ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2021

Γκιόλας: Mε τη σέσουλα οι προβλέψεις για ανάπτυξη - Mε το ζύγι οι κοινωνικές παροχές

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 11:48:00 π.μ. |
Γκιόλας: Mε τη σέσουλα οι προβλέψεις για ανάπτυξη - Mε το ζύγι οι κοινωνικές παροχές
Μιλώντας στην Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Αργολίδας στο πλαίσιο της συζήτησης για το προσχέδιο του προϋπολογισμού, άσκησε σκληρή κριτική στις προτάσεις της Κυβέρνησης για τη χρονιά που έρχεται, αποκαλύπτοντας τις μεγάλες δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουν τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα από την αδιαφορία των κυβερνώντων και τα ενισχυτικά μέτρα που προτίθενται να πάρουν υπέρ των μεγαλοεπιχειρηματιών.

Τόνισε ακόμη:

· Τα χρήματα που προτίθεται να δαπανήσει η Κυβέρνηση για ανακούφιση και στήριξη των μη εχόντων είναι ελάχιστα και γνωρίζει ότι δεν αρκούν.

· Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη ξαναφέρνει μεγάλη Δημοσιονομική Προσαρμογή της τάξης 6,8% δηλαδή ύψους 11,8 δις ευρώ, που θα κάνει φτωχότερη την πλειονότητα των φορολογουμένων.

· Παρά τις υπερφίαλες διακηρύξεις οι φόροι αυξάνονται 9,2% υπερδιπλάσια από το ΑΕΠ 4,5%.

· Περικόπτονται ή εκμηδενίζονται η μείωση προκαταβολής φόρου εισοδήματος, η ενίσχυση στον Κοινωνικό τουρισμό, η πρόσθετη στήριξη στον αγροτικό τομέα, τα Προγράμματα ΓΕΦΥΡΑ 1 και 2.

· Οδηγούνται σε αφανισμό οι ΜμΕπιχειρήσεις με τον επικείμενο αποκλεισμό τους από τον Τραπεζικό δανεισμό, με τη στοχευμένη εξαγορά ή τη συγχώνευσή τους με τους μεγάλους.

Δείτε την ομιλία στο βίντεο που ακολουθεί:
Ολόκληρο το κείμενο της ομιλίας:

Κυρίες και κύριοι βουλευτές,

Στο προσχέδιο του Προϋπολογισμού αποτυπώνεται η πρόβλεψη της Κυβέρνησης για το έτος 2022 στο 6,1% , ταυτόχρονα δε αναθεωρείτε την πρόβλεψή σας για το 2022 στο 4,5% από το 6,1% που υπολογίζατε στο μεσοπρόθεσμο 2022-25.

Εν πάσει περιπτώσει ευαγγελίζεσθε μια ισχυρή και βιώσιμη ανάπτυξη που θα συνδυασθεί με την κοινωνική συνοχή και δικαιοσύνη.

Το βασικό ερώτημα εδώ είναι αν η ανάπτυξη είναι περιεκτική, αν αφορά όλους και όχι μόνο τους λίγους και εκλεκτούς που στην ουσία δεν αντιμετώπισαν προβλήματα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς εκείνοι που επλήγησαν ήταν τα μεσαία και χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα. Ασφαλώς μια ανάπτυξη για το 2021 ήταν και είναι η αναμενόμενη, καθώς το 2020 η χώρα μας, όπως και οι περισσότερες χώρες στον πλανήτη βρίσκονταν σε lockdown. Έτσι η μεγάλη ανάπτυξη που σημειώθηκε ως ποσοστό του ΑΕΠ το δεύτερο τρίμηνο του 2021 σε σχέση με πέρυσι ήταν μεν πολύ μεγάλη συγκρινόμενη όμως με την αντίστοιχη περσινή πολύ χαμηλή επίδοση, λόγω του lockdown υπό το οποίο τελούσε την περίοδο εκείνη η χώρα. Αυτό είναι σωστό να επισημανθεί διότι το αποσιωπάτε σκόπιμα για να δημιουργήσετε την εντύπωση ότι ξαφνικά η οικονομία της χώρας έχει εκτιναχθεί αφήνοντας πίσω της την κρίση και έχοντας επουλώσει κάθε πληγή.

Στη συνέχεια αναφορικά με την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος που επικαλείστε, αυτό που κι εσείς αντιλαμβάνεστε, είναι, ότι όποια αύξηση και αν έγινε, έχει ήδη εξατμισθεί καθώς η ακρίβεια είναι ήδη εδώ, με τον πληθωρισμό του Σεπτεμβρίου να είναι στο 2,2% σε σχέση με πέρυσι, τις τιμές των ειδών πρώτης ανάγκης να έχουν εκτοξευθεί και με τον κόσμο να αγωνιά για το πώς θα πληρώσει τους λογαριασμούς του ρεύματος, του αερίου, του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης, των βασικών βιοτικών αγαθών.

