Πάρα πολλές επιστολές έχουν σταλεί από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς στο Υπουργείο με σκοπό τη μείωση της ύλης.
Θεωρούν ότι όπως έχουν τα πράγματα, δεδομένων των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί φέτος (κορονοϊός, ακραία καιρικά φαινόμενα), δεν θα μπορέσουν οι μαθητές να ανταποκριθούν.
Δείτε κάποιες από τις επιστολές και την απάντηση του Υπουργείου για τη μείωση της ύλης.
Πανελλαδικές 2022: Τι συμβαίνει με την ύλη
Οπως αναφέρουν οι πληροφορίες από τα σχολεία και την καθημερινότητα καθηγητών και μαθητών, η ύλη είναι μεγάλη και είναι δύσκολο να ολοκληρωθεί με σωστά εκπαιδευτικά αποτελέσματα σε Βιολογία, Λατινικά, Χημεία, Φυσική, Αρχαία.
Στα Μαθηματικά, αντιθέτως, η ύλη δεν είναι εξαιρετικά αυξημένη, όμως καθηγητές που μίλησαν στα «ΝΕΑ» ανέφεραν ότι οι ασκήσεις που υπάρχουν στα σχολικά βιβλία πολύ συχνά δεν έχουν καμία σχέση με εκείνες που επιλέγονται από τις επιτροπές των Πανελλαδικών, με αποτέλεσμα να απαιτείται πολύ μεγαλύτερη ενεργοποίηση των καθηγητών – εάν, βέβαια, δεν θέλουν να αφήσουν όλη την προετοιμασία των μαθητών στα… φροντιστήρια.
Εκπαιδευτικοί που μιλούν αυτή την περίοδο στα «ΝΕΑ» αναφέρουν ότι οι ίδιοι προχωρούν πολύ γρήγορα την ύλη των σχολικών εγχειριδίων, έστω και αν κάποιοι μαθητές δεν καταλαβαίνουν.
Πανελληνιες 2022: Επιστολή παραπόνων λόγω του κορονοϊού
Αξιότιμη Κυρία Κεραμέως
Είμαι και εγώ ένας μαθητής από τους πολλούς της Γ’ Λυκείου,
Είμαι και εγώ ένας μαθητής:
Που δεν έχω δει φυσιολογική σχολική χρονιά στο Λύκειο
Που δεν βιώνω τη Τρίτη Λυκείου όπως άλλες γενιές
Που αγωνίζομαι μέσα σε όλες αυτές τις αντίξοες συνθήκες του κορωνοϊού
Που τελευταία φορά που συμμετείχα σε διαδικασία εξετάσεων είναι από το Γυμνάσιο
Που βλέπω τους καθηγητές μου να προβληματίζονται για το πως θα «βγάλουν» την τεράστια ύλη
Είμαι ένας μαθητής που πριν λίγο καιρό διαγνώστηκα θετικός στο COVID-19 και «βγήκα εκτός» 2 εβδομάδες από το πρόγραμμά μου.
Πως κυρία Κεραμέως θα αναπληρώσω τη χαμένη ύλη, και το κυριότερο ποιος θα μου διδάξει την ερχόμενη αφού πολλοί από τους καθηγητές μου βρίσκονται σε καραντίνα;
Πολλά συμβαίνουν φέτος,
Χαμένες διδακτικές ώρες ;…δεκάδες
Κρούσματα σε μαθητές και καθηγητές ;…χιλιάδες
Πραγματικά μέσα σε όλα αυτά που ζούμε, έρχεστε φέτος εσείς και το Ινστιτούτο να μας αυξήσετε την ύλη; Με ποια δικαιολογία; Με ποια λογική; Πως θα τα βγάλουμε πέρα; ΠΩΣ; Έχουμε φτάσει στα όρια μας … εμείς , οι καθηγητές , οι γονείς μας. Κάθε μέρα εκτός από το άγχος των εξετάσεων βιώνουμε και το άγχος της πανδημίας. Ναι αυτή που μας έκλεισε 2 χρόνια στις οθόνες και «χτίσαμε» τις βάσεις των μαθημάτων εξ’ αποστάσεως.
