ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ

Ευχές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς

ΕΥΧΕΣ

Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2021

Γκιόλας: Ανοίξτε μέσα από τη μόρφωση το παράθυρο της επανένταξης στους κρατούμενους

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 11:14:00 π.μ. |
Γκιόλας: Ανοίξτε μέσα από τη μόρφωση το παράθυρο της επανένταξης στους κρατούμενους
Μιλώντας στην χτεσινή Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Σωφρονιστικού Συστήματος και λοιπών δομών εγκλεισμού, ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Αργολίδας Γιάννης Γκιόλας άσκησε μεν εποικοδομητική κριτική στο θέμα της μόρφωσης των κρατουμένων στις φυλακές αλλά παράλληλα καυτηρίασε την πολιτική που ακολουθεί η Κυβέρνηση της ΝΔ σχετικά με την στάση της στο θέμα των καταστημάτων κράτησης, τα οποία κινδυνεύουν να μετατραπούν σε κολαστήρια λόγω υπεραριθμίας.

Ειδική αναφορά έγινε στις Αγροτικές φυλακές Τίρυνθας και την προσπάθεια της Κυβέρνησης για συρρίκνωση αλλά και για κλείσιμό τους.

Ειδικότερα, έθεσε σημαντικές για τη λειτουργία του συστήματος εκπαίδευσης των κρατουμένων ερωτήσεις:

1.Πως κρίνουν την ιδιότητα και το έργο ενός «συντονιστή»; Είναι απαραίτητο να υπάρχει ένας άνθρωπος που θα έχει την άμεση εποπτεία; Γιατί δεν συνεχίζεται η εφαρμογή της διάταξης που προέβλεπε ένα τέτοιο ρόλο;

2.Από τα Σχολεία β’ ευκαιρίας και τα ΙΕΚ που μας είπατε ότι υπάρχουν ή δημιουργήθηκαν, πόσα αυξήθηκαν ή αν έκλεισαν από κάποια αυτά που υπήρχαν;

3. Σε τι φάση βρίσκεται η κατασκευή Σχολείου στα Χανιά;

4. Πόσο εκπαιδεύονται παράλληλα με τους έγκλειστους και οι εκπαιδευτές; Η διαδικασία μάθησης, είναι αμφίδρομη. Συνεχίζεται το Πρόγραμμα εκπαίδευσής των;

5. Υπάρχουν δομές σε 20 από τα 34 καταστήματα κράτησης. Υπάρχει σχέδιο να λειτουργήσουν και στα υπόλοιπα;

6.΄Εχουν τοποθετηθεί όλοι οι προβλεπόμενοι εκπαιδευτικοί ή υπάρχουν κενά;

7. Οι αλλοδαποί που αποτελούν τη πλειονότητα στις φυλακές, δεν ξέρουν λέξη Ελληνικά. Τα μαθήματα ελληνομάθειας σε τι στάδιο βρίσκονται;

8. Οι Αγροτικές φυλακές είναι σχεδόν άδειες. Οι Κλειστές φυλακές Ναυπλίου παρουσιάζουν υπεραριθμία. Αυτό αυτομάτως οδηγεί σε δυσλειτουργία στην διαδικασία της εκπαίδευσή τους, ενώ στην Τίρυνθα δεν υπάρχουν άτομα να εργαστούν ή να μορφωθούν.

Στον Τομέα του Πολιτισμού συνεχίζεται η συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο, την Λυρική Σκηνή, με την Εταιρία φίλων Καζαντζάκη; Συνεχίζεται η συμμετοχή με έργα κρατουμένων σε διάφορες εκθέσεις, όπως η Πανελλήνια Έκθεση έργων στο Σύνταγμα;

Ιδιαίτερα αναφέρθηκε στην κ. Κοντογιάννη που διδάσκει στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών στο Ναύπλιο και η οποία επιμένει στην στενή συνεργασία του Τμήματος με τα καταστήματα κράτησης, κάτι το οποίο συναντά από την Κυβέρνηση σημαντικές δυσκολίες.

Παρακολουθήστε στο βίντεο που ακολουθεί την ομιλία του Γ. Γκιόλα:

https://youtu.be/Sh5X8gaEH8k



Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της ομιλίας:



Μετά, λοιπόν, από αυτό, εγώ θέλω να προχωρήσω και σε άλλη μία υπόδειξη- παράκληση και σε εμάς την Επιτροπή μας και στο Προεδρείο, ότι ενδεχομένως, η κλήση ή η πρόσκληση δύο ατόμων και μάλιστα, εκ περιτροπής ένας μετά τον άλλον δεν θα επιβαρύνει υγειονομικά την περίπτωση, τώρα μιλάμε για ανθρώπους που μπαινοβγαίνουν στις φυλακές. Θα μπορούσε κάλλιστα να έρθουν οι δύο κυρίες εναλλάξ και να έχουμε την αυτούσια και την δια ζώσης προφορική επαφή, συνεννόηση, συζήτηση για να αποφύγουμε και τα προβλήματα τα τεχνικά, που τουλάχιστον, με την κυρία Παπανικολάου, ήταν αρκετά ως δυσχερή.

