με ιδιαίτερη προσοχή διάβασα την απάντηση σας ή όποια συμπερασματικά είναι εκτός θέματος. Πάτε να στρέψετε τα βλέμματα αλλού, ενώ η ουσία, δηλαδή τα πρόχειρα τσιμέντα εδώ και εκεί πάνω στο δρόμο και ο κίνδυνος, δεν έχουν πάρα ένα μικρό σχόλιο στις παρατηρήσεις σας. Εγώ είμαι αυτός που ρισκάρω κάθε μέρα εκεί και εγώ σπάω το αμάξι μου. Πάμε να δούμε μερικά πράγματα όμως επειδή η ιστορία αυτή δεν καλύπτεται από άρθρα, αλλά θέλει τόμο ολόκληρο.
Στις παρατηρήσεις σας (1, 2 και 3) περί σωληνώσεων κάτω από το οδόστρωμα, έχετε απόλυτο δίκιο, δεν ήταν ηθελημένη η μη αναφορά μου σε αυτά μιας και ήδη η ανάρτησή μου ήταν μακροσκελής αλλά δεν είχε και ουσία να τα αναφέρω (θα πούμε παρακάτω). Τα δίκτυα άρδευσης όπως εύστοχα αναφέρατε, είναι πολλά και τα περισσότερα σε ρηχό βάθος κάτω από το οδόστρωμα, φάνηκαν άλλωστε και με τη διάνοιξη. Αναφέρω όμως στην προηγούμενη επιστολή μου ότι μετά την ασφαλτόστρωση για κάποιο διάστημα ο δρόμος δεν θύμιζε αυτό που ήταν... Τι ήταν παλιά; ένας δρόμος που σε κάθε 100 μέτρα σε συγκεκριμένο κομματι έβρισκες και μια γούβα να αναβλύζει νερό από σπασμένα δίκτυα όπως είπατε με τεράστιες απώλειες, εν τω μεταξύ στα 5 χιλιόμετρα που ξεκινάει ο Άγιος Δημήτριος τα λιόδεντρα υποφέρουν από την ξηρασία και ένας θεός ξέρει πότε θα φτάσει το νερό εκεί (άλλη μεγάλη κουβέντα και αυτή.. Ο Αναβαλόμενος Ανάβαλος) .
Αναρωτιέται λοιπόν κάνεις, η ανάδοχος εταιρεία άραγε είχε άγνοια για όλα αυτά τα προβλήματα και τα σπασμένα δίκτυα; δεν περίμενε άραγε όλα αυτά τα επακόλουθα;
Όμως δεν θέλω να σταθούμε εκεί, εγώ δεν προσβλέπω στη δημοσιότητα μιας και δεν είμαι δημόσιο πρόσωπο, ούτε έχω συμφέροντα από δημόσια έργα. Αυτό που απεχθάνομαι είναι η σπατάλη και ειδικά η προχειρότητα. Θέλετε ειλικρινά να πιστέψω πως ο δρόμος έχει "κάτσει" σε ΌΛΟ το μήκος του από τις σωληνώσεις που σπάνε; Όπως είπατε έχω ιδία εικόνα του έργου μιας και περνούσα και περνάω συχνά και θα σας αποδείξω το αντίθετο αναφέροντας τα παρακάτω:
- το κομμάτι του δρόμου από διασταύρωση Ροϊνού προς Καρακαλά έως του υπό κατασκευή αντλιοστασίου είχε την περισσότερη πυκνότητα υπόγειων σωληνώσεων και ήταν ανέκαθεν πολύ κακής ποιότητας δρόμος και πριν την διάνοιξη.
- από το σημείο στο ύψος αντλιοστασίου και μέχρι τη μονή Καρακαλά (2-3 Km) , δεν έχει παρά ελάχιστες σωλήνες κάτω από το δρόμο και πριν την διάνοιξη που εγινε ηταν σε ΑΨΟΓΗ κατάσταση.
-τέλος το κομμάτι από Αγ. Αδριανό προς διασταύρωση με Μυκηνών δεν είχε και αυτό την πυκνότητα σωληνώσεων που έχει το πρώτο αναφερόμενο κομμάτι.