Μπορεί εσείς κ. Κεραμεως να ζείτε σε ένα παράλληλο σύμπαν που ο COVID έχει τελειώσει …Εμείς όμως βρισκόμαστε στην Ελλάδα του 2022 των rapid, των Self test , της Όμικρον, των ανοιχτών παραθύρων, της καραντίνας. Μπορείτε να υπολογίσετε πως όλα αυτά θα συμβαίνουν μέχρι τις ημέρες των Πανελληνίων; Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι μια διαδικασία που εκτός από τις γνώσεις γινόμαστε δυνατοί στα δύσκολα, μαθαίνουμε να μη το βάζουμε κάτω…Όταν όμως οι καταστάσεις είναι τέτοιες πρέπει να υπάρχει λογική εκ’ μέρους σας .
Σας καλώ λοιπόν να δείξετε κατανόηση στο θέμα που απασχολεί σήμερα όλους τους μαθητές της Γ’ Λυκείου και τους καθηγητές μας και να προχωρήσετε άμεσα σε μείωση της ύλης.
Σας ευχαριστώ
Βασίλης Δημητρακόπουλος
Αξιότιμη Κυρία Κεραμέως
Είμαι και εγώ ένας μαθητής από τους πολλούς της Γ’ Λυκείου,
Είμαι και εγώ ένας μαθητής:
Που δεν έχω δει φυσιολογική σχολική χρονιά στο Λύκειο
Που δεν βιώνω τη Τρίτη Λυκείου όπως άλλες γενιές
Που αγωνίζομαι μέσα σε όλες αυτές τις αντίξοες συνθήκες του κορωνοϊού
Που τελευταία φορά που συμμετείχα σε διαδικασία εξετάσεων είναι από το Γυμνάσιο
Που βλέπω τους καθηγητές μου να προβληματίζονται για το πως θα «βγάλουν» την τεράστια ύλη
Είμαι ένας μαθητής που πριν λίγο καιρό διαγνώστηκα θετικός στο COVID-19 και «βγήκα εκτός» 2 εβδομάδες από το πρόγραμμά μου.
Πως κυρία Κεραμέως θα αναπληρώσω τη χαμένη ύλη, και το κυριότερο ποιος θα μου διδάξει την ερχόμενη αφού πολλοί από τους καθηγητές μου βρίσκονται σε καραντίνα;
Πολλά συμβαίνουν φέτος,
Χαμένες διδακτικές ώρες ;…δεκάδες
Κρούσματα σε μαθητές και καθηγητές ;…χιλιάδες
Πραγματικά μέσα σε όλα αυτά που ζούμε, έρχεστε φέτος εσείς και το Ινστιτούτο να μας αυξήσετε την ύλη; Με ποια δικαιολογία; Με ποια λογική; Πως θα τα βγάλουμε πέρα; ΠΩΣ; Έχουμε φτάσει στα όρια μας … εμείς , οι καθηγητές , οι γονείς μας. Κάθε μέρα εκτός από το άγχος των εξετάσεων βιώνουμε και το άγχος της πανδημίας. Ναι αυτή που μας έκλεισε 2 χρόνια στις οθόνες και «χτίσαμε» τις βάσεις των μαθημάτων εξ’ αποστάσεως.
Μπορεί εσείς κ. Κεραμεως να ζείτε σε ένα παράλληλο σύμπαν που ο COVID έχει τελειώσει …Εμείς όμως βρισκόμαστε στην Ελλάδα του 2022 των rapid, των Self test , της Όμικρον, των ανοιχτών παραθύρων, της καραντίνας. Μπορείτε να υπολογίσετε πως όλα αυτά θα συμβαίνουν μέχρι τις ημέρες των Πανελληνίων; Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι μια διαδικασία που εκτός από τις γνώσεις γινόμαστε δυνατοί στα δύσκολα, μαθαίνουμε να μη το βάζουμε κάτω…Όταν όμως οι καταστάσεις είναι τέτοιες πρέπει να υπάρχει λογική εκ’ μέρους σας .
Σας καλώ λοιπόν να δείξετε κατανόηση στο θέμα που απασχολεί σήμερα όλους τους μαθητές της Γ’ Λυκείου και τους καθηγητές μας και να προχωρήσετε άμεσα σε μείωση της ύλης.
