα από την οπτική αυτού του νεαρού ιστορικού προσώπου οι συμμετέχοντες προσέγγισαν την εποχή του 5ου αι π.Χ, συνομίλησαν «ψηφιακά» με τη νεαρή Αθηναία, ταξίδεψαν στο χρόνο με συνοδοιπόρους τους Ισπανούς μαθητές και ανακάλυψαν τις συνθήκες που οι άνθρωποι τότε βίωσαν, τα προβλήματα που επέφερε η ασθένεια (υγεία, κοινωνία, πολιτική, οικονομία) και τις συνέπειες στην ψυχολογία των εφήβων, συγκρίνοντας το ιστορικό πλαίσιο με τη δική τους εμπειρία και τους σύγχρονου προβληματισμούς.
Οι 142 μαθητές και μαθήτριες που συμμετείχαν στο έργο είχαν την ευκαιρία να μάθουν όχι μόνο πώς η πανδημία της Αθήνας ξέσπασε το 430 π.Χ., αλλά και να μελετήσουν αναφορικά με τα πρόσωπα και το ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο της εποχής, ενώ συνέχισαν το ταξίδι στο χρόνο, μελετώντας τις πανδημίες που ακολούθησαν, φτάνοντας στο σήμερα. Μέσα από ποικίλους σημειωτικούς πόρους διαδικτύου και των πολυμέσων ανέπτυξαν δεξιότητες αναζήτησης πληροφοριών, κριτικής επεξεργασίας και συνθετικής παρουσίασης των δεδομένων, ενώ ταυτόχρονα ενισχύθηκε η συνεργατική μάθηση και όλα αυτά σε συνθήκες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που επέβαλλαν τα υγειονομικά πρωτόκολλα της φετινής σχολικής χρονιάς.

Ποικίλες οι συνεργατικές δράσεις του έργου: Τα παιδιά ερεύνησαν και δημιουργήσαν τις δικές στους παρουσιάσεις για τη Μύρτιδα, τη συνάντησαν σε ψηφιακά κόμικς και πήραν συνεντεύξεις, δημιούργησαν το προφίλ της σε κοινωνικά δίκτυα και μπήκαν στη ψυχολογία της, γράφοντας το ημερολόγιο της. Μελέτησαν τις περιγραφές του Θουκυδίδη για το λοιμό μέσα από συννεφόλεξα και κατασκεύασαν χρονογραμμή με τις πανδημίες στο πέρασμα του χρόνου. Αργότερα άρχισαν να καταθέτουν και τις δικές τους εμπειρίες και συναισθήματα από το σήμερα φωτογράφισαν, ζωγράφιζαν, έγραψαν στίχους στην προσπάθειά τους να αποτυπώσουν με τη δική του οπτική τη μεγάλη ανατροπή που έφερε στη ζωή τους η υγειονομική κρίση. Διακόσμησαν τις μάσκες τους με στοιχεία της αρχαίας Ελλάδας, αλλά και συγκέντρωσαν τις δημιουργίες τους σε μουσείο εικονικής πραγματικότητας με θέμα: «Οι έφηβοι μιλούν για την πανδημία».

Το twinspace του έργου: Εδώ

Επιπλέον, μέσω τηλεδιάσκεψης συνάντησαν τους/τις μαθητές/τριες από τα άλλα συνεργαζόμενα σχολεία της Ισπανίας και εξέφρασαν τους προσωπικούς τους φόβους και τα συναισθήματα, συνέκριναν τα βιώματα τους από το lockdown, με την ελπίδα να συναντηθούν και δια ζώσης, όταν ομαλοποιηθεί η κατάσταση.

Το πρόγραμμα ήταν εξαιρετικά ικανοποιητικό, με πολύ μεγάλη συμμετοχή. Οι 11 εκπαιδευτικοί (Έλληνες και Ισπανοί) που τους συνόδευσαν στην περιπέτεια αυτού του ψηφιακού ταξιδιού είμαστε πολύ περήφανοι/ες για το αποτέλεσμα και αισθανόμαστε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε τα παιδιά για αυτή τη μοναδική εμπειρία συνεργασίας!

Οι εκπαιδευτικοί του προγράμματος

Αλεξανδρή Ελευθερία
Δημοπούλου Ευσταθία
Λιώση Μαρία

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