ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ

Ευχές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς

ΕΥΧΕΣ

Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2022

Μαργαρίτα Σπυριδάκου: Στο μεταίχμιο μεταξύ δημιουργικής ασάφειας και ατελέσφορης ασάφειας ο Τουρισμός στην Περιφέρεια Πελοποννήσου

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 9:25:00 μ.μ. |
Μαργαρίτα Σπυριδάκου: Στο μεταίχμιο μεταξύ δημιουργικής ασάφειας και ατελέσφορης ασάφειας ο Τουρισμός στην Περιφέρεια Πελοποννήσου
Με αίσθημα ευθύνης, τιμώντας την ψήφο των Λακώνων συμπολιτών μου, συμμετείχα σήμερα 5 Ιανουαρίου 2022 στη συνεδρίαση της Γνωμοδοτικής Επιτροπής Τουρισμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου, η οποία είχε ως θέμα: «Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής για το 2022».


Σαφώς ο τουρισμός είναι από τους βασικότερους πυλώνες οικονομικής ανάπτυξης όχι μόνο για τη Χώρα αλλά και για την Πελοπόννησο, η οποία διαθέτει όλα τα συγκριτικά και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα ώστε να πρωταγωνιστήσει στο Ευρωπαϊκό και Παγκόσμιο περιβάλλον της τουριστικής αγοράς.

Στην ιδιαίτερα κρίσιμη οικονομική συγκυρία που διέρχονται οι κλάδοι του συνόλου των επαγγελμάτων που εμπλέκονται με το τουριστικό προϊόν, είναι πολύ σημαντικό να εξασφαλισθούν επιπλέον έσοδα για τη στήριξη τους. Συνεπώς μέριμνα της Περιφερειακής Αρχής θα έπρεπε να είναι η κατάθεση ενός στρατηγικού σχεδιασμού δράσεων ενίσχυσης του τουριστικού προϊόντος σε συνδυασμό με τον πρωτογενή και τον αγροδιατροφικό τομέα, οι οποίοι αποτελούν τα μεγάλα όπλα της Πελοποννήσου.

Ο σχεδιασμός αυτός έπρεπε να υπηρετεί τις ανάγκες ενός συγκεκριμένου «Μarketing plan», βασιζόμενο σε πραγματικά στοιχεία και όχι σε μια ωραιοποιημένη εικόνα για δήθεν αύξηση του τουρισμού. Θεωρώ εντελώς παράδοξο να μην έχει ακόμα εγκριθεί το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής για το 2022, όταν ήδη άλλες Περιφέρειες έχουν αρχίσει να το υλοποιούν.

Η έλλειψη απολογισμού για τις δράσεις και τα κόστη προβολής του 2021 με εγκεκριμένο πρόγραμμα, προϋπολογισμού 1.800.000€ δημιουργεί υπόνοιες για αδιαφανή διαχείριση του εν λόγω προγράμματος.

Το πρόγραμμα το οποίο τέθηκε προς συζήτηση σήμερα και αφορά την τουριστική προβολή του 2022, δεν περιλαμβάνει ευφυείς, καινοτόμες και έξυπνες δράσεις, προϋπόθεση απολύτως απαραίτητη εν καιρώ πανδημίας και θα έλεγα ότι αποτελεί κακή αντιγραφή προγραμμάτων που ανήκουν στο παρελθόν.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην Επιτροπή, προσπαθώντας να συμβάλλω εποικοδομητικά, κατέθεσα σειρά ερωτημάτων που αφορούσαν την προέλευση των πόρων, τον τρόπο διάθεσης τους, τους φορείς υλοποίησης των δράσεων, τη διαδικασία ανάθεσης με διενέργεια διαγωνισμών ή μη, με δεδομένο ότι το πρόγραμμα έχει ένα αρκετά μεγάλο προϋπολογισμό που αγγίζει τα 2.000.000€. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Περιφερειακή Αρχή τα δύο προηγούμενα χρόνια έχει ήδη διαθέσει σχεδόν 4.000.000€ για δράσεις που σε καμία περίπτωση δεν είχαν αντίστοιχη αποτελεσματικότητα του ύψους των πόρων που διατέθηκαν.

