ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Παρασκευή 29 Απριλίου 2022

Αγανακτισμένη επιστολή μηχανικού: Άθλιες κακοτεχνίες σε έργο της Περιφέρειας από Αγ. Αδριανό προς μονή Καρακαλά και Νέα Τίρυνθα

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 1:15:00 μ.μ. | | | |
Άθλιες κακοτεχνίες σε έργο της Περιφέρειας από Αγ. Αδριανό προς μονή Καρακαλά και Νέα Τίρυνθα
Κακοτεχνίες έχουν δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στο οδικό τμήμα από Αγ. Αδριανό προς μονή Καρακαλά και το τμήμα Αγ.Αδριανού προς Νέα Τίρυνθα μέχρι τη διασταύρωση με την Μυκηνών. Στα τμήματα αυτά έγιναν εκσκαφές πριν 2 χρόνια και πέρσι περάστηκαν σωλήνες διαμέτρου 80 εκατοστών για μεταφορά νερού προς δεξαμενή Αγ.Δημητρίου και από εκεί Λυγουριό κτλ. 

Λόγω του μεγέθους των σωλήνων αναγκαστικά το βάθος διάνοιξης ήταν μεγάλο, μετά το πέρας εργασιών τα συνεργεία γέμισαν πάλι το ανοιγμένο χαντάκι με υλικά χαλίκι άμμο κτλ τα οποία εξόρυξε από την διάνοιξη της δεξαμενής ΒΔ του Δ.Δ. Αγίου Δημητρίου (Μετόχι). 
Ο τρόπος και η διαδικασία που ακολουθήθηκε για το σκέπασμα (δια του αποτελέσματος) ήταν πέρα για πέρα λανθασμένος. Το βάθος όπως είπαμε ήταν μεγάλο όπως επίσης αναλογικός και ο όγκος των υλικών που ήταν απαιτούμενος για την κάλυψη. 

Το καλοκαίρι του 2021 και αφού είχε μείνει κάποιους μήνες μπαζωμένος συνεργείο αφαίρεσε κάποιους πόντους χώμα και προχώρησε σε ασφάλτωση. Η δουλειά που έγινε σε πρώτη φάση ήταν εξαιρετική, για ένα μήνα περίπου μέχρι τις πρώτες βροχές ο δρόμος δεν θύμιζε σε καμία περίπτωση αυτό που ήταν κάποτε.

Δυστυχώς όμως λόγω κάποιων παραγόντων όπως :

-λειψυδρία (οι εργασίες έγιναν με καλές συνθήκες χωρίς βροχές ή νερό για να "κάτσει" το χώμα)

-μεγάλο βάθος ορύγματος άρα και πολύ υλικό γεμίσματος

-λάθος υλικά κάλυψης

-ελλειπής ή καθόλου επίβλεψη από κάποιον αρμόδιο μηχανικό
Μόλις έπεσαν οι πρώτες βροχές το φθινόπωρο ο δρόμος όπως ήταν αναμενόμενο ξεκίνησε και έκανε βυθίσματα , τρύπες και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και γκρεμίσματα καθιστώντας την κυκλοφορία οχημάτων απαγορευτική. 

Λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων περνάω αυτά τα τμήματα πολύ συχνά και γνωρίζω το τί έχει συμβεί, πολλές φορές σταματούσα το όχημά μου και έβαζα εγώ ο ίδιος πρόχειρες σημάνσεις με κορδέλες που είχα μαζί μου και τελάρα σε τρύπες που ανοίγονταν στο δρόμο για να προφυλάξω τους αγρότες που κυκλοφορούν με τα μηχανάκια μην θρηνήσουμε θύματα. 

Παράλληλα επικοινωνούσα και με τον υπεύθυνο τοπάρχη Αγ Αδριανού ο οποίος έκανε πάντα και άμεσα όλες τις απαραίτητες ενέργειες και επικοινωνούσε με την περιφέρεια (η οποία είναι και υπεύθυνη για το έργο). 
Το χειμώνα που μας πέρασε ο δρόμος ήταν προσπελάσιμος με πολύ αργή ταχύτητα και προσοχή καθώς είχε "κάτσει" η άσφαλτος σε όλο το τμήμα του με χειρότερο κομμάτι αυτό που οδηγεί από τον Αγ. Αδριανό προς τη Νέα Τίρυνθα (εκεί συμβατικό αμάξι έβρισκε κυριολεκτικά στο "κύμα ασφάλτου" που είχε δημιουργηθεί. Υπήρχε άμεσος κίνδυνος να υποχωρήσει ο δρόμος κατά την προσπέλασή του με ότι μπορούσε να σημαίνει αυτό.

Ας πούμε ότι μέχρι τώρα κάπου έγινε λάθος και πρέπει να το διορθώσουμε. Το ότι όμως τις γούβες και την υποχώρηση του εδάφους την κάλυψαν εκ των υστέρων της ασφαλτόστρωσης με ΤΣΙΜΕΝΤΟ είναι πέρα από τα όρια της φαντασίας. 
Αυτό που έχει γίνει στο δρόμο αυτή τη στιγμή είναι εγκληματικό και δεν ξέρω με ποιανού την ευθύνη έγινε, διότι ο άνθρωπος θέλει αγωγή. Κομμάτι τσιμέντου πάνω σε άσφαλτο είναι πέρα για πέρα εκτός επιστήμης και δεοντολογίας. Η άσφαλτος όπως είναι γνωστό αποτελείται από χαλίκι και πίσσα και ποτέ δεν σκληραίνει στο βαθμό του τσιμέντου το οποίο είναι χημικό και γίνεται άκαμπτο. 

Άρα βάζουμε ένα άκαμπτο υλικό που σπάει (αφού δεν έχει σιδερένιο οπλισμό) πάνω σε ασφαλτο που βρίσκεται πάνω από σαθρό υπόστρωμα που υποχωρεί !!!!!. Σε κάποιους μήνες από τώρα και δεδομένης της κατάστασης του δρόμου το τσιμέντο θα αρχίσει να σπάει και τα κομμάτια του θα διασκορπίζονται στο οδόστρωμα κάνοντας τη διέλευσή του πολύ δυσκολότερη από ότι είναι τώρα.
Λόγω της ιδιότητάς μου ως μηχανικός προειδοποιώ πως όταν συμβεί αυτό και επειδή δε θα ενδιαφερθεί κάποιος, θα πέσει κάποιος αγρότης με το μηχανάκι και δυστυχώς θα έχουμε κακά μαντάτα διότι οι άνθρωποι (κακώς βέβαια) πάνε στο χωράφι και δε φοράνε τα προβλεπόμενα μέσα προστασίας. 

Από αυτά δε θα παραλείψω να πω τις ζημιές που προκαλούνται στα αυτοκίνητα και στα μηχανάκια από τις ανωμαλίες στο δρόμο, μόνο στο δικό μου όχημα έχω προβεί σε επισκευές πολλάκις το τελευταίο διάστημα αποκλειστικά στο σύστημα διεύθυνσης και ανάρτησης. Κάθε βδομάδα το σκηνικό αλλάζει με μπαλώματα εδώ και εκεί.
Αναρωτιέμαι; δεν πρέπει να λογοδοτήσει κάποιος γι αυτό το αίσχος; Δεν υπάρχει επίβλεψη από κανέναν; Υπήρχαν στη σύμβαση έργου λεπτομέρειες για τη διάνοιξη και το μπάζωμα; Μια αυτοψία θα σας πείσει..

μετά αγανάκτησης

Σταύρος Κ. Ραζής
Ηλ/γος Μηχ/κος Τ.Ε
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