Την 9η Ιανουαρίου 2021, είχαμε αποστείλει προς την Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Κατασκευής Συγκοινωνιακών Έργων με σύμβαση παραχώρησης επιστολή/αίτημα για την αναγραφή της Σπάρτης στις πληροφοριακές πινακίδες των αυτοκινητοδρόμων "Ολυμπία Οδός" και "Μορέας", καθώς και την αναγραφή του Γυθείου, του Μυστρά και της Μονεμβασίας στις πληροφοριακές πινακίδες των εξόδων του "Μορέας" προς Λακωνία.
Το περασμένο Σάββατο 07-5-2022, η «Ολυμπία Οδός», παραχωρησιούχος εταιρεία του αυτοκινητοδρόμου «Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος», προέβη σε εργασίες τροποποίησης στις πληροφοριακές πινακίδες με τους αναγραφόμενους προορισμούς, σε σημεία πέριξ του ανισόπεδου κόμβου εξόδου προς την Τρίπολη, τούτο και στις δύο κατευθύνσεις. Ειδικότερα:
Στην κατεύθυνση «Αθήνα - Κόρινθος - Πάτρα» σε τρεις υφιστάμενες πινακίδες αναγράφηκε η Σπάρτη. Η πρώτη βρίσκεται 1250 μέτρα προς του κόμβου εξόδου για τον αυτοκινητόδρομο «Μορέας»· η δεύτερη 650 μέτρα και η τρίτη πινακίδα λίγα μέτρα προς της εξόδου. Στις δύο πρώτες πινακίδες έγινε αντικατάσταση της αναγραφής «Τρίπολη» που προϋπήρχε και στην τρίτη πινακίδα προστέθηκε η Σπάρτη στους προϋπάρχοντες προορισμούς «Άργος» και «Ναύπλιο».
Αντίστοιχα, ακριβώς με τον ίδιο τρόπο έγινε η παρέμβαση-τροποποίηση και στις πινακίδες της αντίθετης κατεύθυνσης «Πάτρα - Κόρινθος - Αθήνα», όπου η πρώτη βρίσκεται 1100 μέτρα προς του κόμβου εξόδου για τον αυτοκινητόδρομο «Μορέας», η δεύτερη 750 μέτρα και η τρίτη πινακίδα λίγα μέτρα προς της εξόδου.
Με την παρέμβαση στο σημείο αυτό αποκαθίσταται η -συνεχιζόμενη για δεκαετίες- αδικία και αγνόηση εις βάρος της Σπάρτης, η οποία, πέρα των τυπικών χαρακτηριστικών του νόμου ως πρωτεύουσα περιφερειακής ενότητας που είναι, διαθέτει και άλλα υπέρτατα -αναγόμενα στο ένδοξο και παγκοσμίως γνωστό παρελθόν της- χαρακτηριστικά, τα οποία καθιστούσαν αναγκαία την αναγραφή της στις πληροφοριακές πινακίδες εισόδου στην Πελοπόννησο, ενός οδικού δικτύου στρατηγικής σημασίας, που συνδέει τρεις Περιφέρειες και την πρωτεύουσα της χώρας με τη σημαντικότερη πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη, το λιμάνι της Πάτρας. Επιπλέον, είναι βέβαιο ότι η μη αναγραφή της Σπάρτης στο συγκεκριμένο κόμβο του αυτοκινητοδρόμου συνιστούσε ελλιπή ενημέρωση, βεβαιότατα, σε πολλούς οδηγούς που είχαν ως προορισμό τη Σπάρτη και τη Λακωνία δημιουργούσε σύγχυση.
Με την παρέμβαση στο σημείο αυτό αποκαθίσταται η -συνεχιζόμενη για δεκαετίες- αδικία και αγνόηση εις βάρος της Σπάρτης, η οποία, πέρα των τυπικών χαρακτηριστικών του νόμου ως πρωτεύουσα περιφερειακής ενότητας που είναι, διαθέτει και άλλα υπέρτατα -αναγόμενα στο ένδοξο και παγκοσμίως γνωστό παρελθόν της- χαρακτηριστικά, τα οποία καθιστούσαν αναγκαία την αναγραφή της στις πληροφοριακές πινακίδες εισόδου στην Πελοπόννησο, ενός οδικού δικτύου στρατηγικής σημασίας, που συνδέει τρεις Περιφέρειες και την πρωτεύουσα της χώρας με τη σημαντικότερη πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη, το λιμάνι της Πάτρας. Επιπλέον, είναι βέβαιο ότι η μη αναγραφή της Σπάρτης στο συγκεκριμένο κόμβο του αυτοκινητοδρόμου συνιστούσε ελλιπή ενημέρωση, βεβαιότατα, σε πολλούς οδηγούς που είχαν ως προορισμό τη Σπάρτη και τη Λακωνία δημιουργούσε σύγχυση.
