1. Οι πραγματικές συνθήκες στα σχολεία σήμερα, που τελικά δεν είναι όπως παρουσιάζονται σε όλη τη χώρα:
- Οι αίθουσες των τάξεων είναι μικρές , οι μαθητές πολλοί χωρίς ουσιαστική προστασία έναντι του covid. - Ζητήσαμε ολιγομελή τμήματα για ασφάλεια και για να υπάρχει η πραγματική , διά ζώσης. εκπαίδευση. ΔΕΝ έγινε κάτι.
- «Χάθηκαν» δύο χρόνια για τους μαθητές με την τηλεκπαίδευση , που, πέρα από τη μη αφομοίωση της γνώσης ,εκδηλώθηκαν πολλά και σοβαρά προβλήματα ψυχολογικά, συμπεριφοράς και κοινωνικοποίησης. – Οι εκπαιδευτικοί στάθηκαν αγόγγυστα δίπλα στους μαθητές υπηρετώντας σύνθετους ρόλους χωρίς την απαιτούμενη υποστήριξη( υλικοτεχνική, επιμορφωτική,κλπ).
- Οι ελλείψεις σε τεχνολογικό υλικό ,τόσο εκπαιδευτικών, όσο οικογενειών αλλά και σχολείων- που κατά την πολύμηνη διάρκεια της καραντίνας τελικά καλύφθηκαν δύσκολα με ίδια μέσα-δυσχεραίνουν το εκπαιδευτικό λειτούργημα και τους παιδαγωγικούς του στόχους.
- Υπάρχουν ελλείψεις ειδικοτήτων εκπαιδευτικών , ακόμη και σήμερα, λόγω της συνταξιοδότησης μεγάλου αριθμού εκπ/κών.-Ζητάμε πρόσληψη προσωπικού και για γραμματειακή υποστήριξη, ώστε να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να ασχολούνται μόνο με το αντικείμενό τους, το μαθησιακό-γνωστικό κομμάτι και τις ανάγκες των μαθητών, και όχι αυτό της διοικητικής γραφειοκρατίας.
2. Η περίφημη αξιολόγηση ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ποιοτική ούτε παιδαγωγική, είναι ποσοτική, οικονομική, γραφειοκρατική και ζητείται να εφαρμοστεί σε ένα ιδεατό αλλά ανύπαρκτο, δυστυχώς, σχολικό περιβάλλον.
- Συνδέει τη λειτουργία των σχολείων με χρηματοδότηση από τους Δήμους ,δημιουργώντας έτσι σχολεία δύο ταχυτήτων.
- Οδηγεί στην κατηγοριοποίηση και στο συνακόλουθο κλείσιμο πολλών σχολείων της γειτονιάς, μέσω της υιοθέτησης της «ελεύθερης επιλογής σχολείου (κουπόνια)», που τελικό στόχο θα έχει την ενίσχυση των ιδιωτικών σχολείων
- Η «αξιολόγηση» προβλέπει, κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών και σχολείων, κατάργηση, ή συρρίκνωση σχολικών μονάδων, μείωση χρηματοδότησης, μείωση μισθών, απολύσεις, δηλαδή, καίριο χτύπημα στο δημόσιο σχολείο και τις παροχές του.
- Επιβαρύνει τους μαθητές με ένα ατελείωτο εξεταστικό φόρτο σε όλες τις τάξεις, αφού η αυτοαξιολόγηση, συχνά θα δημιουργήσει την ανάγκη για σκληρή, εξωτερική αξιολόγηση που θα συνδεθεί με μετρήσιμα κριτήρια που ξεκινάνε κιόλας από το Δημοτικό ,ενώ το παιδί έχει ήδη από το Νηπιαγωγείο portofolio μέχρι να βγει στην αγορά εργασίας, ,συνεχίζεται με την Τράπεζα Θεμάτων, κλπ. Έτσι απαιτεί το νεοφιλελεύθερο μοντέλο οικονομίας.
- Μειώνει την παιδαγωγική ελευθερία ,αφού ό,τι δεν εξετάζεται και δεν μετριέται, δεν θα διδάσκεται από τους πιεσμένους για αριθμητικά-βαθμολογικά αποτελέσματα εκπαιδευτικούς .
Σε αυτή τη δύσκολη μάχη , λοιπόν, πρέπει όλοι να είμαστε ενημερωμένοι και ενωμένοι, γιατί μας αφορά όλους και τώρα αλλά και στο μέλλον.
Γιατί η ουσιαστική αξιολόγηση διαμορφώνεται μέσα από διάλογο και σύνθεση προτάσεων και από τις δύο πλευρές-Υπουργείο και εκπ/κούς. Το Υπουργείο αρνήθηκε διαρκώς το διάλογο και επέλεξε το μονόδρομο των δικαστηρίων με διαδικασίες express, δείχνοντας στην ουσία πανικό, των ΜΑΤ και της βίας, καταργώντας με αυταρχισμό το δημοκρατικό θεμελιώδες δικαίωμα της έκφρασης σύσσωμου του εκπαιδευτικού κλάδου, αυτών πού «κράτησαν όρθια» τα σχολεία σε δύσκολες συνθήκες κατά την πολύμηνη καραντίνα.
Για αυτό τη Δευτέρα, 11 Οκτωβρίου, στις 11 το πρωί, στην Πλατεία Δημαρχείου σας καλούμε να δώσουμε αυτή τη μάχη μαζί!
ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ» : Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΙΝΑΙ:
• ΑΠΕΡΓΙΑ , ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ , στις 11 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΚΑΙ
• ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΕΡΑ ΣΤΙΣ 11 ΤΟ ΠΡΩΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ
ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΗ Η ΜΑΧΗ ΜΑΣ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΥΣ!