Οι ασκούμενες νεοφιλελεύθερες πολιτικές ενώ είχαν σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στις δομές του κοινωνικού κράτους, στην κοινωνική ασφάλιση, στους μισθούς, στις συντάξεις και στις εργασιακές σχέσεις, δεν απέφυγαν την κρίση του συστήματος και τη χρεοκοπία της χώρας, και αποτέλεσαν την αιτία της οικονομικής κρίσης του ίδιου του μοντέλου ανάπτυξης που επέλεξαν.
Η Κυβέρνηση της ΝΔ επιλέγοντας τις ίδιες ακραίες νεοφιλελεύθερες εμμονές και ιδεοληψίες, θεωρεί ότι με την επίθεση στον κόσμο της εργασίας, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, τη συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους σε Παιδεία-Υγεία-Πρόνοια, με τη συνεχώς εντεινόμενη επίθεση στα συνδικαλιστικά δικαιώματα και δράση (Ν.4808/21-Νόμος Χατζηδάκη), με τον αυταρχισμό και την καταστολή θα απαντήσει στις νέες διαφορετικές και πολύ πιο σύνθετες προκλήσεις που θέτει η σύγχρονη εποχή και οι ανάγκες των πολιτών.
Προκειμένου δε να εξυπηρετήσει το δόγμα των κερδών, και μόνο, κατάφερε η κυβέρνηση ΝΔ-Μητσοτάκη να καταστήσει τη χώρα πρωταθλήτρια σε όλη την Ευρώπη στην ακρίβεια, και στα υπερκέρδη των επιχειρήσεων της ενέργειας και των αναγκαίων αγαθών για την ζωή των πολιτών.
Σε ότι αφορά τη Δημόσια Εκπαίδευση, και συγκεκριμένα την Πρωτοβάθμια, έχει πληγεί βαθιά από αυτές τις πολιτικές επιλογές, από την υιοθέτηση και εφαρμογή συντηρητικών και νεοφιλελεύθερων πολιτικών. Η Κυβέρνηση της ΝΔ, επιφέρει συνεχώς αναχρονιστικά και απανωτά χτυπήματα στο δημόσιο και δωρεάν σχολείο, εξυπηρετώντας ξεκάθαρα και απροκάλυπτα ιδιωτικά -και πολλές φορές παρασιτικά- συμφέροντα π.χ. αύξηση μαθητών στα τμήματα σε δημοτικό και νηπιαγωγείο, εξίσωση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε πτυχία κολλεγίων με αυτά των ελληνικών πανεπιστημίων, επέκταση των πρότυπων σχολείων, καθιέρωση της τράπεζας θεμάτων και της ελάχιστης βάσης εισαγωγής που ωθεί στα ιδιωτικά ΙΕΚ και κολέγια μαθητές με πολύ καλές επιδόσεις κ.α.
Το «κερασάκι» αυτής της πολιτικής (εκτός της τραγικής διαχείρισης της πανδημίας του covid-19 στα σχολεία με αντιφατικά, παράλογα ή/και ανύπαρκτα βασικά μέτρα υγειονομικής προστασίας-νομοθέτηση της τηλεκπαίδευσης για κάθε «νόσο»-όξυνση των μορφωτικών και κοινωνικών ανισοτήτων κ.α.) είναι οι νόμοι για την «αξιολόγηση» και η εφαρμογή αυτών, η αξιολόγηση- κατηγοριοποίηση των σχολείων, η προσωπική αξιολόγηση-κατάταξη των εκπαιδευτικών με στόχο τη μετάθεση ευθυνών για την πορεία της δημόσιας εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς, αλλά και την μετατροπή των σχολείων σε επιχειρηματικές μονάδες «ζύγισης» αγοράς και πώλησης. Το φθηνό σχολείο, ο έλεγχος και η χειραγώγηση εκπαιδευτικών και κοινής γνώμης είναι ο στόχος.
Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν τους ακολούθησε. Έδωσε και δίνει τη μάχη απέναντι σε τέτοιες επιλογές για το δημόσιο σχολείο. Η μάχη αυτή, η συλλογική αντίδραση και αντίσταση του εκπαιδευτικού κινήματος απέναντι στην αξιολόγηση Κεραμέως-ΝΔ, και η στρατηγική της ΔΟΕ που περιελάβανε όλες τις μορφές αγώνα, μια στρατηγική μη εφαρμογής του νόμου, πολεμήθηκε από την Κυβέρνηση, τα συστημικά και καλοπληρωμένα ΜΜΕ και δυστυχώς από συνδικαλιστικές παρατάξεις (διαφορετικού φάσματος) μέσα στον κλάδο. Δείχνει το μέγεθος της πρόκλησης και της μάχης που δόθηκε και συνεχίζεται αυτή την περίοδο με ισχυρή τη βούληση να πετύχουμε να κρατήσουμε όρθιο το δημόσιο σχολείο. Μια βούληση με αμιγώς ιδεολογικοπολιτικά παιδαγωγικά και συνδικαλιστικά χαρακτηριστικά αφού η μάχη αυτή είναι μάχη για την υπεράσπιση του πυρήνα της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά χωρίς κατηγοριοποιήσεις και αποκλεισμούς.
Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών, στυλοβάτης αυτών των στρατηγικών επιλογών της ΔΟΕ, τα τελευταία χρόνια μέσα από την εκπροσώπησή του στο ΔΣ της ΔΟΕ αγωνίζεται μαχητικά (με κινηματικό και συνεισφορά στο επιστημονικό πεδίο), και συνεχίζει ώστε να αποτελέσει το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα στην εκπαίδευση, βασικό προωθητικό μοχλό προοδευτικής αλλαγής στη δομή, το περιεχόμενο και τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου με επίκεντρο τον μαθητή και την υπηρέτηση των μορφωτικών δικαιωμάτων του. Προϋπόθεση για ένα ποιοτικά αναβαθμισμένο, δημόσιο και δωρεάν σχολείο είναι το εκπαιδευτικό προσωπικό να έχει σταθερή, μόνιμη εργασία με μισθούς ανάλογους του λειτουργήματος του δασκάλου, με διαμόρφωση κλίματος εμπιστοσύνης στην επαγγελματική επάρκεια των εκπαιδευτικών, με συνεχή επιμόρφωση και εμπλουτισμό των παιδαγωγικών εργαλείων, με εμβάθυνση των δημοκρατικών διαδικασιών στη λειτουργία του και διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα του.
Η Κυβέρνηση της ΝΔ επιλέγοντας τις ίδιες ακραίες νεοφιλελεύθερες εμμονές και ιδεοληψίες, θεωρεί ότι με την επίθεση στον κόσμο της εργασίας, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, τη συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους σε Παιδεία-Υγεία-Πρόνοια, με τη συνεχώς εντεινόμενη επίθεση στα συνδικαλιστικά δικαιώματα και δράση (Ν.4808/21-Νόμος Χατζηδάκη), με τον αυταρχισμό και την καταστολή θα απαντήσει στις νέες διαφορετικές και πολύ πιο σύνθετες προκλήσεις που θέτει η σύγχρονη εποχή και οι ανάγκες των πολιτών.
Προκειμένου δε να εξυπηρετήσει το δόγμα των κερδών, και μόνο, κατάφερε η κυβέρνηση ΝΔ-Μητσοτάκη να καταστήσει τη χώρα πρωταθλήτρια σε όλη την Ευρώπη στην ακρίβεια, και στα υπερκέρδη των επιχειρήσεων της ενέργειας και των αναγκαίων αγαθών για την ζωή των πολιτών.
Σε ότι αφορά τη Δημόσια Εκπαίδευση, και συγκεκριμένα την Πρωτοβάθμια, έχει πληγεί βαθιά από αυτές τις πολιτικές επιλογές, από την υιοθέτηση και εφαρμογή συντηρητικών και νεοφιλελεύθερων πολιτικών. Η Κυβέρνηση της ΝΔ, επιφέρει συνεχώς αναχρονιστικά και απανωτά χτυπήματα στο δημόσιο και δωρεάν σχολείο, εξυπηρετώντας ξεκάθαρα και απροκάλυπτα ιδιωτικά -και πολλές φορές παρασιτικά- συμφέροντα π.χ. αύξηση μαθητών στα τμήματα σε δημοτικό και νηπιαγωγείο, εξίσωση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε πτυχία κολλεγίων με αυτά των ελληνικών πανεπιστημίων, επέκταση των πρότυπων σχολείων, καθιέρωση της τράπεζας θεμάτων και της ελάχιστης βάσης εισαγωγής που ωθεί στα ιδιωτικά ΙΕΚ και κολέγια μαθητές με πολύ καλές επιδόσεις κ.α.