Παρόλα αυτά επιφυλασσόμενος κι εγώ όπως είπε και ο κ. Καμίνης, αν έχει δώσει κάποιες απαντήσεις ή όχι, θέλω να προβώ σε κάποιες ερωτήσεις. Πώς κρίνουν την ιδιότητα και το έργο και τη λειτουργία ενός συντονιστή και ειδικότερα στις μεγάλες φυλακές και αν αυτός είναι απαραίτητος. Και αναφέρομαι στις μεγάλες φυλακές του Κορυδαλλού, τις φυλακές των νέων στον Αυλώνα- διάταξη η οποία μέσω του άρθρου 31, του ν. 4521/2018 είχε δοθεί, υπήρξε νομοθετημένο και πλέον δεν τηρείται από την παρούσα κυβέρνηση. Εσείς πώς βλέπετε; Είναι απαραίτητο να υπάρχει ένας άνθρωπος που θα έχει την εποπτεία την άμεση και εκ του σύνεγγυς; Ναι ή όχι;

Δεύτερον. Η κυρία Παπανικολάου, ανέφερε κυρίως αριθμούς σχολείων από Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, κ.λπ., ΙΕΚ που υπάρχουν ή που έχουν ιδρυθεί. Θέλω να μας πείτε, πόσα αυξήθηκαν από το 2019; Ή αν έκλεισαν κάποια από αυτά.

Τρίτον. Σε τι στάδιο βρίσκεται η κατασκευή του Σχολείου στα Χανιά. Είχαμε παρακολουθήσει και προ έτους και πλέον, ότι το συγκεκριμένο σχολείο δεν είχε προχωρήσει για κάποιους αδιευκρίνιστους λόγους παρόλο που ήταν η νέα φυλακή και σίγουρα υπήρχαν χώροι. Και μάλιστα, το παραλληλίζω και με το Κατάστημα Κράτησης στο Ναύπλιο, όπου παρόλο το μεγάλο στρίμωγμα, παρόλη την σώρευση και ατόμων, και φυλακών και λοιπών κελιών, εντούτοις, έχει γίνει Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας και Ελληνομάθειας.

Τέταρτη. Επειδή υπάρχει αμφίδρομη πορεία μάθησης εκπαίδευσης, εννοώ και των φυλακισμένων αλλά και των φυλάκων, και για αυτούς νομίζω η εκπαίδευση είναι κάτι που πρέπει να υπάρχει για να μπορούν να βελτιώνονται οι όροι της διαβίωσης αμφοτέρων των πλευρών στα Καταστήματα.

Είχαμε εφαρμόσει σαν Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το πρόγραμμα «ο ρόλος του προσωπικού στη μεταχείριση επανένταξη των κρατουμένων» ήδη από το 2017, όπου εκπαιδεύτηκαν 550 φύλακες και το 2018 αναμένονταν να εκπαιδευτούν άλλοι 700. Συνεχίζεται αυτό το πρόγραμμα;

Πέμπτη ερώτηση. Ειπώθηκε από την κυρία Παπανικολάου, αν δεν κάνω λάθος, -έχω σημειώσει πρόχειρα, παρόλο που ο λόγος της ήταν πολύ γρήγορος έως καταιγιστικός- ότι υπάρχουν δομές σε 20 από τα 34 Καταστήματα. Ποια είναι η προοπτική, ο σκοπός και η πρόθεση να λειτουργήσουν -επιπλέον να συγκροτηθούν, δηλαδή και να λειτουργήσουν και στη συνέχεια- και στα υπόλοιπα Καταστήματα; Επίσης, αν θα επεκταθούν και πότε θα ολοκληρωθούν;

Έκτη ερώτηση. Έχουν τοποθετηθεί αυτή τη στιγμή που ομιλούμε όλοι οι προβλεπόμενοι στον αριθμό διδάσκοντες καθηγητές ή δάσκαλοι; Υπάρχουν κενά; Ποια και πόσα είναι αυτά;

Η έβδομη ερώτηση. Επειδή, νομίζω, ότι οι αλλοδαποί είναι οι πλειονότητα των κρατουμένων, κατά πάσα πιθανότητα, πλείστοι από αυτούς δεν κατέχουν και δεν ομιλούν την ελληνική γλώσσα. Έτσι, λοιπόν, αν μπορούμε να πούμε ότι στα παιδιά μας, το νηπιαγωγείο και το δημοτικό ή αντίστοιχα για τους αμόρφωτους - απαίδευτους το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας είναι το πρώτο, αντίστοιχα τα μαθήματα ελληνομάθειας είναι το πρώτο που θα ανοίξει το κλειδί γι’ αυτούς τους ανθρώπους και θα έρθουν σε επαφή όταν με το καλό επανενταχθούν και επακοινωνικοποιηθούν για να έρθουν σε επαφή με το σημερινό κόσμο, με την πατρίδα μας, με τη χώρα μας. Συνεχίζονται αυτά τα μαθήματα ελληνομάθειας;

