Το νεοσύστατο Καλλιτεχνικό Σχολείο το οποίο ιδρύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021, στα πλαίσια των εκπαιδευτικών δράσεων εκτός σχολικού χώρου που οργανώνει, πραγματοποίησε εκπαιδευτικές επισκέψεις στο Λαογραφικό και Αρχαιολογικό Μουσείο Ναυπλίου.
Κατ’ αρχάς επισκέφτηκε το Πελοποννησιακό Λαογραφικό ίδρυμα «Β. Παπαντωνίου», (ΠΛΙ), ένα μουσείο κόσμημα, το οποίο είναι ένα από τα εξέχοντα μουσεία όχι μόνο της πόλεως του Ναυπλίου, άλλα ολόκληρης της χώρας. Ιδρύθηκε το 1974 από την κυρία Ιωάννα Παπαντωνίου και οι πολυπληθείς συλλογές του συμβάλλουν σημαντικά καταγραφή και μελέτη του νεότερου ελληνικού πολιτισμού.
Στο ΠΛΙ οι μαθητές του Καλλιτεχνικού Σχολείου είχαν τη δυνατότητα να έρθουν δια ζώσης σε επαφή και να εντυπωσιαστούν από τα αντικείμενα, τα οποία χρονολογούνται από τις αρχές του 19ου αιώνα και ασφαλώς συνδέονται άμεσα με τον λαϊκό και τον νεότερο πολιτισμό μας. Το ΠΛΙ έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να παρακολουθήσουν ένα ενδιαφέρον εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο παρουσίασε η κυρία Κασσιανή Πλατή και αφορούσε τόσο τη συλλογή όσο και το Μουσείο.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αυτό έπαιξε ουσιαστικά τον καταλυτικό ρόλο μιας διαμεσολάβησης από τον πολιτισμό του χθες στον πολιτισμό του αύριο, αφού έδωσε στους μαθητές τη δυνατότητα μέσω της «άτυπης μουσειακής εκπαίδευσης», τόσο στην απόκτηση γνώσεων, όσο και στην συνειδητοποίηση της εθνικής τους κληρονομιάς. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα που το ΠΛΙ ως πρωτοπόρο Μουσείο πραγματοποιεί ήδη από το 1981, συνεισφέρουν στον μέγιστο βαθμό στην κατάρριψη μιας εικόνας - μουσείο ως «μαυσωλείο γνώσης», το οποίο απευθύνεται μόνο στους ειδήμονες.
Οι μαθητές του Καλλιτεχνικού Σχολείου είχαν την ευκαιρία να διαδράσουν με τα εκθέματα, να στοχαστούν, να φανταστούν, να ανακαλύψουν και να προβούν στις δικές τους δημιουργίες με αφορμή τα αντικείμενα της συλλογής. Αυτό είναι εν τέλη και το νόημα μιας επίσκεψης μαθητών σε ένα Μουσείο. Να αποκομίσουν οφέλη μέσω μιας διαδικασίας αφύπνισης και διάδρασης με τα αντικείμενα και την ιστορία τους, να αναπτύξουν τη δική τους προσωπική «ανάγνωση» μέσω της συνειδητοποίησης και γνώσης.
Στη συνέχεια οι μαθητές επισκέφτηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο του Ναυπλίου, ένα μουσείο το οποίο στεγάζει συλλογές οι οποίες προέρχονται από την Αργολίδα από τους προϊστορικούς χρόνους έως την ύστερη αρχαιότητα. Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από τα ευρήματα της ανασκαφής του σπηλαίου Φράχθι της Ερμιονίδας, αλλά περισσότερο από όλα τα εκθέματα παρέμειναν στην χάλκινη πανοπλία η οποία προέρχεται από θαλαμωτό τάφο στων Δενδρών Αργολίδας. Την συνοπτική ξενάγηση ανέλαβε, (εν ελλείψει επί του παρόντος κάποιου προγράμματος του Μουσείου), η καθηγήτρια του Καλλιτεχνικού Σχολείου - εικαστικός Μάγδα Μάρα.
Οι μαθητές του Καλλιτεχνικού Σχολείου Αργολίδας, θα επισκεφτούν και άλλες φορές στο μέλλον τα Μουσεία και τους φορείς Πολιτισμού του νομού Αργολίδος. Ας μη ξεχνάμε τα Μουσεία από τα τέλη κιόλας του 19ο αιώνα αναγνωρίστηκαν ότι από τη φύση τους είναι Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και η ίδρυσή τους θεωρείται εκπαιδευτική πράξη, διότι η συντήρηση του Πολιτισμού είναι η διάδοσή του μέσω της Εκπαίδευσης.
Θέλω να τονίσω τη σημασία αυτών των επισκέψεων για όλους ανεξαιρέτως του μαθητές των Σχολείων στα Μουσεία, πόσο δε μάλλον ενός από τα 9 μόλις Καλλιτεχνικά Σχολεία της χώρας που ιδρύθηκε στον Αργολικό τόπο. Η φορείς πολιτισμού και οι Δήμοι του Νομού Αργολίδας πρέπει να γίνουν αρωγοί του συνεισφέροντας στην ανάπτυξη του Σχολείου στο νομό. Είναι χρέος τους.
Θερμές ευχαριστίες στα Μουσεία τα οποία τόσο ζεστά μας φιλοξένησαν.