Ας μη γελιόμαστε, ούτε τα 300 εκατ. Ευρώ είναι αρκετά για να καλύψουν τις αυξήσεις στις τιμές ενέργειας, ούτε η αντίστοιχη αύξηση για τη θέρμανση με επιπλέον 50 έως 100 μόλις ευρώ.

Εσείς παρ’όλα αυτά, προβλέπετε στο προσχέδιο ότι ο πληθωρισμός για το 2022 θα είναι στο 1%, όταν οι ίδιοι αποδέχεστε ότι ο πληθωρισμός στις προηγμένες οικονομίες θα είναι άνω του 2%(2,4% το 2021 και 2,1% το 2022). Υποτιμημένη είναι και η τιμή του αργού πετρελαίου στα 68 $ όπως εσείς την προβλέπετε για το 2021 και 2022 τη στιγμή που ήδη σήμερα βρίσκεται στα 84,5 $ και συνεχώς ανεβαίνει. Το γεγονός αυτό και μόνο επηρεάζει τον αποπληθωριστή του ΑΕΠ, δηλαδή μειώνει την τιμή του πραγματικού ΑΕΠ σε σχέση με το ονομαστικό (τρέχουσες τιμές).

Γίνεται εκτενής αναφορά στο Προσχέδιο, με εδραία πεποίθηση ότι οι πληθωριστικές τάσεις – πιέσεις αποτελούν παρωδικό φαινόμενο.

Κατά πόσο όμως αυτό αληθεύει, όταν και οι ίδιοι αποδέχεστε τις συνεχώς αυξανόμενες τιμές του πετρελαίου; Όταν η κοινωνία βιώνει τραυματικά την υψηλότατη αύξηση των πρώτων υλών και στενάζει από την ανησυχητική υπερκοστολόγηση των μεταφορικών εξόδων.

Γιατί επομένως αποκλείετε διαρρήδην τις υπαρκτές προβλέψεις που βλέπουν τάση ανόδου του πληθωρισμού; Είναι τόσο άστοχες ή στρουθοκαμηλίζετε κάνοντας ότι δεν τις αντιλαμβάνεστε;

Τουναντίον, διεθνώς σοβαροί οικονομικοί αναλυτές επισημαίνουν τον κίνδυνο Στασιμοπληθωρισμού με αυξανόμενη ανεργία και ισχνή οικονομική ανάπτυξη.

Για να δούμε όμως τι άλλο προβλέπεται στο προσχέδιο του Προϋπολογισμού:

• Μεγάλη Δημοσιονομική Προσαρμογή της τάξεως του 6,8% του ΑΕΠ από το 2021 στο 2022. Το συνολικό της ύψος είναι 11,8 δις, ποσό που βάσει των υπολογισμών σας εξασφαλίζεται από τα αυξημένα έσοδα (4,1 από φόρους) και τις μειωμένες δαπάνες (κατά 6,332 δις). Ως χώρα έχουμε δεσμευτεί στην Κομισιόν με το Μεσοπρόθεσμο και το Πρόγραμμα Σταθερότητας (ευρωπαϊκό εξάμηνο) για δημοσιονομική προσαρμογή 10,5%. Την μεγαλύτερη στην Ε.Ε. Και πραγματικά είναι να απορεί κανείς. Γιατί μια χώρα σαν την Ελλάδα που κουβαλά τόσες πληγές, να υπογράφει κάτι τέτοιο από τη στιγμή που και για το 2022 δεν ισχύει η ρήτρα δημοσιονομικού ελλείματος και παράλληλα έχει ανοίξει ο διάλογος για την αλλαγή ή έστω την ελάφρυνση των βαρέων όρων του συμφώνου σταθερότητας;

• Βλέπουμε επίσης μείωση κατά 7% της υπερφίαλης εκτίμησης για ετήσια αύξηση Επενδύσεων 30,3% που υπήρχε στο ΜΠΔΣ 2022-2025. Πλέον η εκτίμηση είναι στο 23,4%. Μείωση ρυθμού προσδοκώμενης αύξησης Εξαγωγών 2022 από 13,8% σε 11,1%. Στασιμότητα της ετήσιας ανεργίας για το 2022 στο 14,3%. Στασιμότητα μεταξύ εκτιμήσεων ΜΠΔΣ και Προσχεδίου 2022 και αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης το 2022 στο 2,9%. Όλα αυτά παρά την εκτίμηση για αλματώδη ανάπτυξη το 2021 (6,1%) και την συνεχιζόμενη ανάπτυξη του 2022.

