Εκδήλωση – συζήτηση των ομάδων «Epas – Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου» του 2ου ΓΕΛ Ναυπλίου και του 3ου ΓΕΛ Άργους πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά τη Δευτέρα 21 Μαρτίου 2022 και ώρα 12.00-13.00μ.μ. στα πλαίσια του προγράμματος Epas και στην ενότητα ‘Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης’ με θέμα τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την καθιέρωση του ευρώ, την 1η Ιανουαρίου 2002.
Το θέμα παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, δεδομένης της συγκυρίας στην ευρωπαϊκή κοινότητα (πανδημία-covid 19 και πόλεμος στην Ουκρανία).
Στην εκδήλωση συμμετείχε ο καθηγητής στο Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής της Σχολής Διοίκησης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου κ. Αδαμάντιος Συρμαλόγλου. Ο καθηγητής στην εισήγησή του αναφέρθηκε στις συνθήκες προσχώρησης της Ελλάδας στην ΕΟΚ (1979-1981) και μετέπειτα ΕΕ (1992), στη δημιουργία της Οικονομικής Νομισματικής Ένωσης (ΟΝΕ) και τον καθορισμό των κριτηρίων ένταξης (γνωστά ως «κριτήρια Μάαστριχτ»), καθώς και στην πορεία της Ελλάδας από την ένταξή της στη ζώνη του ευρώ μέχρι σήμερα.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των ομάδων Epas ενημερώθηκαν για την οικονομική πορεία της Ελλάδας στην ΕΕ και έθεσαν στον καθηγητή ερωτήματα και προβληματισμούς σχετικά με την πορεία του κοινού ευρωπαϊκού νομίσματος, λαμβάνοντας υπόψη και την πρόσφατη έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, σύμφωνα με την οποία το 78% των πολιτών δηλώνουν ότι «το ευρώ είναι κάτι θετικό».
Συνοπτικά, οι προβληματισμοί των νέων των δύο ομάδων, όπως προέκυψαν στη συζήτηση, αφορούν στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι φιλελεύθερες οικονομίες να αντιμετωπίσουν τον καλπάζοντα πληθωρισμό των χωρών-μελών της ΟΝΕ αλλά και τις σημερινές ανάγκες των κοινωνιών λόγω της πολύπλευρης κρίσης (περιβαλλοντικής, ενεργειακής, πανδημικής, πολεμικής), στα κρυπτονομίσματα και την ανάπτυξή τους παγκοσμίως, στην ελληνική οικονομική πορεία εντός της ευρωζώνης και στο μέλλον του ευρώ συνολικά.
Προβληματισμοί όπως «ευρώ ή δραχμή», «Grexit ή ΕΕ», «ευρώ, δολάριο ή ένα νέο, πιο ισχυρό νόμισμα» φαίνεται να απασχολούν ιδιαίτερα τους μαθητές της Γ΄ Τάξης- Κατεύθυνση Οικονομίας των δύο Λυκείων που συμμετείχαν στην εκδήλωση, καθώς προετοιμάζονται για τις προπτυχιακές σπουδές τους και την προσαρμογή σε νέες προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της ταχείας ψηφιοποίησης της οικονομίας και της ανάπτυξης ψηφιακών νομισμάτων.
Ας σημειωθεί ότι η ΕΕ παρέχει τα κατάλληλα εργαλεία (όπως η ψηφιακή πλατφόρμα για τη Διάσκεψη για το μέλλον της Ευρώπης), ώστε οι νέοι μας να έχουν τη δυνατότητα να ακουστεί η φωνή τους, να μοιραστούν τις ιδέες τους και να συμβάλουν στη διαμόρφωση του κοινού μας μέλλοντος.
Η συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών στη Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης εξασφαλίζεται και μέσω του προγράμματος ‘Epas – Σχολεία -Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου’.
Συνοπτικά, οι προβληματισμοί των νέων των δύο ομάδων, όπως προέκυψαν στη συζήτηση, αφορούν στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι φιλελεύθερες οικονομίες να αντιμετωπίσουν τον καλπάζοντα πληθωρισμό των χωρών-μελών της ΟΝΕ αλλά και τις σημερινές ανάγκες των κοινωνιών λόγω της πολύπλευρης κρίσης (περιβαλλοντικής, ενεργειακής, πανδημικής, πολεμικής), στα κρυπτονομίσματα και την ανάπτυξή τους παγκοσμίως, στην ελληνική οικονομική πορεία εντός της ευρωζώνης και στο μέλλον του ευρώ συνολικά.
Προβληματισμοί όπως «ευρώ ή δραχμή», «Grexit ή ΕΕ», «ευρώ, δολάριο ή ένα νέο, πιο ισχυρό νόμισμα» φαίνεται να απασχολούν ιδιαίτερα τους μαθητές της Γ΄ Τάξης- Κατεύθυνση Οικονομίας των δύο Λυκείων που συμμετείχαν στην εκδήλωση, καθώς προετοιμάζονται για τις προπτυχιακές σπουδές τους και την προσαρμογή σε νέες προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της ταχείας ψηφιοποίησης της οικονομίας και της ανάπτυξης ψηφιακών νομισμάτων.
Ας σημειωθεί ότι η ΕΕ παρέχει τα κατάλληλα εργαλεία (όπως η ψηφιακή πλατφόρμα για τη Διάσκεψη για το μέλλον της Ευρώπης), ώστε οι νέοι μας να έχουν τη δυνατότητα να ακουστεί η φωνή τους, να μοιραστούν τις ιδέες τους και να συμβάλουν στη διαμόρφωση του κοινού μας μέλλοντος.
Η συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών στη Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης εξασφαλίζεται και μέσω του προγράμματος ‘Epas – Σχολεία -Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου’.