ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2021

Γ.Γκιόλας για τις λαϊκές αγορές: Η κυβέρνηση διαγράφει μονοκοντυλιά το θεσμό που έθρεψε χιλιάδες φτωχές οικογένειες επί 93 χρόνια

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 6:11:00 μ.μ. | |
Γ.Γκιόλας για τις λαϊκές αγορές: Η κυβέρνηση διαγράφει μονοκοντυλιά το θεσμό που έθρεψε χιλιάδες φτωχές οικογένειες επί 93 χρόνια
Μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής σήμερα Τρίτη 2 Νοεμβρίου, ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Αργολίδας στο πλαίσιο της συζήτησης για τις λαϊκές αγορές, ανέδειξε όλη την αναλγησία της Κυβέρνησης Μητσοτάκη που σπρώχνει στον Καιάδα της φτώχειας χιλιάδες οικογένειες παραγωγών που ζουν από το θεσμό της λαϊκής αγοράς εδώ και 93 χρόνια και ταυτόχρονα επιβαρύνει το βαλάντιο των καταναλωτών, που θα οδηγηθούν να αγοράσουν βασικά διατροφικά είδη από τις υπεραγορές.

· Βαφτίζει με ωραία λόγια τον επικείμενο αφανισμό των λαϊκών αγορών όπως «αναμόρφωση» και «εκσυγχρονισμό». Όλοι γνωρίζουν το μίσος της Κυβέρνησης για οτιδήποτε «λαϊκό» και όλοι έχουν καταλάβει ότι χαρίζει τις λαϊκές αγορές στους φίλους της μεγαλοεπιχειρηματίες.

· Διχάζει τους παραγωγούς και τους μικρεμπόρους της λαϊκής αγοράς με μικροεξυπηρετήσεις και ψεύτικες υποσχέσεις για να περάσει το, από καιρού, σχέδιο που εξυφαίνεται.

· Καταργεί το πρωτοποριακό και αποτελεσματικό σχέδιο της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για τις λαϊκές αγορές των βιολογικών προϊόντων, όπου προμηθευτές και καταναλωτές ρύθμιζαν την «αγορά».

· Διαταράσσει την μέχρι σήμερα ισορροπία του 50-50% ανάμεσα σε παραγωγούς και επαγγελματίες που λειτουργούσε αρμονικά και ομαλά.

· Μεροληπτεί σαφώς υπέρ των επαγγελματιών ανοίγοντας έτσι το δρόμο στην «εισβολή» μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και στο χώρο της λαϊκής αγοράς, γεγονός που θα οδηγήσει σε αφανισμό τους μικροπαραγωγούς.

Δείτε την ομιλία του Γιάννη Γκιόλα παρακάτω:


 
Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της ομιλίας:

Κες και Κοι βουλευτές

Με το υπό συζήτηση Νομοσχέδιο , το μέγιστο μέρος του οποίου άπτεται ρυθμίσεων του υπαιθρίου εμπορίου, η Κυβέρνηση της ΝΔ προβαίνει σε μια κατ’ευφημισμό αναμόρφωση και εκσυγχρονισμό του πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας του τόσο ζωτικού και ουσιώδους για τους παραγωγούς αλλά και τους καταναλωτές τομέα εμπορίας ειδών λαϊκής κατανάλωσης.

Μια ακόμη μεταρρυθμιστική νομοθετική πρωτοβουλία που δεν εισάγει νεοπαγείς ή και αναγκαίες αλλαγές.

Οι αντιρρήσεις μας για τη συγκεκριμένη νομοθέτηση εστιάζονται στις πάμπολλες , περιπτωσιολογικές, πιεστικές και αυστηρές ρυθμίσεις που εισάγουν. Ταυτόχρονα στις ευρείες και πολυάριθμες ρυθμίσεις για τις οποίες θα εκδοθούν στο μέλλον υπουργικές αποφάσεις, οι οποίες δεν θα είναι μόνο κανονιστικές. Από την μια πλεονασμός και αφόρητη περιπτωσιολογία, από την άλλη όμως ασάφειες και κενά που έχουν χρεία παραπομπής στους ειδικούς της εξουσίας!

