Η κοινωνιολογική έρευνα θα αναδείξει, μέσω των εισηγήσεων, νέους τρόπους προσέγγισης θεμάτων που απασχόλησαν υπερβολικά τις κοινωνίες λόγω της βαρύτητάς τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όπως οι κοινωνικές ανισότητες, η κλιματική αλλαγή, η μαζική μετανάστευση και οι απειλές στην υγεία.
Η ανάγκη για δημοκρατία, αλληλεγγύη και ισότητα είναι μεγαλύτερη από ποτέ, ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή του covid-19. H κοινωνιολογική γνώση δίνει προστιθέμενη αξία καταγράφοντας και επεξεργάζοντας τα καινούργια δεδομένα με σκοπό να σχεδιαστούν νέα μέλλοντα με την αρωγή της τεχνολογίας.
Η εισήγηση της Γκέλης Ντηλιά με τίτλο: «Educating prisoners in Greek prisons during the pandemic: A bet destined to be lost», έχει ενταχθεί στο θέμα «Διδάσκοντας, Μαθαίνοντας και Εκπαιδεύοντας σε Συνθήκες Εγκλεισμού του covid-19» (Teaching, Learning and Training under Covid-19 Lockdown Conditions) και στη Λίστα των Αποτελεσμάτων Έρευνας (List of Research Results), με συντονίστρια την ανεξάρτητη Γερμανίδα ερευνήτρια Martina Loos. Ο συγκεκριμένος τομέας θα ασχοληθεί με το πώς επίδρασε ο εγκλεισμός στη εκπαίδευση, μάθηση και διδασκαλία και πώς σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε η διαχείριση των προκλήσεων από εκπαιδευτικές αρχές, μαθητές, εκπαιδευτές και σχολεία με σκοπό την εξαγωγή συμπερασμάτων για μελλοντικές προκλήσεις.
Στα Καταστήματα Κράτησης η τυπική και άτυπη εκπαίδευση συνάντησε στη πλειονότητα αυτών ανυπέρβλητα εμπόδια. Οι εκπαιδευτικοί δεν κατάφεραν να προσφέρουν γνώση στους μαθητές των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ). Οι εθελοντές δεν μπόρεσαν να εισέλθουν για να τους απασχολήσουν δημιουργικά και να τους δώσουν εφόδια που θα τους χρησιμεύσουν μετά την αποφυλάκιση. Παρόλα αυτά, δεν έλειψαν τα φωτεινά μυαλά (Πέτρος Δαμιανός Διευθυντής Σχολείου ΕΚΚΝΑ- Ειδικό Κ. Κ. Νέων Αυλώνα, Κυριάκος Κωλέσης Διευθυντής ΣΔΕ Κ. Κ. Κέρκυρας), που κόντρα σε όλες τις αντίξοες συνθήκες, άδραξαν την ευκαιρία, οραματίστηκαν και καινοτόμησαν, εφαρμόζοντας μεθόδους διδασκαλίας που αποδεικνύουν πώς όταν κάποιος θέλει κάτι πολύ, μπορεί να κάνει θαύματα! Βέβαια και σε άλλα Καταστήματα Κράτησης έγιναν προσπάθειες να αντιστρέψουν τα ανυπέρβλητα εμπόδια και να διδάξουν τους μαθητές, αλλά οι κ.κ. Κωλέσης και Δαμιανός έγραψαν ιστορία!
Το συνέδριο μέσω των εισηγήσεων θα επεξεργαστεί τα δεδομένα που θα συλλέξει από τις εισηγήσεις και θα τα χρησιμοποιήσει με σκοπό να προσεγγίσει μέσα από την κοινωνιολογική γνώση τις μεγάλες προκλήσεις της κοινωνίας και να προτείνει νέα εναλλακτικά μέλλοντα.
