V.STAMATIS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΚΑΗ ΔΥΝΑΜΗ

Σελίδες

Τρίτη 6 Ιουλίου 2021

Σκρέκας σε Χαρίτση: Καλαμάτα, Σπάρτη, Άργος και Ναύπλιο είναι δύσκολο να πάρουν φυσικό αέριο

Σκρέκας σε Χαρίτση: Καλαμάτα, Σπάρτη, Άργος και Ναύπλιο είναι δύσκολο να πάρουν φυσικό αέριο
"Η Καλαμάτα, η Σπάρτη, το Άργος και το Ναύπλιο είναι δύσκολο να πάρουν φυσικό αέριο από το εθνικό δίκτυο αγωγών και γι’ αυτό θα τροφοδοτηθούν με SNG (συνθετικό αέριο) ή LNG (υγροποιημένο αέριο)". Αυτό δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος Κώστας Σκρέκας απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Αλέξη Χαρίτση. 

Σύμφωνα με τον κ. Σκρέκα αυτή την περίοδο η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) τροποποιεί το πλαίσιο παροχής φυσικού αερίου της Περιφέρειας Πελοποννήσου, προκειμένου στη συνέχεια να εγκριθούν τα επενδυτικά σχέδια των εταιρειών που θα υποβάλουν αίτηση για τα δίκτυα της Καλαμάτας, της Σπάρτης, του Άργους και του Ναυπλίου. Αρα όποια εταιρεία και αν αναλάβει τα δίκτυα αυτών των πόλεων δεν θα τα συνδέσει με το εθνικό δίκτυο αλλά θα παρέχει αέριο SNG ή LNG μέσω τοπικού σταθμού.

Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΧΑΡΙΤΣΗ

Η απάντηση αυτή του υπουργού αφήνει ουσιαστικά αναπάντητα όλα τα υπόλοιπα ερωτήματα του κ. Χαρίτση αναφορικά με το χρόνο υλοποίησης του δικτύου και το κόστος του φυσικού αερίου, αφού ακόμα δεν έχουν υποβληθεί τα επενδυτικά σχέδια. Οι επενδυτικές προτάσεις θα υποβληθούν μετά την τροποποίηση του πλαισίου από τη ΡΑΕ.

Ο βουλευτής Αλέξης Χαρίτσης ρώτησε τα εξής: "Θα μου επιτρέψετε να ξεκινήσω με ένα σύντομο ιστορικό της υπόθεσης, γιατί θεωρώ ότι υπάρχει ένα σημαντικό έλλειμμα ενημέρωσης σε σχέση με αυτό το ζήτημα. Η επέκταση των δικτύων του φυσικού αερίου στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και συγκεκριμένα στις 6 μεγάλες πόλεις Κόρινθος, Άργος, Ναύπλιο, Τρίπολη, Σπάρτη και Καλαμάτα είναι μια διαδικασία η οποία ξεκίνησε με το σχεδιασμό της ΔΕΔΑ επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ το 2018 και αφορούσε στην κατασκευή δικτύων σε ποσοστό 60% του οδικού δικτύου αυτών των πόλεων. Το έργο αυτό με προϋπολογισμό 35 εκατομμύρια ευρώ, θα προσέφερε με μηδενικά τέλη σύνδεσης στους καταναλωτές, και οικιακούς και επαγγελματικούς και νοικοκυριά και επιχειρήσεις, δηλαδή ιδιαίτερα χαμηλό κόστος χρήσης. 

Πέρυσι δυστυχώς με μια αιφνιδιαστική απόφαση η ΡΑΕ απένταξε το συγκεκριμένο έργο. Παράλληλα, σύμφωνα και με τη λογική των ιδιωτικοποιήσεων που διέπει συνολικά τη σημερινή κυβέρνηση σε στρατηγικούς τομείς ενέργειας, εταιρεία ιδιωτικών συμφερόντων έχει λάβει άδεια διανομής φυσικού αερίου για την Κόρινθο, την Τρίπολη και τη Μεγαλόπολη. Προκαλούνται λοιπόν ερωτήματα τόσο για τα κριτήρια επιλογής του ιδιώτη παρόχου χωρίς διαγωνιστική διαδικασία, αλλά και για την τελική τιμή πώλησης στους καταναλωτές, οικιακούς και βιομηχανικούς. Παράλληλα, κύριε υπουργέ, το ίδιο διάστημα η Περιφέρεια Πελοποννήσου, κατά τη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης της ΡΑΕ για την ανάπτυξη του δικτύου διανομής της ΔΕΔΑ, επιβεβαίωσε την πρόθεσή της να εκδώσει πρόσκληση ειδικά για τη ΔΕΔΑ, για την ένταξη των σχετικών έργων στο ΠΕΠ Πελοποννήσου με προϋπολογισμό 20 εκατομμυρίων ευρώ. Σε αυτό το πλαίσιο και δεδομένου ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προτίθεται να εκχωρήσει το σύνολο της δημόσιας συμμετοχής στο δίκτυο φυσικού αερίου με την πώληση της ΔΕΠΑ υποδομών και της ΔΕΠΑ Εμπορίας... Σύμφωνα με τις πληροφορίες η τελική φάση -από τα δημοσιεύματα το λέω- φαίνεται ότι θα ολοκληρωθεί το ερχόμενο φθινόπωρο. 