- Αν παρατηρήσει κανείς την κατάσταση των τμημάτων του δρόμου που δεν έχουν πειραχτεί από τη διάνοιξη , αποδεικνύεται η προηγούμενη κατάσταση του οδοστρώματος, αλλού καλή και αλλού κακή. Μπορεί κανείς και σήμερα να το διαπιστώσει, είναι ζωντανή απόδειξη των όσων λέω, δεν τα έβγαλα από τη φαντασία μου.
-Το σημαντικότερο απ' όλα.... Ο δρόμος χάλασε το χειμώνα με τις βροχές, ενώ το καλοκαίρι με τα ποτίσματα ήταν άρτιος. Πόσοι αγρότες ποτίζουν το χειμώνα και με τι συχνότητα;
Οπότε κύριε Αντωνίου η αιτία του φιάσκου δεν είναι οι σωλήνες που σπάνε.... Είναι η προχειρότητα του έργου. Δεν μπορεί τμήματα που ήταν άψογα πριν τη διάνοιξη τώρα να ανοίγουν πηγάδια και να σπάμε τα αυτοκίνητα και να κινδυνεύει η ακεραιότητα μας, ενώ την ίδια στιγμή ο δρόμος που είχε από κάτω τους περισσότερους σωλήνες ποτιστικών δικτύων, σήμερα να είναι στην καλύτερη κατάσταση από τα υπόλοιπα.
Ξέρετε γιατί; επειδή σε αυτό το κομμάτι το καλοκαίρι με τις άπειρες διαρροές και τους τόνους νερού που έτρεχε άχρηστο στο ΔΡΌΜΟ πάνω στο έργο που κάνατε, αυτό έκατσε από τα νερά και την κίνηση φορτηγών του έργου, αγροτικών και τρακτέρ και τώρα είναι πιο ευσταθές. Στα άλλα κομμάτια που δεν έπεσε νερό καλοκαιριάτικα και σκεπάστηκε έτσι πρόχειρα με ανατροπή και μπάζωμα, τώρα ανοίγουν τάφροι.. ενώ παλιότερα ο δρόμος εκεί ήταν άρτιος χωρίς διαρροές από δίκτυα επειδή όπως προανέφερα είτε δεν υπήρχαν είτε ήταν ελάχιστα.
Με τα μάτια ενός απλού πολίτη και έπειτα ενός μηχανικού δεν ξέρω αν η ευθύνη είναι δική σας ή αν είναι των τεχνικών του έργου ή οποιουδήποτε άλλου. Σημασία έχει η κατάντια του δρόμου, το αποτέλεσμα δηλαδή. Εάν δεν ήταν η δουλειά σας (της εταιρείας που έχει ανατεθεί το έργο) να επιδιορθώσετε τις ζημιές να αφήνατε τους αρμόδιους να το κάνουν, καλύτερα να έμενε σκαμένος ο δρόμος με μισή λωρίδα κυκλοφορίας για ένα διάστημα να γινόντουσαν μελέτες και να γινόταν άρτιο. Πως θα φτιαχτεί τώρα; για πείτε μου! Η μία κακοτεχνία θα διαδέχεται την άλλη;
Στάθηκα στο τσιμέντο που έπεσε πάνω στην άσφαλτο, τώρα τι θα γίνει όταν σπάσει; ο δρόμος συνεχίζει και βουλιάζει, θα χρειαστούν άλλα λεφτά να το ξηλώσουμε; η θα μείνει έτσι μέχρι τον πρώτο που θα χτυπήσει ή σκοτωθεί νυχτιάτικα; γιατί μετά θα ξυπνήσουμε όπως γίνεται πάντα...
Εν πάσει περιπτώσει η κουβέντα είναι μεγάλη και παρακαλώ τους υπεύθυνους επίσημους αντιπεριφεριάρχη και συναρμόδιους να πάρουν θέση στο ζήτημα. Αυτά ειναι έργα που γίνονται για την αναβάθμιση ζωής όλων, όλοι όμως πληρώνουν γι αυτά και εγώ δεν ανέχομαι τέτοιες κακοτεχνίες όποιος και να φταίει.. Επιτέλους σε αυτόν τον τόπο κάτι να γίνει, όλοι κρίνουμε αλλά λέμε "εεε κάποιος θα το φτιάξει" , αφήστε το γαϊτανάκι στην άκρη και ενδιαφερθείτε γι' αυτόν τον ευλογημένο τόπο..
Σταύρος Κ. Ραζής
Ηλ/γος Μηχ/κος Τ.Ε