**Η Γκέλη Ντηλιά είναι καθηγήτρια Αγγλικών, βραβευμένη ποιήτρια και συγγραφέας, εκπαιδεύτρια ενηλίκων Καταστημάτων Κράτησης και εθελόντρια στα Καταστήματα Κράτησης.
Η ανάγκη για δημοκρατία, αλληλεγγύη και ισότητα είναι μεγαλύτερη από ποτέ, ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή του covid-19. H κοινωνιολογική γνώση δίνει προστιθέμενη αξία καταγράφοντας και επεξεργάζοντας τα καινούργια δεδομένα με σκοπό να σχεδιαστούν νέα μέλλοντα με την αρωγή της τεχνολογίας.
Η εισήγηση της Γκέλης Ντηλιά με τίτλο: «Educating prisoners in Greek prisons during the pandemic: A bet destined to be lost», έχει ενταχθεί στο θέμα «Διδάσκοντας, Μαθαίνοντας και Εκπαιδεύοντας σε Συνθήκες Εγκλεισμού του covid-19» (Teaching, Learning and Training under Covid-19 Lockdown Conditions) και στη Λίστα των Αποτελεσμάτων Έρευνας (List of Research Results), με συντονίστρια την ανεξάρτητη Γερμανίδα ερευνήτρια Martina Loos. Ο συγκεκριμένος τομέας θα ασχοληθεί με το πώς επίδρασε ο εγκλεισμός στη εκπαίδευση, μάθηση και διδασκαλία και πώς σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε η διαχείριση των προκλήσεων από εκπαιδευτικές αρχές, μαθητές, εκπαιδευτές και σχολεία με σκοπό την εξαγωγή συμπερασμάτων για μελλοντικές προκλήσεις.
Στα Καταστήματα Κράτησης η τυπική και άτυπη εκπαίδευση συνάντησε στη πλειονότητα αυτών ανυπέρβλητα εμπόδια. Οι εκπαιδευτικοί δεν κατάφεραν να προσφέρουν γνώση στους μαθητές των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ). Οι εθελοντές δεν μπόρεσαν να εισέλθουν για να τους απασχολήσουν δημιουργικά και να τους δώσουν εφόδια που θα τους χρησιμεύσουν μετά την αποφυλάκιση. Παρόλα αυτά, δεν έλειψαν τα φωτεινά μυαλά (Πέτρος Δαμιανός Διευθυντής Σχολείου ΕΚΚΝΑ- Ειδικό Κ. Κ. Νέων Αυλώνα, Κυριάκος Κωλέσης Διευθυντής ΣΔΕ Κ. Κ. Κέρκυρας), που κόντρα σε όλες τις αντίξοες συνθήκες, άδραξαν την ευκαιρία, οραματίστηκαν και καινοτόμησαν, εφαρμόζοντας μεθόδους διδασκαλίας που αποδεικνύουν πώς όταν κάποιος θέλει κάτι πολύ, μπορεί να κάνει θαύματα! Βέβαια και σε άλλα Καταστήματα Κράτησης έγιναν προσπάθειες να αντιστρέψουν τα ανυπέρβλητα εμπόδια και να διδάξουν τους μαθητές, αλλά οι κ.κ. Κωλέσης και Δαμιανός έγραψαν ιστορία!
Το συνέδριο μέσω των εισηγήσεων θα επεξεργαστεί τα δεδομένα που θα συλλέξει από τις εισηγήσεις και θα τα χρησιμοποιήσει με σκοπό να προσεγγίσει μέσα από την κοινωνιολογική γνώση τις μεγάλες προκλήσεις της κοινωνίας και να προτείνει νέα εναλλακτικά μέλλοντα.
**Η Γκέλη Ντηλιά είναι καθηγήτρια Αγγλικών, βραβευμένη ποιήτρια και συγγραφέας, εκπαιδεύτρια ενηλίκων Καταστημάτων Κράτησης και εθελόντρια στα Καταστήματα Κράτησης.