Σας ευχαριστώ
Βασίλης Δημητρακόπουλος
Πανελληνιες 2022: Επιστολή παραπόνων λόγω καιρικών φαινομένων
Η επιστολή των μαθητών
ΚΡΑΥΓΗ ΑΓΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΓΝΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ
Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ.
Είμαστε οι μαθητές της Γ’ Λυκείου του Γυμνασίου-Λυκειακά τμήματα Ψαρών, νομού Χίου.
Λόγω της γεωγραφικής διαμόρφωσης του ιστορικού νησιού μας και της κοινωνικής του απομόνωσης στη μέση του Αιγαίου Πελάγους , καθώς και των συχνών ακραίων καιρικών φαινομένων εξαιτίας της ύπαρξης δυνατών ανέμων ,παρατηρούνται συχνές διακοπές ρεύματος και ηλεκτροδότησης στο τόπο μας.
Αυτό το γεγονός δυσχεραίνει ιδιαίτερα τη διενέργεια των μαθήματων μας στο σχολείο και την πραγματοποίηση της μελέτης μας στο σπίτι . Μάλιστα ,σε συνδυασμό και με την ύπαρξη ολοένα αυξανόμενων κρουσμάτων από την πανδημία «COVID-19» στο οικογενειακό και ευρύτερα συγγενικό μας περιβάλλον , η κατάσταση γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη.
Συνεπώς , επηρεάζεται αρνητικά η ποιότητα της απόδοσης μας στο διάβασμα μας αναφορικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις, συμπεριλαμβανομένου ιδίως του γεγονότος της αποχής μας της διετούς και πλήρους από οποιαδήποτε μορφή γραπτής εξέτασης λόγω της τηλεκπαίδευσης.
Για όλους αυτούς τους παραπάνω λογούς , θεωρήσαμε επιτακτική την ανάγκη να σας συντάξουμε την παρούσα επιστολή και να σας ζητήσουμε άμεσα την έγκαιρη μείωση της αντίστοιχης εξεταστέας ύλης στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα μας .
Παρακαλούμε για τις άμεσες και έγκαιρες ενέργειες σας στον επείγον αίτημα μας και σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων θερμά .
Με εκτίμηση ,
Οι μαθητές της Γ’ Λυκείου
του Γυμνασίου-Λυκειακά τμήματα Ψαρών, νομού Χίου.
Η απάντηση του Υπουργείου
Η κ. Μακρή μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 είπε πως το υπουργείο Παιδείας προς το παρόν τουλάχιστον δεν σκέφτεται να μειώσει την ύλη λόγω κορονοϊού.
Για την εξέλιξη της πανδημίας στο σχολικό περιβάλλον η υφυπουργός είπε πως είναι απειροελάχιστα τα τμήματα των σχολείων που κλείνουν λόγω κρουσμάτων κορονoϊού.
Σημείωσε επίσης ότι το Υπουργείο είναι σε επαφή με τα υπόλοιπα αρμόδια Υπουργεία έτσι ώστε να γίνουν διορισμοί και προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Στη συνέχεια, η κ. Μακρή «απολογήθηκε» για το γεγονός ότι δεν έχει αναλάβει ακόμα τα καθήκοντά της η πανεπιστημιακή αστυνομία, τονίζοντας ότι «χρειάζεται ειδική εκπαίδευση και ειδικό τρόπο αντιμετώπισης τυχόν παραβατικών συμπεριφορών».
Τι δήλωσε η Νίκη Κεραμέως
Δεν υπάρχει θέμα μείωσης τις εξεταστέας ύλης των Πανελλαδικών Εξετάσεων το ξεκαθάρισε η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, μιλώντας σήμερα στον ΑΝΤ1
«Η ύλη μειώθηκε πέρσι όταν τα σχολεία έμειναν κλειστά για μεγάλο χρονικό διάστημα. Φέτος δεν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα” δήλωσε η υπουργός και πρόσθεσε:
“Φέτος δεν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα. Η μείωση ύλης δεν βοηθάει και τα ίδια τα παιδιά, γιατί οι εξεταστές αναγκάζονται να πηγαίνουν σε “βάθος” και να βάζουν πιο δύσκολα θέματα”.