Θέλω τώρα να ανατρέξω σύντομα στο ιστορικό της παρούσας νομοθετικής πρωτοβουλίας σας, που σίγουρα δεν δρέπει καρπούς ενός ορθού, δίκαιου και με έντιμους κανόνες ανοικτού διαλόγου με τους μετέχοντες κοινωνικούς φορείς και το λαό.

Το Ν/Σ εκυοφορείτο από έτους και πλέον, από τις αρχές δε Φεβρουαρίου άρχισαν οι διαρροές και όπως ήταν αναμενόμενο συνάντησε την αντίδραση και την οργή τόσο των παραγωγών και μικρεμπόρων όσο και των καταναλωτών.

Η πρώτη απόπειρά σας υπήρξε ανεπιτυχής και έτσι εξυφάνθηκε νέα μεθόδευση για να επιβάλετε τις ρυθμίσεις που είχατε σχεδιάσει . Ακολουθήσατε τη γνωστή τακτική του «διαίρει και βασίλευε». Κλείσατε το μάτι πονηρά στους επαγγελματίες και με μικροεξυπηρετήσεις και ψευτοϋποσχέσεις επιδιώξατε να στρέψετε τη μία κατηγορία πωλητών της λαϊκής κατά της άλλης για να προκαλέσετε ρήγμα, κάτι που σε ένα βαθμό μπορεί πρόσκαιρα να καταφέρατε.

Ας προχωρήσουμε πλέον στην ενδεικτική απαρίθμηση ατυχών, στρεβλών, αδίκων ακόμη και παρανόμων διατάξεων που εμφιλοχωρούν στο υπό ψήφιση Ν/Σ.

1. Αποδεικνύεται περίτρανα η προσήλωσή σας σε αυστηρά, περιοριστικά και εν πολλοίς αυταρχικά μέτρα που επιβάλλονται με σκληρές νομοθετικές διατάξεις με απειλή ιδιαίτερα επαχθών διοικητικών προστίμων. Ο καθορισμός αυτών, αλλά και η ρύθμιση του τρόπου λειτουργίας των λαϊκών αγορών ανατίθεται μόνο και αποκλειστικά σε διοικητικά και εκτελεστικά όργανα, στα οποία ούτε σκιωδώς μετέχουν οι εκπρόσωποι των ανθρώπων που συγκροτούν το ζωντανό κύτταρο της ΛαΪκής ούτε βέβαια και οι χρήστες των λαϊκών αγορών. Θέσπισε η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ένα πρωτοποριακό, ουσιαστικό και αποτελεσματικό τρόπο των παραγωγών βιολογικών προϊόντων με τη συγκρότηση και επιτυχή λειτουργία των ανά Περιφερειακή Ενότητα Επιτροπών Διαχείρισης Αγορών Παραγωγών( Ε.Δ.Α.Π.) με 5μελείς συνθέσεις απαρτιζόμενες από δύο εκπροσώπους των παραγωγών και από ένα εκπρόσωπο των συνεταιρισμών, των δήμων καθώς και των καταναλωτών.

Ουσιαστικά πρόκειται περί αυτορρύθμισης του τρόπου λειτουργίας αυτών από τους μετέχοντες ως προμηθευτές και καταναλωτές των διατιθέμενων αγαθών στους χώρους άσκησης της δραστηριότητας αυτής! Θεσμός που έχει επιτύχει!

Γιατί δε θελήσατε να εντάξετε καμία διάταξη από τις ισχύουσες στις Βιολογικές; Πιστεύετε ότι μόνο η αυστηρή διοίκηση και ο πειθαρχικός εξαναγκασμός θα συντείνουν στην ομαλή λειτουργία των αγορών; Το ερώτημα βέβαια είναι ρητορικό. Διότι έχετε ήδη κάνει τις επιλογές σας.