Το «κερασάκι» αυτής της πολιτικής (εκτός της τραγικής διαχείρισης της πανδημίας του covid-19 στα σχολεία με αντιφατικά, παράλογα ή/και ανύπαρκτα βασικά μέτρα υγειονομικής προστασίας-νομοθέτηση της τηλεκπαίδευσης για κάθε «νόσο»-όξυνση των μορφωτικών και κοινωνικών ανισοτήτων κ.α.) είναι οι νόμοι για την «αξιολόγηση» και η εφαρμογή αυτών, η αξιολόγηση- κατηγοριοποίηση των σχολείων, η προσωπική αξιολόγηση-κατάταξη των εκπαιδευτικών με στόχο τη μετάθεση ευθυνών για την πορεία της δημόσιας εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς, αλλά και την μετατροπή των σχολείων σε επιχειρηματικές μονάδες «ζύγισης» αγοράς και πώλησης. Το φθηνό σχολείο, ο έλεγχος και η χειραγώγηση εκπαιδευτικών και κοινής γνώμης είναι ο στόχος.
Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν τους ακολούθησε. Έδωσε και δίνει τη μάχη απέναντι σε τέτοιες επιλογές για το δημόσιο σχολείο. Η μάχη αυτή, η συλλογική αντίδραση και αντίσταση του εκπαιδευτικού κινήματος απέναντι στην αξιολόγηση Κεραμέως-ΝΔ, και η στρατηγική της ΔΟΕ που περιελάβανε όλες τις μορφές αγώνα, μια στρατηγική μη εφαρμογής του νόμου, πολεμήθηκε από την Κυβέρνηση, τα συστημικά και καλοπληρωμένα ΜΜΕ και δυστυχώς από συνδικαλιστικές παρατάξεις (διαφορετικού φάσματος) μέσα στον κλάδο. Δείχνει το μέγεθος της πρόκλησης και της μάχης που δόθηκε και συνεχίζεται αυτή την περίοδο με ισχυρή τη βούληση να πετύχουμε να κρατήσουμε όρθιο το δημόσιο σχολείο. Μια βούληση με αμιγώς ιδεολογικοπολιτικά παιδαγωγικά και συνδικαλιστικά χαρακτηριστικά αφού η μάχη αυτή είναι μάχη για την υπεράσπιση του πυρήνα της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά χωρίς κατηγοριοποιήσεις και αποκλεισμούς.
Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών, στυλοβάτης αυτών των στρατηγικών επιλογών της ΔΟΕ, τα τελευταία χρόνια μέσα από την εκπροσώπησή του στο ΔΣ της ΔΟΕ αγωνίζεται μαχητικά (με κινηματικό και συνεισφορά στο επιστημονικό πεδίο), και συνεχίζει ώστε να αποτελέσει το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα στην εκπαίδευση, βασικό προωθητικό μοχλό προοδευτικής αλλαγής στη δομή, το περιεχόμενο και τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου με επίκεντρο τον μαθητή και την υπηρέτηση των μορφωτικών δικαιωμάτων του. Προϋπόθεση για ένα ποιοτικά αναβαθμισμένο, δημόσιο και δωρεάν σχολείο είναι το εκπαιδευτικό προσωπικό να έχει σταθερή, μόνιμη εργασία με μισθούς ανάλογους του λειτουργήματος του δασκάλου, με διαμόρφωση κλίματος εμπιστοσύνης στην επαγγελματική επάρκεια των εκπαιδευτικών, με συνεχή επιμόρφωση και εμπλουτισμό των παιδαγωγικών εργαλείων, με εμβάθυνση των δημοκρατικών διαδικασιών στη λειτουργία του και διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα του.
Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε. αποτελεί αυτόνομη, οργανωτικά, συνδικαλιστική παράταξη προσανατολισμένη σε ένα συνδικαλιστικό κίνημα δημοκρατικό, ανεξάρτητο, αυτόνομο και πολιτικοποιημένο σε προοδευτική, δημοκρατική και ριζοσπαστική κατεύθυνση στην υπηρεσία της μόρφωσης των μαθητών, των δικαιωμάτων στην εργασία, στην υπηρεσία της πνευματικής ανύψωσης όλου του λαού. Η πολιτική και παιδαγωγική μας υπόσχεση είναι μια: Να ζήσουν οι νέοι άνθρωποι μια καλύτερη ζωή, ευτυχισμένοι δίπλα ο ένας στον άλλο και όχι απέναντι. Να γίνει όλος ο κόσμος καλύτερος και δίκαιος!
Βασικοί άξονες της λειτουργίας μας είναι η διαμόρφωση ενός μαζικού, ενωτικού και κοινωνικού μετώπου αγώνα για την προάσπιση και διεκδίκηση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, της διασφάλισης του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου και της υπηρέτησης των μορφωτικών δικαιωμάτων όλων των παιδιών. Η βελτίωση του επιπέδου και της ποιότητας των όρων εργασίας και διαβίωσης και ο διαρκής αγώνας για μια κοινωνία αλληλεγγύης και δικαιοσύνης, όπου οι δυνάμεις της εργασίας θα έχουν έναν ισχυρό ρόλο και η διεκδίκηση ενός σύγχρονου ποιοτικού και Δημοκρατικού Σχολείου αποτελεί πυρήνα της δράσης μας. Γι’ αυτό αποτελεί κρίσιμη στιγμή για το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα οι εκλογές που θα διεξαχθούν για τις νέες διοικήσεις των ΔΣ των Συλλόγων και τους αντιπροσώπους για την 91η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ, από 20 Μαΐου μέχρι μέσα Ιουνίου, σε όλους τους Συλλόγους εκπαιδευτικών της χώρας μιας και οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι θα διαμορφώσουν τη νέα διοίκηση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας καθώς, σε μεγάλο μέρος, και την επόμενη διοίκηση της ΑΔΕΔΥ.
Η ψήφος στα τοπικά σχήματα του Αυτόνομου Δικτύου Εκπαιδευτικών αποτελεί ενδυνάμωση της λογικής ενός ισχυρού οργανωμένου συνδικαλιστικού κινήματος που θέτει στο επίκεντρο των διεκδικήσεων και πυρήνα στη δράση του ένα ισχυρό δημόσιο, δωρεάν και δημοκρατικό σχολείο για όλα τα παιδιά, με εκπαιδευτικούς που θα έχουν σταθερή σχέση εργασίας, εργασιακά δικαιώματα και θα είναι οικονομικά αυτάρκεις. Παράλληλα όμως διεκδικούμε και αγωνιζόμαστε για μια ΔΟΕ απαλλαγμένη από ιδεοληψίες και εμμονές που καθιστούν το κίνημα στην κοινωνία ένα απαξιωμένο και παρωχημένο θεσμικό παράγοντα της συνεχούς άρνησης και αντίδρασης αλλά είμαστε και στον αντίποδα για μια ΔΟΕ που θα ακολουθεί τις αντιεκπαιδευτικές και κοινωνικές κυβερνητικές πολιτικές επιλογές με ασθενικές και χαλαρές αντιδράσεις έτσι ώστε το ένα βήμα μπροστά να μην αναιρείται από το δυο βήματα πίσω.
Διεκδικούμε και αγωνιζόμαστε για μια Ομοσπονδία αναβαθμισμένη με επιστημονικό λόγο και τεκμηριωμένες διεκδικήσεις, με εξωστρέφεια στη δράση της, με κοινωνικές συμμαχίες με τους γονείς, επιστημονικές ενώσεις, τα παιδαγωγικά τμήματα της χώρας, άλλους διεθνείς και ευρωπαϊκούς οργανισμούς, όλες τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και με μαχητικές διεκδικήσεις, με πολύμορφους αγώνες, παρέμβασης στο πολιτικό σύστημα (κυβέρνηση, βουλή και κόμματα της αντιπολίτευσης).