Αναδεικνύεται λοιπόν εδώ ο κίνδυνος να μείνουν εκτός του δικτύου παροχής φυσικού αερίου σημαντικές πόλεις, όπως είναι η Καλαμάτα, όπως είναι η Σπάρτη, όπως είναι και το Ναύπλιο, αλλά και με συνέπεια βεβαίως να αυξηθεί το κόστος για τους τελικούς καταναλωτές. Ενδεικτικό του αλαλούμ που υπάρχει αυτή τη στιγμή είναι το γεγονός ότι μετά την αρνητική έκβαση που είχε η αίτηση που είχε υποβάλει η ΔΕΔΑ για την αναθεώρηση της απόφασης της ΡΑΕ να απεντάξει την Πελοπόννησο από το πρόγραμμα ανάπτυξης δικτύων αερίου της εταιρείας, ακολούθησε στη συνέχεια η ΔΕΔΑ τη νομική οδό, έχοντας ήδη προσφύγει στο διοικητικό εφετείο και ενώ η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει καταθέσει και αυτή 3 ενστάσεις κατά της ίδιας απόφασης της ΡΑΕ. Κατόπιν όλων αυτών φαίνεται ότι αυτή τη στιγμή που μιλάμε ο σχεδιασμός επέκτασης του δικτύου του φυσικού αερίου στις βασικές πόλεις της Πελοποννήσου βρίσκεται στον αέρα, με αποτέλεσμα να παραμένουν αναπάντητα πολύ κρίσιμα ερωτήματα σε σχέση με το ποιες πόλεις αφορά αυτή η επέκταση. Ποιος θα είναι ο τρόπος τροφοδότησης και μεταφοράς και κυρίως ποιες θα είναι οι επιβαρύνσεις για τον τελικό καταναλωτή;

Κύριε υπουργέ, η ανάπτυξη των δικτύων φυσικού αερίου, όπως αυτό έχει επιβεβαιωθεί και από τις τοποθετήσεις των τοπικών Επιμελητηρίων και της τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά και όλων των φορέων της περιοχής, είναι μια σημαντική αναπτυξιακή προοπτική, η οποία θα διευκολύνει την καθημερινή διαβίωση των πολιτών στην Πελοπόννησο, των επιχειρήσεων, τη δραστηριότητα της τοπικής βιομηχανίας και βιοτεχνίας, της αγροτικής παραγωγής, καθώς και των δομών υγείας και εκπαίδευσης. 

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου όμως αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε καθεστώς αποκλεισμού και για αυτό εγώ σας θέτω κάποια πολύ συγκεκριμένα σαφή ερωτήματα και παρακαλώ πολύ να υπάρξουν και σαφείς απαντήσεις από τη δική σας την πλευρά. Είναι λοιπόν σε ισχύ ο προγραμματισμός της ΔΕΔΑ για τις 6 πόλεις της Περιφέρειας Πελοποννήσου; Σε ποιες πόλεις και με ποια χρέωση προγραμματίζεται η ανάπτυξη των δικτύων του φυσικού αερίου μέχρι και το 2023; Και πώς θα διασφαλιστεί κύριε υπουργέ, το κοινωνικό και οικονομικό όφελος για την περιοχή, από την αξιοποίηση των πόρων αυτού του κονδυλίου των 20 εκατομμυρίων ευρώ από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Πελοποννήσου και ποιες δεσμεύσεις θα αναλάβει ο ιδιώτης μέτοχος που θα προκύψει στη ΔΕΠΑ υποδομών, άρα και στη ΔΕΔΑ για την ανάπτυξη δικτύων σε ενεργειακά αποκλεισμένες περιοχές, σε περιοχές οι οποίες δεν καλύπτουν ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια για την ανάπτυξη του σχετικού δικτύου;".

