Στα πλαίσια υποστήριξης των παράλληλων κινητοποιήσεων της Ε.Φ.Ε.Ε.Α (Λογιστών Αττικής) αλλά και των δραστηριοποιήσεων και των υπολοίπων συλλόγων της Χώρας, πραγματοποιήθηκε από τον Σύλλογο Λογιστών - Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Ναυπλίας Ερμιονίδας παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΟΥ Ναυπλίου το πρωί της Πέμπτης 9 Ιουνίου.
Tο Δ.Σ. του Συλλόγου Λογιστών – Φοροτεχνικών Ελεύθερων Επαγγελματιών Ναυπλίας Ερμιονίδας με επιστολή διαμαρτυρίας την οποία κατέθεσε συμβολικά στην Δ.Ο.Υ. Ναυπλίου, αντιδρώντας για άλλη μια φορά, στην προχειρότητα και ανοργανωσιά της Διοίκησης της Α.Α.Δ.Ε , του Υπουργείου Οικονομικών αλλά και του Υπουργείου Εργασίας σε θέματα που χρίζουν ιδιαίτερης προσοχής και σοβαρότητας», αναφέρει:
Εμείς οι λογιστές-φοροτεχνικοί τα τελευταία δυόμισι χρόνια κατά την διάρκεια της υγειονομικής κρίσης παρά τον φόβο της ασθένειας, την απαγόρευση μετακινήσεων, την οικονομική δυσπραγία, έστω και με κατεβασμένα ρολά, επωμιστήκαμε όλο το βάρος των φορολογικών, ασφαλιστικών και όχι μόνο αλλαγών για την εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων, για να φθάσει σε όλους τους πολίτες η βοήθεια που προσέφερε το κράτος.
Καθημερινές πράξεις νομοθετικού περιεχομένου με αντιφάσεις, κακογραμμένες, δυσνόητες, χωρίς επεξηγήσεις, με παράλογες καταληκτικές ημερομηνίες , ψηφιακές πλατφόρμες κακοσχεδιασμένες, υποβολές αιτήσεων και εγγράφων που έπρεπε να διεκπεραιωθούν μέσα σε ασφυκτικά πλαίσια. Όλα αυτά λαμβάνοντας υπόψιν την ανάγκη εξυπηρέτησης του πολίτη και το κατεπείγον και το απρόβλεπτο, παραμερίσαμε άλλες υποχρεώσεις και τα υλοποιήσαμε, δυστυχώς κάποιες φορές με κόστος ακόμη και τις ανθρώπινες ζωές συναδέλφων.
Ερχόμαστε στο σήμερα όπου το κράτος συνεχίζει να νομοθετεί και να δημιουργεί ψηφιακές πλατφόρμες χωρίς προηγούμενο σχεδιασμό, χωρίς δοκιμαστική εφαρμογή, χωρίς διαβούλευση με τους καθ’ ύλην αρμόδιους να τα εφαρμόσουν (εμάς τους λογιστές), χωρίς καν συνεννόηση με τα συναρμόδια υπουργεία. Η δικαιολογία του κατεπείγοντος και του «χαράσσουμε πορεία σε αχαρτογράφητα νερά» πλέον δεν υπάρχει.
Τα ηλεκτρονικά βιβλία «myDATA» σχεδόν δύο χρόνια τώρα από τα μέσα του 2020 βρίσκονται υποθετικά σε πιλοτική εφαρμογή, όταν το σύνολο των επιχειρήσεων της χώρας μόλις τώρα το 2022 ξεκίνησε την προσπάθεια ένταξης και προσαρμογής. Ουσιαστικά η ενημέρωση των ηλεκτρονικών βιβλίων για το 2021 θα πρέπει να «περάσει» μέσα από τα λογιστικά μας γραφεία, εν μέσω φορολογικών δηλώσεων και με ελλιπής οδηγίες ή με οδηγίες που δίνονται την τελευταία στιγμή. Μια υποχρέωση που αφορά τις επιχειρήσεις μετακυλίεται στον συνήθη ύποπτο τον λογιστή με ότι συνέπειες μπορεί να έχει αυτό για την δουλειά του.
Εν μέσω φορολογικών δηλώσεων ζητείται από τους πολίτες να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία τους, πολίτες που δεν έχουν ούτε καν κωδικούς taxis (κάτοικοι εξωτερικού, ηλικιωμένοι, σύζυγοι υπόχρεων) και όλο αυτό για άλλη μια φορά πέφτει στις πλάτες μας μαζί με όλες τις άλλες σωρευμένες υποχρεώσεις.
