Περί τους 14.500 μαθητές πρόσφυγες έχουν ενταχθεί φέτος στην εκπαιδευτική διαδικασία, μέσω των δομών που λειτουργούν από το Υπουργείο Παιδείας.
Πρόκειται για 1.500 παιδιά που φοιτούν στις Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΔΥΕΠ) οι οποίες λειτουργούν εντός των κέντρων φιλοξενίας, 5.000 που μετά από διετή φοίτηση στις ΔΕΥΠ έχουν ενταχθεί στις τάξεις υποδοχής και 8.000 που έχουν ενσωματωθεί πλήρως στις τάξεις των σχολείων.
Τα στοιχεία έδωσε στη δημοσιότητα ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων Αλέξανδρος Κόπτσης, στο πλαίσιο εκδήλωσης που διοργάνωσε στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «Νόησις», η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με το ΥΠΑΙΘ, με θέμα: «Εκπαίδευση Προσφύγων: Προκλήσεις και Προοπτικές».
«Θέλουμε να δώσουμε μία διαφορετική διάσταση στο θέμα εκπαίδευσης των προσφύγων και στόχος μας είναι ένα συμπεριληπτικό σχολείο στο οποίο συμμετέχουν ισότιμα όλοι οι μαθητές, τόσο γνωσιακά, όσο και σε επίπεδο κοινωνικής και ψυχοσυναισθηματικής ένταξης», ανέφερε ο κ. Κόπτσης.
«Προσπαθούμε να εντάξουμε τα παιδιά αυτά να μην υπολείπεται κανείς στην εκπαιδευτική διαδικασία», πρόσθεσε, εξηγώντας πως για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το Υπουργείο Παιδείας, προχωρά σε στοχευμένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που εργάζονται στην προσφυγική εκπαίδευση, ενώ «φέτος έγιναν πάνω από 1.500 προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικά για την εκπαίδευση προσφύγων»
Σχετικά με τις ιδιαιτερότητες της προσφυγικής εκπαίδευσης εξήγησε πως «είναι ένας μαθητικός πληθυσμός ασταθής, μετακινούμενος από τη μία περιοχή και δομή στην άλλη, διαφορετικές εθνικότητες, με διαφορετικό πολιτισμό, γλώσσα». Όπως διευκρίνισε, φέτος οι μαθητές πρόσφυγες είναι λίγο περισσότεροι από πέρυσι, παρότι ένα μεγάλο ποσοστό του περσινού μαθητικού πληθυσμού έχει φύγει από τη χώρα, δηλαδή έχουν ενταχθεί νέοι μαθητές στις τάξεις και δομές.
Σε σχολικές μονάδες της Κεντρικής Μακεδονίας φοιτούν περί τους 900 μαθητές πρόσφυγες, σε τάξεις υποδοχής 1800, στις ΔΥΕΠ 600 μαθητές.
Στις ΔΥΕΠ, για την αντιμετώπιση των πρόσθετων αναγκών λόγω της πανδημίας αναβαθμίστηκαν τα δίκτυα και χορηγήθηκαν περί τα 1000 tablets και ηλεκτρονικές συσκευές για τους μαθητές- πρόσφυγες.