2. Η ισορροπία του 50-50 για παραγωγούς και επαγγελματίες ήταν και λειτουργούσε ομαλά και με ισορροπία, γιατί θέλετε να την διαταράξετε;

Γνωρίζετε ότι το παράπονο των καταναλωτών είναι ‘ότι θέλουν και επιζητούν να προμηθεύονται όσο το δυνατόν τα περισσότερα είδη από τους ίδιους τους παραγωγούς

3. Η έκδοση των αδειών πρέπει να εξακολουθεί να παρέχεται ισότιμα για όλους όσοι τη δικαιούνται και να μην προκρίνεται η θέση, που η απόκτησή της μέσω πλειοδοσίας επιβαρύνει υπέρμετρα και στην ουσία πετάει έξω το μικρό παραγωγό.

4. Καθορίζεται ως κριτήριο για την ανανέωση της αδείας την πώληση του 50% της δηλωθείσας παραγωγής στον ΟΣΔΕ. Οι δηλώσεις στο ΟΣΔΕ όμως δεν περιλαμβάνουν ποσότητες, αναφέρονται σε είδος καλλιέργειας και στρεμματικές εκτάσεις. Δεν υπάρχουν παντού οι ίδιες αποδόσεις. Πολλαπλοί παράγοντες επηρεάζουν την παραγωγή. Ο καιρός, οι τοπικές και εδαφικές συνθήκες το μικροκλίμα, η ύπαρξη αρκετού ή λιγοστού νερού άρδευσης κοκ.

5. Στα κριτήρια για χορήγηση άδειας των επαγγελματιών χορηγούνται 10 μόρια σε μονογονεϊκές οικογένειες. Γιατί όχι και στις άδειες παραγωγών; Αυτό πια με τα 20 μόρια πτυχιούχων Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έχει γίνει κακόγουστο ανέκδοτο στα χωριά και τα χωράφια.

6. Το προβλεπόμενο διάστημα των έξη μηνών εντός του οποίου πρέπει να έχει συντελεσθεί η μεταβίβαση της αδείας κατά το άρθρο 19 είναι πολύ μικρό. Τουλάχιστον ένα έτος είναι απαραίτητο. Ενιαύσιες είναι άλλωστε και οι περισσότερες των καλλιεργειών , δενδρώδεις και αρρωτριώδεις.

7. Σύμφωνα με το άρθρο 22 μόνο συγγενείς α’ βαθμού δύνανται να αντικαθιστούν τον κάτοχο παραγωγικής αδείας. Γιατί όχι και β΄ βαθμού για τον οποίο απαιτείται, βάσει του σχεδίου σας, την παράλληλη παρουσία του κατόχου; Είναι σύνηθες το φαινόμενο λήψης άδειας για δύο από κοινού απασχολούμενους που έχουν τυπικά και ουσιαστικά κοινές καλλιέργειες και ο ένας παραμένει στους αγρούς και συγκομίζει καλλιέργειες, ο δε άλλος πηγαίνει στις λαϊκές. Επί παραδείγματι, δύο αδέλφια, ή παππούς και εγγόνι. Όπως το ρυθμίζετε αυτό δε θα είναι επιτρεπτό.

Τέλος οι διατάξεις που απειλούν με αναστολή και στην πραγματικότητα αποβολή του δικαιούχου από τη λαϊκή είναι υπεράγαν σκληρές, ανελαστικές και εξοντωτικές. Μάλιστα εισάγουν καινοφανή ρύθμιση ελεγχόμενη για αντισυνταγματικότητα, αφού σε κανέναν άλλο κλάδο επιχειρηματία ή εμπόρου δεν θεσπίζονται παρόμοιες διατάξεις.

Κλείνοντας την τοποθέτησή μου θα πρέπει να πω ό,τι υπαινικτικά προανέφερα.

Ο χώρος των Λαϊκών αγορών είναι ζωτικός, απαραίτητος τροφοδότης και ζωογόνος τόσο για όσους διαθέτουν τα προϊόντα τους, όσο και για τους καταναλωτές, δηλαδή κυρίως τα μικρομεσαία στρώματα.

Οι κρυφές επιδιώξεις της Ν.Δ. για άλωση των Λαϊκών και παράδοσή τους στα βουλιμικά συμφέροντα των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων ακόμη κι αν ψηφίσετε το Νόμο αυτό, δεν πρόκειται να εφαρμοσθούν, καθώς θα ακυρωθούν στην πράξη με τους αγώνες όλων των θιγομένων.

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