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΚΡΕΚΑ

Απαντώντας ο υπουργός Περιβάλλοντος Κώστας Σκρέκας είπε μεταξύ άλλων: "...Θέλω να σας πω ότι πράγματι στην ενεργειακή στρατηγική που υλοποιούμε το φυσικό αέριο παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, γιατί είναι ένα αέριο το οποίο αντικαθιστά το λιγνίτη. Μια ηλεκτρική μεγαβατώρα όταν παράγεται από το λιγνίτη εκπέμπει στην ατμόσφαιρα έως και τρεις φορές περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από το φυσικό αέριο, άρα καταλαβαίνουμε ότι αντικαθιστώντας το λιγνίτη με το φυσικό αέριο πετυχαίνουμε πολύ λιγότερες επιπτώσεις στην ατμόσφαιρα και άρα βοηθούμε στο να αντιμετωπίσουμε τα αίτια που προκαλούν την κλιματική αλλαγή και αυτή στη συνέχεια την κλιματική κρίση που είναι φυσικά το διοξείδιο του άνθρακα. Και βλέποντας δυστυχώς τι επιπτώσεις είχε στον πλανήτη μια υγειονομική κρίση, όταν αυτή τον βρήκε απροετοίμαστο, καταλαβαίνουμε ότι δεν πρέπει και δεν έχουμε το δικαίωμα να αφήσουμε να προετοιμάσει τον πλανήτη στην επόμενη κρίση που είναι η κλιματική κρίση. 

Γι’ αυτό το λόγο εμείς προωθούμε ένα πολύ φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα για την ανάπτυξη και την περαιτέρω διείσδυση του φυσικού αερίου στην ελληνική οικονομία και στην ελληνική κοινωνία. Προχθές βρέθηκα με τον πρωθυπουργό, τον Κυριάκο Μητσοτάκη στην Ξάνθη, όπου από εκεί έγινε η παρουσίαση του φιλόδοξου προγράμματος της ΔΕΔΑ, η οποία θα επενδύσει άνω των 500 εκατομμυρίων ευρώ το επόμενο χρονικό διάστημα μέχρι το 2030 για την επέκταση των δικτύων διανομής φυσικού αερίου. 

Με αυτό τον τρόπο θα δώσουμε σε δεκάδες χιλιάδες νοικοκυριά και σε εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση σε φυσικό αέριο. Και με αυτό τον τρόπο να μειώσει και τον λογαριασμό της ενέργειας για να θερμάνει το σπίτι του, αλλά και να έχει χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και φυσικά να δημιουργηθούν και πολλές χιλιάδες θέσεις εργασίας κατά τη φάση της κατασκευής αυτών των δικτύων, αλλά και πολλές βιώσιμες θέσεις εργασίας για τη συντήρηση και τη διαχείριση του δικτύου στη φάση της λειτουργίας. Άλλα 300 εκατομμύρια ευρώ, πάνω από 300 εκατομμύρια ευρώ θα επενδυθούν από την ΕΔΑ Αττικής και την ΕΔΑ Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας. 

Επίσης για την αύξηση και την περαιτέρω διείσδυση του φυσικού αερίου στην ελληνική κοινωνία και βέβαια στην οικονομία. Πολλές επαγγελματικές μονάδες βιοτεχνίας, βιομηχανίας, θερμοκήπια άρα και μονάδες και του μεταποιητικού και της μεταποίησης αλλά και του πρωτογενούς τομέα βλέπουν να μειώνεται το κόστος ενέργειας, να διευκολύνεται η δουλειά τους και βέβαια να μειώνεται και το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Επιτρέψτε μου να σας απαντήσω επειδή ολοκληρώθηκε ο χρόνος μου αυτά που ρωτήσατε στη δευτερολογία μου".

"ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ;"

Στη δευτερολογία του ο κ. Χαρίτσης ζήτησε ξεκάθαρες απαντήσεις για την Περιφέρεια Πελοποννήσου: "Κύριε υπουργέ, κάνατε μια ανάλυση για τα οφέλη του φυσικού αερίου και δεν έχω λόγο να διαφωνήσω μαζί σας ως ένας μεταβατικός πόρος στην πορεία προς την απολιγνιτοποίηση και την πλήρη απανθρακοποίηση του ενεργειακού μας μείγματος και της οικονομίας συνολικότερα -προφανώς το φυσικό αέριο έχει να παίξει έναν σημαντικό ρόλο για το μεσοδιάστημα μέχρι να φτάσουμε στην πλήρη απανθρακοποίηση. Μα γι’ αυτό ακριβώς συζητάμε εδώ πέρα για το πώς θα γίνει αυτή η επέκταση του δικτύου για να επωφεληθούν νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Όμως δυστυχώς δεν άκουσα ούτε μία λέξη για το συγκεκριμένο ερώτημα που σας θέτω σε σχέση με το τι γίνεται στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Γιατί πράγματι εγώ άκουσα τον πρωθυπουργό στην Ξάνθη προχθές να μιλάει για το πρόγραμμα της ΔΕΔΑ συνολικά, να λέει για τις πόλεις της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης, να λέει για τις θέσεις εργασίας στην περιοχή. Δεν έχω ακούσει τίποτα για την Πελοπόννησο όμως, αυτό το οποίο έχουμε δει δυστυχώς μέχρι στιγμής είναι γενικόλογες υποσχέσεις και έχουμε δει και τη δραστηριοποίηση μιας συγκεκριμένης ιδιωτικής εταιρείας στην Πελοπόννησο και όλο αυτό το πλαίσιο έχει δημιουργήσει μια πάρα πολύ μεγάλη αμφιβολία και μια ανασφάλεια στους πολίτες της περιοχής. 

Επαναλαμβάνω λοιπόν το ερώτημα: Τι γίνεται στην Πελοπόννησο; Τι θα γίνει με τις 6 πόλεις, για τις οποίες ο σχεδιασμός του 2018 της ΔΕΔΑ προέβλεπε ότι θα ενταχθούν στο πρόγραμμα επέκτασης του δικτύου φυσικού αερίου; Τι θα γίνει με τα χρήματα της Περιφέρειας; Θα τα διασφαλίσουμε αυτά τα 20 εκατομμύρια ή θα κινδυνεύσουμε να χάσουμε από αυτό το πολύ σημαντικό έργο; Και ποιες είναι βεβαίως οι δεσμεύσεις του ιδιώτη όταν σύμφωνα με το νόμο 4643 του 2019 που ψήφισε η κυβέρνησή σας δεν υπάρχει καμία ουσιαστική πρόνοια για δεσμεύσεις του ιδιώτη που θα αναλάβει τη ΔΕΠΑ υποδομών, άρα και τη ΔΕΔΑ σε σχέση με το ελάχιστο ποσοστό κάλυψης της ελληνικής επικράτειας από δίκτυα φυσικού αερίου. Δηλαδή για να το πω πάρα πολύ απλά, μπορεί ο ιδιώτης να θεωρήσει ότι η επέκταση του δικτύου δεν είναι συμφέρουσα σε συγκεκριμένες περιοχές. Οι περιοχές αυτές όμως οι οποίες μπορεί κοινωνικά, οικονομικά, αναπτυξιακά, να είναι πολύ κρίσιμες για εμάς, πολύ κρίσιμες για τις τοπικές κοινωνίες και άρα να μπλοκάρει αυτήν την επέκταση του δικτύου. 

Θεωρώ ότι είναι πάρα πολύ κρίσιμο να δοθούν απαντήσεις από τη μεριά σας για να γνωρίζουν και οι πολίτες της Πελοποννήσου αν τελικά θα προχωρήσει η διαδικασία της επέκτασης του δικτύου. Να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις της περιοχής αν θα καρπωθούν τα οικονομικά οφέλη από την αξιοποίηση του συγκεκριμένου καυσίμου. Δυστυχώς, αυτή τη στιγμή όλο το πρόγραμμα βρίσκεται στον αέρα και στην πρώτη ομιλία σας δεν άκουσα κάποια σαφή απάντηση, ειδικά για την Πελοπόννησο. Περιμένω στη δευτερολογία σας να έχω κάποια πιο ξεκάθαρη εικόνα".

"ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕ Η ΔΕΔΑ"

Στη δευτερολογία του ο κ. Σκρέκας είπε ότι η ΔΕΔΑ καθυστέρησε και για αυτό αλλάζει το ρυθμιστικό πλαίσιο, με στόχο να τροφοδοτηθούν η Καλαμάτα, η Σπάρτη, το Αργος και το Νάυπλιο με SNG ή LNG: "Επιτρέψτε μου να αναφέρω λίγο το ιστορικό το οποίο έχει λάβει χώρα στην περιοχή της Πελοποννήσου. 

