ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2021

Γκιόλας: Το Υπουργείο Παιδείας αδιαφορεί για την Ειδική Αγωγή

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 10:59:00 π.μ. | |
Γκιόλας: Το Υπουργείο Παιδείας αδιαφορεί για την Ειδική Αγωγή
Ερώτηση κατέθεσε ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Αργολίδας Γιάννης Γκιόλας προς την Υπουργό Παιδείας κα Κεραμέως με αφορμή τον διαφαινόμενο αποκλεισμό των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής από τους πίνακες κατάταξης μέσα στο 2022, που εκ των πραγμάτων θα μεταθέσει τη πρόσληψή τους για το μεθεπόμενο έτος, παρά τις βαρύγδουπες δηλώσεις για ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής στα σχολεία άμεσα. Η ερώτηση συνυπογράφεται από τον Τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ κ.Νίκο Φίλη και την αναπληρώτρια Τομεάρχη κα Μερόπη Τζούφη.

Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη δίνει ξεδιάντροπα μία ακόμη παράσταση υποκρισίας προς τους εκπαιδευτικούς της Ειδικής Αγωγής, τους γονείς και τους μαθητές. Αδιαφορώντας πλήρως για το μέλλον της εκπαίδευσης, δεν έχει προετοιμάσει μέχρι σήμερα το θέμα των πινάκων κατάταξης, γεγονός που καταδεικνύει πως ουσιαστικά δεν θέλει να γίνει καμία πρόσληψη στην Ειδική Αγωγή μέσα στο 2022. Ταυτόχρονα, οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό θα παραμείνουν μεγάλες, δημιουργώντας περισσότερα προβλήματα στη λειτουργία των Ειδικών σχολείων.

Η αγανάκτηση των εκπαιδευτικών αλλά και των γονέων έχει φτάσει στο απροχώρητο, οι τοποθετήσεις της Υπουργού Παιδείας είναι ασαφείς και δίχως καμία ουσιαστική δέσμευση, πόσο μάλλον υπόσχεση. Έτσι, όλοι πλέον αντιλαμβάνονται την «κουτοπόνηρη» τακτική της, η οποία αποβλέπει με συνεχείς και σκόπιμες καθυστερήσεις να μην υπάρξουν πίνακες κατάταξης μέσα στο 2022, παρά τα υπάρχοντα κενά και να μετατεθεί η κατάρτισή τους στο μακρινό και αβέβαιο 2023.

Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης:


Αθήνα 30-12-2021

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κα υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Θα καταρτιστούν έγκαιρα και εντός του τρέχοντος σχολικού έτους οι νέοι πίνακες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης;»

Έκδηλη είναι η ανησυχία που διακατέχει χιλιάδες εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ και ΕΒΠ που έχουν τη δυνατότητα να περιληφθούν στους πίνακες κατάταξης της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), καθώς βάσει σχετικών δημοσιευμάτων “στο Υπουργείο σκέφτονται πολύ σοβαρά οι πίνακες Ειδικής Αγωγής να μην ανοίξουν το 2022 αλλά να μετακινηθεί το άνοιγμά τους το 2023 μαζί με αυτούς της Γενικής”, ενώ “μέχρι στιγμής στο ΥΠΑΙΘ δεν έχουν ασχοληθεί καθόλου με το άνοιγμα πινάκων”.

Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 56 του ν. 4589/2019, Παράγραφος 1, οι αξιολογικοί πίνακες κατάταξης ισχύουν έως τη λήξη του δεύτερου σχολικού έτους που έπεται της λήξης του σχολικού έτους κατά το οποίο έλαβε χώρα η δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως», ενώ με την παρ. δ του άρθρου 64 του ν. 4692/2020 καταργήθηκε η περίπτ. γ της παρ. 1 του άρθρου 66 του ν. 4589/2019. Συνεπώς οι οριστικοί πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών της ΕΑΕ, ΕΕΠ και ΕΒΠ ισχύουν ως τη λήξη του 2ου σχολικού έτους που έπεται του σχολικού έτους που δημοσιεύτηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δηλαδή ως τη λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους, αφού οι πίνακες αυτοί δημοσιεύτηκαν τον Ιούνιο του 2020.

Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω καθίσταται σαφές ότι είναι αναγκαίο η έκδοση της νέας προκήρυξης για τη διαδικασία κατάταξης των υποψήφιων εκπαιδευτικών ΕΑΕ, ΕΕΠ και ΕΒΠ να λάβει χώρα εντός εύλογου χρόνου προκειμένου να επιτραπεί στον ΑΣΕΠ να προβεί σε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες, ώστε ακολούθως να έχουν δημοσιοποιηθεί οι νέοι οριστικοί πίνακες κατάταξης της ΕΑΕ αμέσως μετά τη λήξη των ισχυόντων πινάκων κατάταξης. Τούτο σημαίνει ότι η έκδοση της προκήρυξης πρέπει να πραγματοποιηθεί όχι μόνο εντός του παρόντος σχολικού έτους, αλλά μέχρι τον Ιανουάριο του 2022 προκειμένου να υπάρχουν οριστικοί πίνακες κατάταξης τον Σεπτέμβριο του 2022.

Επιπροσθέτως σε πρόσφατη συνέντευξη της κας Υπουργού δεν υπήρξε καμία αναφορά σε χρονοδιαγράμματα για άνοιγμα πινάκων σε συγκεκριμένη ημερομηνία, παρά μια γενικόλογη δήλωση ότι θα γίνουν τα προβλεπόμενα, χωρίς δέσμευση για την έγκαιρη έναρξη της σχετικής διαδικασίας και της τήρησης του απαιτούμενου χρονοδιαγράμματος.

Επειδή η μη έκδοση οριστικών πινάκων κατάταξης εκπαιδευτικών, ΕΕΠ και ΕΒΠ, καθώς και η μη εμπρόθεσμη ολοκλήρωση της διαδικασίας κατάρτισής τους είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει σοβαρές ελλείψεις στελέχωσης των σχολείων ΕΑΕ με συνέπεια την προβληματική λειτουργία τους κατά την προσεχή σχολική περίοδο 2022 – 2023.

Επειδή χιλιάδες εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ και ΕΒΠ περιμένουν με αγωνία το άνοιγμα των πινάκων της ΕΑΕ εντός του τρέχοντος σχολικού έτους, η ολιγωρία δε και απάθεια του Υπουργείου τους έχει προκαλέσει έντονη δυσαρέσκεια και αγανάκτηση.

Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

1. Περιλαμβάνεται στους σχεδιασμούς του Υπουργείου η έγκαιρη έκδοση πινάκων κατάταξης στην ΕΑΕ , δηλαδή εντός του σχολικού έτους 2021-2022;

2. Ποιο το χρονοδιάγραμμα για την έκδοση και την ολοκλήρωση της διαδικασίας έκδοσης των οριστικών πινάκων κατάταξης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση; Έχει ήδη υποβληθεί αίτημα του Υπουργείου προς το ΑΣΕΠ για για την έκδοση νέας προκήρυξης;

3. Είστε σε θέση να διαβεβαιώσετε τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς αλλά και το σύνολο του ελληνικού λαού ότι πριν από την έναρξη του προσεχούς σχολικού έτους θα υπάρχουν οι σχετικοί πίνακες και θα έχουν ολοκληρωθεί οι τοποθετήσεις των επιτυχόντων εκπαιδευτικών στις θέσεις τους ώστε να αρχίσουν τα σχολεία χωρίς ελλείψεις και προβλήματα;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Γκιόλας Γιάννης
Φίλης Νίκος
Τζούφη Μερόπη
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