Δυστυχώς οι απαντήσεις που έλαβα εκ μέρους των υπευθύνων της Περιφερειακής Αρχής δεν με κάλυψαν ούτε κατ' ελάχιστον, διότι στην ουσία δεν έλαβα ουδεμία συγκεκριμένη απάντηση. Η προσπάθεια τους να αποφύγουν να απαντήσουν είτε γιατί δεν γνώριζαν, είτε γιατί δεν ήθελαν, ήταν απολύτως εμφανής.

Το γεγονός ότι από το σύνολο του 1.955.000€, το 1.305.000€ όπως παρουσιάζεται στην εισήγηση θα το διαχειριστεί και θα το υλοποιήσει η Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία Ο.Τ.Α. «Πελοπόννησος Α.Ε.» δημιουργεί εύλογα πολλά ερωτηματικά σχετικά με το αφήγημα ότι η «Πελοπόννησος Α.Ε.» είναι πλέον παρελθόν για την Περιφέρεια, όπως επανειλημμένα έχει δηλώσει ο κ.Νίκας.

Επειδή θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα την απόλυτη διαφάνεια σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των Αναπτυξιακών Εταιρειών στην Περιφέρεια Πελοποννήσου με δεδομένο ότι πλέον εκχωρούνται εκατομμύρια είτε στην «Πελοπόννησος Α.Ε.», είτε στο νεοσύστατο Αναπτυξιακό Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης «ΜΟΡΙΑΣ ΑΕ Α.Ο.Τ.Α.», είτε στην «Αναπτυξιακή Μεσσηνίας Α.Ε. – Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης», είτε στον Αναπτυξιακό Οργανισμό «Πάρνωνας Α.Ε.», θα θέσω το θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο προκειμένου όλοι οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι να γνωρίζουν, αφού οι υπεύθυνοι της Περιφερειακής Αρχής θα αναγκαστούν να απαντήσουν.

Πάγια θέση μου είναι ότι οι Αναπτυξιακές Εταιρείες είναι χρήσιμα εργαλεία. Σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τα Αιρετά θεσμικά όργανα και τους υπηρεσιακούς παράγοντες της Περιφέρειας.

Παρά την άρνηση να μου δοθούν απαντήσεις και την προτροπή των υπευθύνων συνεργατών του κ.Νίκα να καταθέσω γραπτές ερωτήσεις, κατέθεσα συγκεκριμένη πρόταση για ενίσχυση των θεσμικών εκπροσώπων των επαγγελματιών και των φορέων τους και σε ό,τι αφορά τη συνεργασία και τις συνέργειες και σε ό,τι αφορά τις χρηματοδοτήσεις.

Θεωρώ αδιανόητο σε ένα πρόγραμμα προϋπολογισμού σχεδόν 2.000.000€ κατ 'έτος, δηλαδή και το 2021 και το 2022 τα μοναδικά χρήματα που δίνονται σε Επιμελητήρια, φορείς κτλ. να είναι για το μεν 2021 το ποσό των 10.000€ περίπου και για το 2022 μόλις 20.000€ μαζί με το ΦΠΑ.

Στα συγκεκριμένα χρήματα η Περιφερειακή Αρχή του κ.Νικα συμπεριλαμβάνει ταξίδια εξοικείωσης-φιλοξενίας (Fam trips) με δημοσιογράφους και συνεργασίες με τα γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό.

Καλώ τον κ.Περιφερειάρχη να επανορθώσει άμεσα τη συγκεκριμένη στρέβλωση στην κατανομή χρηματοδοτήσεων του προγράμματος και επιτέλους να σταματήσουν οι απευθείας αναθέσεις και χρηματοδοτήσεις σε μελέτες, εταιρείες των Αθηνών και σε διάφορους ειδήμονες και να δοθούν πόροι στους φορείς των κλάδων των επαγγελματιών του τουρισμού που γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα τις ανάγκες τους αλλά και τις σύγχρονες τάσεις της τουριστικής αγοράς.



Μαργαρίτα Σπυριδάκου



Περιφερειακή Σύμβουλος της Π.Ε. Λακωνίας

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