Αντιλαμβανόμενοι την κρισιμότητα της πολιτικής συγκυρίας απέναντι σε μια βαθιά νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση της ΝΔ οφείλουμε να συνδιαμορφώσουμε και να δώσουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ τη μάχη για μια νέα συνδικαλιστική αντίληψη και ένα νέο πρόταγμα, ως ανάχωμα στην πρωτοφανή επίθεση που δέχεται η εκπαίδευση, ο κόσμος της εργασίας, το κράτος πρόνοιας, με στόχο την προάσπιση των μεγάλων κοινωνικών κατακτήσεων, τη διεκδίκηση της διεύρυνσης των δικαιωμάτων μας και την αντιμετώπιση της συνολικής και πολλαπλής κρίσης που βιώνουμε.
Προχωράμε Μαζί για:
Την Υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών και των εργασιακών –επιστημονικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
Ένα 14χρονο Δημόσιο δωρεάν σχολείο, σύγχρονο, ποιοτικό, δημοκρατικό, αναβαθμισμένο σε προθέσεις, στόχους, δομές και περιεχόμενο.
Αύξηση του κρατικού προϋπολογισμού για τη δημόσια εκπαίδευση.
Γενναίες αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών που είναι οι χαμηλότεροι στην Ευρώπη και καθηλωμένοι εδώ και χρόνια, τη στιγμή που ο πληθωρισμός έχει φτάσει στο 10%. Διεκδικούμε ξεπάγωμα του μισθολογικού κλιμακίου της διετίας 2016-17, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού, ενίσχυση των νέων συναδέλφων, κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης.
Διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών (Γενικής και Ειδικής εκπαίδευσης) και βοηθητικού προσωπικού (ψυχολόγοι-κοινωνικοί λειτουργοί-σχολικοί νοσηλευτές κ.λ.π) σε όλες τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και προγραμματισμός για σταθερή ροή διορισμών κάθε χρόνο, αυξημένη τα πρώτα χρόνια μέχρι ομαλοποιηθεί το σύστημα και να φτάσει στο σημείο της κάλυψης του 100% των συνταξιοδοτήσεων κάθε χρόνο, με ένα δίκαιο σύστημα διορισμών χωρίς γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ με κυρίαρχο κριτήριο το βασικό πτυχίο και το σύνολο της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών.
Κατάργηση του νόμου Κεραμέως που αύξησε τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα. Είκοσι (20) το ανώτερο μαθητές/τριες ανά τάξη στο δημοτικό 15 στο νηπιαγωγείο.
Ένα Δημόσιο δωρεάν σχολείο, για όλα τα παιδιά χωρίς εξαιρέσεις με όλους τους εκπαιδευτικούς σε μόνιμη και σταθερή εργασία.
Εξίσωση του ωραρίου των νηπιαγωγών και δασκάλων στα ολιγοθέσια σχολεία ίσο με αυτό των πολυθέσιων και αντίστοιχη πρόβλεψη για τις αυξημένες υποχρεώσεις των προϊσταμένων στα νηπιαγωγεία και ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία.
Εξίσωση των δικαιωμάτων των συναδέλφων αναπληρωτών με τους μόνιμους.
Να δοθεί επιτέλους ένα τέλος στον καθημερινό ¨Γολγοθά» των συναδέλφων ειδικοτήτων που καλούνται να πηγαίνουν σε 5 σχολεία με ανάλογη σύσταση οργανικών θέσεων και κάλυψη του διδακτικού τους ωραρίου στο πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου.
Δωρεάν πρόσβαση σε περιοδική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με ευθύνη της Πολιτείας για διαρκή μετεκπαίδευση και επαγγελματική ανάπτυξη
Σύγχρονα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά για την κάλυψη των προβλημάτων σχολικής στέγης, αναβάθμιση όλων των υπαρχόντων σχολικών κτηριακών δομών με όλες τις αναγκαίες αίθουσες.
Μια Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας ισχυρή στη συνείδηση των εκπαιδευτικών με εμπιστοσύνη στη δράση και τη λειτουργία της και μαχητική απέναντι στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές που πλήττουν το δημόσιο σχολείο.
Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών Αργολίδας
Αγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε
ΕΝΟΤΗΤΑ - ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