Πάντα έχοντας υπόψη ότι εμείς ως κυβέρνηση θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να επεκταθεί το φυσικό αέριο και να έχουν όλο και περισσότερα νοικοκυριά πρόσβαση σε αυτό, αλλά και επιχειρήσεις. Να πω λοιπόν ότι πράγματι η Δημόσια Επιχείρηση Δικτύων Διανομής Αερίου (ΔΕΔΑ) είναι ο διαχειριστής του δικτύου διανομής λοιπής Ελλάδας, ήτοι όλων των περιοχών πλην Αττικής και πλην Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας. Και αυτή τη στιγμή η ΔΕΔΑ κατέχει άδειες διανομής και διαχείρισης δικτύου διανομής που έχει χορηγήσει η ΡΑΕ και σύμφωνα με την προαναφερθείσα άδεια διανομής του υφιστάμενου δικτύου διανομής στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, το οποίο κατασκευάζεται και θα διαχειρίζεται από τη ΔΕΔΑ αποτελείται από 23.500 χιλιόμετρα δικτύου μέσης πίεσης στην περιοχή της Κορίνθου Άγιοι Θεόδωροι και Δήμος Λουτρακίου. Η χορήγηση της άδειας διανομής περιλαμβάνει την έγκριση ενός αρχικού πενταετούς προγράμματος ανάπτυξης, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής. 

Να πούμε ότι στο αρχικό πρόγραμμα ανάπτυξης της ΔΕΔΑ για την περίοδο 2018-2022, το οποίο και είχε εγκριθεί με την άδεια διανομής, προβλεπόταν η ανάπτυξη δικτύου διανομής στους εξής δήμους της Περιφέρειας Πελοποννήσου, στο Δήμο Κορίνθου της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας, στο Δήμο Τρίπολης, στην Περιφερειακή Ενότητα Αρκαδίας, στο Δήμο Καλαμάτας, στην Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας, στον Δήμο Σπάρτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Λακωνίας και στους Δήμους Άργους - Μυκηνών και Ναυπλιέων στην Περιφερειακή Ενότητα Αργολίδας. Αυτό λοιπόν υπήρχε και είχε γίνει το 2018-2022. 

Τελικά όμως... Να πούμε ότι στα δίκτυα διανομής Δήμος Καλαμάτας και Σπάρτης που λεγόταν εφοδιασμός τους με LΝG, ενώ για τα δίκτυα τον Δήμο Κορίνθου, Τριπόλεως και Αργους, Ναυπλίου η διασύνδεσή τους με το εθνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου. Άρα τελικά, σύμφωνα με τους όρους των αδειών που έχουν χορηγηθεί, ο διαχειριστής όφειλε να αναπτύσσει το δίκτυο διανομής σύμφωνα με το εκάστοτε εγκεκριμένο πενταετές πρόγραμμα ανάπτυξης. Έπρεπε λοιπόν η ΔΕΔΑ σύμφωνα με το πρόγραμμα το οποίο είχε καταθέσει και είχε εγκριθεί, να προχωρήσει στην ανάπτυξη στις επενδύσεις, το οποίο υποβάλλεται επικαιροποιημένο ετησίως, το αργότερο ως την 1η Νοεμβρίου κάθε έτους. 

Στην περίπτωση λοιπόν, όταν υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου, η ΡΑΕ έχει τη δυνατότητα... κατ’ αρχήν ο κάτοχος της άδειας έχει υποχρέωση να γνωστοποιήσει το γεγονός στη ΡΑΕ συνυποβάλλοντας ειδικά αιτιολογημένη έκθεση για τις αιτίες της καθυστέρησης και τις ενέργειες στις οποίες θα προβεί προς την αντιμετώπιση των έργων αυτών. Στο πλαίσιο αυτών των υποχρεώσεων μεν, η ΔΕΔΑ υπέβαλε επικαιροποιημένο πρόγραμμα ανάπτυξης, το οποίο είχε τροποποιηθεί όμως σε μεγάλο βαθμό και με πολύ μεγάλες καθυστερήσεις σε σχέση με το αρχικό πρόγραμμα, το οποίο είχε καταθέσει και είχε εγκριθεί. Με αιτίες όμως που σύμφωνα με τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, δικαιολογούσαν αυτή την άνω των 18 μηνών καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του προγράμματος και έτσι η αρχή, θεωρώντας ότι η μετατόπιση του αρχικού χρονοδιαγράμματος κατά διάστημα μεγαλύτερο των 18 μηνών, όπως προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις, ενεργοποίησε τη διάταξη της παραγράφου 3 του άρθρου 80 του 4001 το 2011 και αποδέσμευσε τις περιοχές από το πρόγραμμα ανάπτυξης της ΔΕΔΑ. 