Εκφράζουμε τις ευχαριστίες μας στους Βουλευτές Λακωνίας του κυβερνώντος κόμματος, κ.κ. Αθανάσιο Δαβάκη και Νεοκλή Κρητικό, οι οποίοι είχαν καταθέσει (ο κάθε ένας ξεχωριστά) σχετική αναφορά προς τον Υπουργό Μεταφορών & Υποδομών κ. Κώστα Καραμανλή, καθώς είχαν στηρίξει δια ζώσης το αίτημά μας· ο κ. Δαβάκης σε συνάντηση που είχε με τον κ. Καραμανλή και ο κ. Κρητικός σε συνάντηση που είχε με τον κ. Καρνέση, Διευθυντή της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής Συγκοινωνιακών Έργων με σύμβαση παραχώρησης.
Επίσης, και ο Βουλευτής του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Σταύρος Αραχωβίτης, με σχετική ανακοίνωσή του είχε επισημάνει το ορθόν και το πανθομολογούμενο του αιτήματος, εκφράζοντας την ευχή και την ελπίδα για ένα καλό αποτέλεσμα της προσπάθειας.
Τέλος, ευχαριστούμε την εταιρεία «Ολυμπία Οδό» για τη συμβολή της στην αποκατάσταση των πραγμάτων, καθώς και για την αποστολή των φωτογραφιών με τις πληροφοριακές πινακίδες.
Οι ενέργειες διεκδίκησης για την αποκατάσταση της αδικίας και την επιβολή της ισότητας και της ισονομίας συνεχίζονται και θα ενταθούν ώστε στον αυτοκινητόδρομο «Μορέας», και στην κατεύθυνση από Κόρινθο προς Τρίπολη του αυτοκινητόδρομου να αναγραφεί και η Σπάρτη σε όλες τις πληροφοριακές πινακίδες που αναγράφονται η «Τρίπολη» και η «Καλαμάτα».
Τέλος, ευχαριστούμε την εταιρεία «Ολυμπία Οδό» για τη συμβολή της στην αποκατάσταση των πραγμάτων, καθώς και για την αποστολή των φωτογραφιών με τις πληροφοριακές πινακίδες.
Οι ενέργειες διεκδίκησης για την αποκατάσταση της αδικίας και την επιβολή της ισότητας και της ισονομίας συνεχίζονται και θα ενταθούν ώστε στον αυτοκινητόδρομο «Μορέας», και στην κατεύθυνση από Κόρινθο προς Τρίπολη του αυτοκινητόδρομου να αναγραφεί και η Σπάρτη σε όλες τις πληροφοριακές πινακίδες που αναγράφονται η «Τρίπολη» και η «Καλαμάτα».
Δεν είναι δυνατόν η Σπάρτη σε ένα δρόμο 80 περίπου χιλιομέτρων να αναγράφεται μια μόνο φορά (στο ύψος της Τ.Κ. Σολωμού).
Επίσης διεκδικούμε στις δύο εξόδους του αυτοκινητόδρομου «Μορέας» προς τη Λακωνία, ήτοι στην έξοδο της Τρίπολης προς την Εθνική Οδό Τρίπολης - Σπάρτης και στην έξοδο του Λεύκτρου, στις πληροφοριακές πινακίδες, πέραν της Σπάρτης, να αναγράφονται το Γύθειο, ο Μυστράς και η Μονεμβάσια, όπως στην έξοδο της Στέρνας, πέραν του «Άργους» και του «Ναυπλίου», αναγράφονται οι Μυκήνες και το Άστρος.
Επίσης διεκδικούμε στις δύο εξόδους του αυτοκινητόδρομου «Μορέας» προς τη Λακωνία, ήτοι στην έξοδο της Τρίπολης προς την Εθνική Οδό Τρίπολης - Σπάρτης και στην έξοδο του Λεύκτρου, στις πληροφοριακές πινακίδες, πέραν της Σπάρτης, να αναγράφονται το Γύθειο, ο Μυστράς και η Μονεμβάσια, όπως στην έξοδο της Στέρνας, πέραν του «Άργους» και του «Ναυπλίου», αναγράφονται οι Μυκήνες και το Άστρος.