• Αύξηση των φόρων το 2022 στο διπλάσιο (9%) της πρόβλεψης για αύξηση του ΑΕΠ (4,5%). Οι φόροι αυξάνονται 4,1 δις ή 9% ενώ η αύξηση του ΑΕΠ θα ανέλθει σε 4,5% (από 176,85 σε 186,5 δις).

• Έως 15% αυξάνεται ο φόρος εισοδήματος το 2022, έως 9,2% οι εισπράξεις από τον ΦΠΑ σε αντίθεση με την κατανάλωση που αυξάνεται μόλις 2,9%). Κατά 7,89 δις ευρώ μειώνονται οι κρατικές δαπάνες (με τη μεγαλύτερη μείωση να αφορά στις μεταβιβάσεις, που αντανακλά τη μείωση ή κατάργηση των ενισχύσεων προς τους πληττόμενους, εργαζόμενους και επιχειρήσεις). Σε όλο τον πλανήτη με πρώτη την Αμερική, έκδηλη είναι η αγωνία στο τι θα συμβεί μόλις εκλείψουν από την Οικονομία ξαφνικά όλες οι οικονομικές ενισχύσεις που έχουν δοθεί ως το 2021 σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά. Πως θα εξοφλήσουν τις υποχρεώσεις τους εν μέσω του εν εξελίξει νέου κύματος ακρίβειας;

• Παρά την ανάπτυξη 6,1% το 2021 και 4,5% το 2022, παγωμένοι παραμένουν οι μισθοί και οι συντάξεις. Το πάγωμα των μισθών και συντάξεων, με πληθωρισμό στον ανεπτυγμένο κόσμο 2,4% το 2021 και 2% το 2022 και με συνεχή αύξηση του τιμαρίθμου, κυρίως λόγω τομών ενέργειας, μεταφοράς και πρώτων υλών, είναι βέβαιο ότι θα επιφέρουν σοβαρή μείωση του πραγματικού μισθού κι της αγοραστικής δύναμης μισθωτών και συνταξιούχων. Μειώνετε το ΦΠΑ στις ζωοτροφές για τους κτηνοτρόφους, κατά 4 εκατ, ευρώ για το 2021 και 15 εκατ, για το 2022. Γιατί όχι σε όλα τα αγροεφόδια, λιπάσματα, φάρμακα και κυρίως τα αγροτικά τιμολόγια σε ηλεκτρική ενέργεια και πετρέλαιο;

Από τα έκτακτα μέτρα ενίσχυσης, περικόπτοναι ή εκμηδενίζονται:

Α. Η μείωση προκαταβολής φόρου εισοδήματος

Β. Η ενίσχυση του προγράμματος κοινωνικού τουρισμού (-80 εκατ.)

Γ. Η επιπρόσθετη στήριξη του αγροτικού τομέα (-88 εκατ)

Δ. Τα προγράμματα ΓΕΦΥΡΑ 1 και 2 στα οποία εσχάτως δώσατε μόνο μία τρίμηνη παράταση .

Πως θα τα βγάλουν πέρα από τη μια στιγμή στην άλλη με τα συσσωρευμένα χρέη των δανείων τους οι δανειολήπτες; Φυσικά και νομικά πρόσωπα;

Επίσης, τι θα γίνει με τις ΜμΕπιχειρήσεις, που αποτελούν το 98% του συνόλου και οι οποίες έχουν αποκλεισθεί από τον τραπεζικό δανεισμό βάσει των αυστηρότατων κριτηρίων των συστημικών Τραπεζών;

Στην ουσία τι τους προτείνετε ως λύση; Την εξαγορά ή την συγχώνευσή τους και στην ουσία τον αφανισμό τους;

Εν κατακλείδι κύριοι της Κυβέρνηση, το προσχέδιο του Προϋπολογισμού για το 2022, αποδεικνύεται αδύναμο και ατελέσφορο να ανταποκριθεί στις πραγματικές ανάγκες του ελληνικού λαού και της οικονομίας.

Καλείσθε να προβείτε σε ουσιώδεις αλλαγές προκειμένου να καταστεί συμπεριληπτικό και όχι μόνο προσανατολισμένο στην εξυπηρέτηση των μεγάλων συμφερόντων, αλλά βιώσιμο, συνεκτικό και κοινωνικά δίκαιο.

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