Για ποιο λόγο το κάνει αυτό; Όταν βλέπει λοιπόν η ΡΑΕ ότι πράγματι υπάρχει μια εταιρεία είτε είναι η ΔΕΔΑ, είτε κάποια άλλη εταιρεία γιατί υπάρχει ανοιχτό, μπορεί και κάποιος ιδιώτης να καταθέσει μια άδεια επένδυσης και ανάπτυξης του δικτύου... Όταν βλέπει ότι υπάρχει καθυστέρηση άνω των 18 μηνών, άνω του ενάμιση έτους, έχει τη δυνατότητα να αποσύρει την άδεια ώστε να δώσει τη δυνατότητα σε κάποιον άλλον ο οποίος ενδιαφέρεται να έρθει και να προχωρήσει στις εν λόγω επενδύσεις. Εκεί λοιπόν βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή, να πούμε ότι υπήρξε η επόμενη εταιρεία με την επωνυμία Edil που στη συνέχεια μετασχηματίστηκε σε Hengas, η οποία υπέβαλε πρόγραμμα επενδυτικό και προχώρησε σε επενδύσεις 23,4 χλμ. δικτύου χαμηλής πίεσης και 4,8 χλμ. μέσης πίεσης για την πόλη της Κορίνθου, το οποίο θα τροφοδοτείται από σημείο εξόδου του εθνικού δικτύου, για την πόλη της Τρίπολης, όπου εκεί προβλέπεται κατασκευή 8,5 χλμ. δικτύου μέσης πίεσης και 24,6 χλμ. δικτύου χαμηλής πίεσης. Επίσης η ΡΑΕ έχει χορηγήσει στην εν λόγω εταιρεία άδειες διανομής για το Δήμο Μεγαλόπολης της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Άρα βλέπετε ότι έχει αναπτυχθεί δίκτυο διανομής φυσικού αερίου που θα υποκαταστήσει την υφιστάμενη τηλεθέρμανση που τροφοδοτείται αυτή τη στιγμή από τον λιγνιτικό σταθμό ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ. Άρα αυτή τη στιγμή βλέπετε ότι για αυτούς τους δήμους έχει προχωρήσει ήδη η ΡΑΕ σε έγκριση άδειας και υλοποιούνται οι επενδύσεις. 

Ενώ για τους επόμενους που είναι Αργους-Μυκηνών, Ναυπλίου, Καλαμάτας και Σπάρτης, αυτή τη στιγμή η ΡΑΕ έχει προχωρήσει στη μελέτη ενός νέου συνεκτικού ρυθμιστικού πλαισίου, το οποίο θα διασφαλίσει κατά τρόπο ολοκληρωμένο και οικονομικά βιώσιμο φυσικά, για να μη μεταφέρουμε πολύ μεγάλα κόστη στους χρήστες του φυσικού αερίου, στους καταναλωτές, την τροφοδότηση των απομακρυσμένων δικτύων διανομής με μακροπρόθεσμο χρονικό διάστημα. Άρα αυτή τη στιγμή αναθεωρεί το ρυθμιστικό πλαίσιο που υπάρχει, γιατί αυτές οι περιοχές, αυτοί οι δήμοι είναι δύσκολο να πάρουν φυσικό αέριο από το εθνικό σύστημα, άρα θα έχουν απομακρυσμένους πιθανότατα σταθμούς. 

Όπως φαίνεται και οι 2, και η ΔΕΔΑ αλλά όπως διαφαίνεται και η άλλη εταιρεία, μιλάνε για εικονικούς αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου, δηλαδή μέσα από SNG ή LNG και όχι με σύνδεση με φυσικό αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου με το εθνικό δίκτυο. Και άρα αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε μια αναθεώρηση του ρυθμιστικού πλαισίου ώστε να γίνει μια πιο σωστή αποτίμηση και με αυτό τον τρόπο να προχωρήσει στη συνέχεια στην έγκριση των επενδυτικών σχεδίων αυτών που θα προκύψουν μέσα από την ολομέλειά της"
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Κέντρο Βιολογικής Γεωργίας
ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