Μια τελευταία ερώτηση, η οποία ειπώθηκε και από άλλους συναδέλφους. Προσπάθησα να είμαι σύντομος και κωδικοποιούντας τις ερωτήσεις, κύριε Πρόεδρε. Η τελευταία ερώτηση αφορά το εξής θέμα. Πόσοι μαθαίνουν ελληνικά και πού, ενόψει ειδικότερα του προβλήματος, που αφορά και έγκειται, εντοπίζεται, στις Αγροτικές Φυλακές. Ήδη από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας γίνεται η προσπάθεια συρρίκνωσης έως κατάργησης, ενδεχομένως και εγώ τουλάχιστον έχω απευθυνθεί και με αντίστοιχη Ερώτηση στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη. Τι μέλλει γενέσθαι με αυτό το θέμα;

Φτάσαμε στην Αγροτική Φυλακή Τίρυνθας, ειπώθηκε και πριν στα συγκριτικά στοιχεία, ότι μόνο από τις 302 θέσεις που προβλέπονται και υπάρχουν, κατειλημμένες είναι αυτή τη στιγμή οι 45, ποσοστό ακόμα και κάτω από το 18,8%. Αντίθετα και κατ’ αντιδιαστολή στα 2 χιλιόμετρα που βρίσκονται οι κλειστές φυλακές του Ναυπλίου, από τις 273 θέσεις, αυτήν τη στιγμή διαβιούν 423. Αυτοί οι 423 θα έχουν επάρκεια χώρου και καθηγητών, για να μπορέσουν να εκπαιδευτούν και να επανενταχθούν; Ή αντίστροφα, στις αγροτικές φυλακές, τι δουλειά θα μπορέσουν να κάνουνε, όταν πρέπει υποχρεωτικά να κάνουνε τις λεγόμενες αγγαρείες, δηλαδή τον καθαρισμό, όταν θα πρέπει να φτιάξουν το ψωμί και να δουλέψουν στα μαγειρεία. Από αυτούς τους 47, ποιοι θα μείνουν για να κάνουν το οτιδήποτε άλλο μάθημα που είναι απαραίτητο και μάλιστα σε αυτό το θεσμό των Αγροτικών φυλακών, που κάλλιστα θα μπορούσε να ενισχυθεί για να έχουμε την κατά την κατάλληλη επανένταξη.

Το τελευταίο ερώτημα, αφορά το θέμα του πολιτισμού. Αντίστοιχες ερωτήσεις έχω να κάνω προς τις κυρίες: Αν εξακολουθεί να υπάρχει συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο, με την Εθνική Λυρική Σκηνή, με τη Διεθνή Εταιρεία Φίλων Καζαντζάκη και αν εξασφαλίζεται η συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, όπως την Άρτα - Αθήνα που έγινε το 2016, με ζωγραφικά και λοιπά εικαστικά έργα των κρατουμένων.

Τέλος, αν πρόκειται να ξαναγίνει αυτή η πανελλήνια έκθεση έργων που φιλοξενήθηκε στο Σύνταγμα, αν πρόκειται και αν σκοπεύετε να κάνετε κάτι τέτοιο.

Ο πολιτισμός -μιας και το αναφέρατε τελευταίο- είναι απαραίτητη τροφοδότηση, είναι το ανοιχτό παράθυρο -όπως σας έχει πει και την αναφέρατε την αξιότιμη κ. Κοντογιάννη, την επίτιμο Καθηγήτρια της Πανεπιστημιακής Σχολής του Ναυπλίου. Το παράθυρο- για τους ανθρώπους αυτούς, για να μπορέσουν να προσεγγίσουν και να έπανακοινωνικοποιηθούν. Τι γίνεται, θα τα προχωρήσουμε;

Έχω εκ μέρους της το παράπονο ότι με πολλή στενότητα και με πολλή φειδώ οι κλειστές φυλακές αφήνουν τα άτομα αυτά - τους εθελοντές που είναι 120 και πλέον, να πάνε να τους κάνουνε μαθήματα. Γιατί να διυλίζομαι τον κώνωπα; Τώρα, πλέον, έχουμε φτάσει στο ελεύθερο μέσω του πιστοποιητικού εμβολιασμού και να μπορεί ο καθείς να επισκέπτεται παρόμοια ιδρύματα. Γιατί να μη δώσουμε την ευκαιρία σ’ αυτούς τους ανθρώπους που περιμένουν και που αντίστοιχα και αμφίδρομα και οι κρατούμενοι τους περιμένουν, σαν το μάννα εξ ουρανού.

Τέλος και μια παρόμοια ερώτηση - την είδε και ο Καμίνης - οι υπολογιστές που είχαν δοθεί, υπάρχουν; Επαυξάνονται;

Εννοείται ότι όσο προχωρούν οι μαθησιακές ανάγκες πρέπει και σε αυτό να είμαστε έτοιμοι να το υποστηρίξουμε.

Ευχαριστώ.

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