ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2021

Σε ρυθμούς Black Friday - Πέντε κανόνες για τους καταναλωτές

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 9:16:00 π.μ. | |
Σε ρυθμούς Black Friday - Πέντε κανόνες για τους καταναλωτές
Στους ρυθμούς της περιβόητης Black Friday ζει ήδη το λιανεμπόριο με κάποια καταστήματα να έχουν ξεκινήσει από τώρα τις προσφορές και τα περισσότερα να καλούν τους καταναλωτές να εγγραφούν στα ενημερωτικά δελτία τους (newsletters), να δηλώσουν από τώρα τις προτιμήσεις τους και να ενημερωθούν έτσι νωρίτερα για τις εκπτώσεις που θα γίνουν.


Σε ανάλογους ρυθμούς κινούνται και οι καταναλωτές που εφέτος αναζητούν περισσότερο ίσως από άλλες χρονιές τις «τέλειες ευκαιρίες» για να προμηθευτούν πολυπόθητα προϊόντα ειδικά όσα είναι μεγάλη αξίας.

Εκτός του αυξημένου τζίρου το στοίχημα για τις μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών είναι η ακόμη καλύτερη προετοιμασία, έχοντας μια εικόνα για τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη ζήτηση, έτσι ώστε να μην υπάρξουν σοβαρές ελλείψεις και δυσαρέσκεια των καταναλωτών.

Η Black Friday είναι την επόμενη Παρασκευή 26 Νοεμβρίου και φέτος συμπληρώνονται 5 χρόνια από όταν το γνωστό στο εξωτερικό εδώ και δεκαετίες εμπορικό γεγονός ξεκίνησε να υλοποιείται και στην Ελλάδα.

Εκτός από το ενδεχόμενο ελλείψεων, ειδικά σε κάποια προϊόντα τεχνολογίας (κινητά τηλέφωνα και video games) ο άλλος μεγάλος «πονοκέφαλος» για το λιανεμπόριο είναι το πώς θα γίνεται όσο το δυνατόν ταχύτερα ο έλεγχος των πιστοποιητικών εμβολιασμού, νόσησης ή των rapid tests και τεστ μοριακού ελέγχου για τους μη εμβολιασμένους καταναλωτές καθώς και ο έλεγχος ταυτοπροσωπίας.

Ήδη τις προηγούμενες ημέρες, χωρίς να υπάρχει σημαντική κίνηση στην αγορά, σχηματίζονταν σε ορισμένες περιπτώσεις μικρές ουρές έξω από καταστήματα δημοφιλών αλυσίδων. Βεβαίως, ευχή όλων είναι να μην υπάρξουν ακόμη περισσότεροι περιορισμοί στο λιανεμπόριο, καθώς ήδη η εφαρμογή των παραπάνω, εν μέσω ενδιάμεσων εκπτώσεων, έπληξε τον τζίρο του κλάδου.

Ακριβώς για τους παραπάνω λόγους, αλλά και διότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, σημαντικό τμήμα του τζίρου της Black Friday αναμένεται να γίνει μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων

Βέβαια, τόσο διότι τα φυσικά καταστήματα παραμένουν –τουλάχιστον για την ώρα– εν λειτουργία όσο και διότι πλέον οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις και οι εταιρείες ταχυμεταφορών έχουν προετοιμαστεί καλύτερα, αναμένεται ότι φέτος δεν θα παρατηρηθούν οι τεράστιες καθυστερήσεις που καταγράφηκαν πέρυσι στη διεκπεραίωση των παραγγελιών και στην αποστολή των προϊόντων. Κάποιες αλυσίδες, μάλιστα, υπόσχονται παράδοση των προϊόντων που έχουν παραγγελθεί ηλεκτρονικά ακόμη εντός 24 ωρών από την παραγγελία ή ακόμη και την ίδια ημέρα.

Επίσης, οι επιχειρήσεις διαθέτουν πλέον και την εμπειρία του click away (παράδοση εκτός του καταστήματος), προκειμένου να εξυπηρετήσουν καλύτερα κάποιους καταναλωτές που δεν είναι εμβολιασμένοι ή δεν επιθυμούν να βρεθούν σε κλειστούς χώρους με πολλά ακόμη άτομα, ενώ έστω και σε περιορισμένη έκταση έκαναν την εμφάνισή τους και στην Ελλάδα οι θυρίδες παραλαβής προϊόντων.

Εκτός από την πρόσκληση στους καταναλωτές να προεγγραφούν για να μάθουν εγκαίρως τις προσφορές της Black Friday, κάποιες εταιρείες, όπως η Intersport, έχουν ξεκινήσει ήδη τις εκπτώσεις Black Friday στο ηλεκτρονικό τους κατάστημα, ενώ προσφέρουν τη δυνατότητα για μερικές ημέρες δωρεάν αποστολής των προϊόντων. Δωρεάν αποστολή των προϊόντων για μερικές ημέρες προσφέρει και η έτερη εταιρεία του ομίλου Φουρλή, η IKEA, για παραγγελίες που γίνονται από την ειδική εφαρμογή.

Συνολικά τον Νοέμβριο (με βάση τα στοιχεία για τις επιχειρήσεις που έχουν υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων) ο τζίρος του λιανεμπορίου διαμορφώνεται σε περίπου 2,5 δισ. ευρώ. Πέρυσι, λόγω του lockdown, ο τζίρος των eshops την Black Friday αυξήθηκε κατά 43,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη του 2019.

Πέντε κανόνες για τους καταναλωτές


Σε παλαιότερη ανακοίνωσή της, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος (ΕΕΚΕ) αναφερόταν σε πέντε κανόνες οι οποίοι πρέπει να ακολουθούνται, προκειμένου να μην πέσουν θύματα «προσφορών» οι καταναλωτές:

-Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.

-Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.

-Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.

-Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.

-Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.

Η ΕΕΚΕ συστήνει στους καταναλωτές να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί και να μη δελεάζονται από φαινομενικά εντυπωσιακές προσφορές οι οποίες σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να είναι παραπλανητικές.
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