Το Υπουργείο Εργασίας νομοθέτησε ένα νέο επικουρικό το ΤΕΚΑ και θεώρησε απλό και εύκολο να ζητήσει να υποβάλετε δεύτερη ΑΠΔ για την ίδια περίοδο. Ξεκίνησε την υποχρέωση από αρχές του 2022 και μόλις πριν λίγες ημέρες έβγαλε εγκύκλιο με διευκρινήσεις για την υποβολή ορισμένων κατηγοριών εργαζομένων.
Σήμερα φθάσαμε πλέον στο σημείο που παρακάτω δεν έχει, άμεσα απαιτούμε:
• Αναστολή λειτουργίας των myDATA έως ότου: α) μηχανογραφηθεί το σύνολο των επιχειρήσεων, β) λυθούν τα προβλήματα επικοινωνίας που παρουσιάζονται στην πλατφόρμα γ) εκδοθεί ένας πλήρης οδηγός από την ΑΑΔΕ για την αντιμετώπιση όλων των θεμάτων που προκύπτουν από την αποτύπωση στα ηλεκτρονικά βιβλία των φορολογικών και λογιστικών νομοθετημάτων που είναι σε ισχύ.
Ερχόμαστε στο σήμερα όπου το κράτος συνεχίζει να νομοθετεί και να δημιουργεί ψηφιακές πλατφόρμες χωρίς προηγούμενο σχεδιασμό, χωρίς δοκιμαστική εφαρμογή, χωρίς διαβούλευση με τους καθ’ ύλην αρμόδιους να τα εφαρμόσουν (εμάς τους λογιστές), χωρίς καν συνεννόηση με τα συναρμόδια υπουργεία. Η δικαιολογία του κατεπείγοντος και του «χαράσσουμε πορεία σε αχαρτογράφητα νερά» πλέον δεν υπάρχει.
Τα ηλεκτρονικά βιβλία «myDATA» σχεδόν δύο χρόνια τώρα από τα μέσα του 2020 βρίσκονται υποθετικά σε πιλοτική εφαρμογή, όταν το σύνολο των επιχειρήσεων της χώρας μόλις τώρα το 2022 ξεκίνησε την προσπάθεια ένταξης και προσαρμογής. Ουσιαστικά η ενημέρωση των ηλεκτρονικών βιβλίων για το 2021 θα πρέπει να «περάσει» μέσα από τα λογιστικά μας γραφεία, εν μέσω φορολογικών δηλώσεων και με ελλιπής οδηγίες ή με οδηγίες που δίνονται την τελευταία στιγμή. Μια υποχρέωση που αφορά τις επιχειρήσεις μετακυλίεται στον συνήθη ύποπτο τον λογιστή με ότι συνέπειες μπορεί να έχει αυτό για την δουλειά του.
Εν μέσω φορολογικών δηλώσεων ζητείται από τους πολίτες να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία τους, πολίτες που δεν έχουν ούτε καν κωδικούς taxis (κάτοικοι εξωτερικού, ηλικιωμένοι, σύζυγοι υπόχρεων) και όλο αυτό για άλλη μια φορά πέφτει στις πλάτες μας μαζί με όλες τις άλλες σωρευμένες υποχρεώσεις.
Το Υπουργείο Εργασίας νομοθέτησε ένα νέο επικουρικό το ΤΕΚΑ και θεώρησε απλό και εύκολο να ζητήσει να υποβάλετε δεύτερη ΑΠΔ για την ίδια περίοδο. Ξεκίνησε την υποχρέωση από αρχές του 2022 και μόλις πριν λίγες ημέρες έβγαλε εγκύκλιο με διευκρινήσεις για την υποβολή ορισμένων κατηγοριών εργαζομένων.
Σήμερα φθάσαμε πλέον στο σημείο που παρακάτω δεν έχει, άμεσα απαιτούμε:
• Αναστολή λειτουργίας των myDATA έως ότου: α) μηχανογραφηθεί το σύνολο των επιχειρήσεων, β) λυθούν τα προβλήματα επικοινωνίας που παρουσιάζονται στην πλατφόρμα γ) εκδοθεί ένας πλήρης οδηγός από την ΑΑΔΕ για την αντιμετώπιση όλων των θεμάτων που προκύπτουν από την αποτύπωση στα ηλεκτρονικά βιβλία των φορολογικών και λογιστικών νομοθετημάτων που είναι σε ισχύ.
• Η επικαιροποίηση των στοιχείων των φορολογουμένων να αποδεσμευτεί από την υποβολή της φορολογικής δήλωσης του 2021.
• Μεταφορά της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων για όσο χρονικό διάστημα κριθεί ικανό ώστε να ανταπεξέλθουμε και στις υπόλοιπες υποχρεώσεις και φυσικά να μην περιλαμβάνει τον μήνα Αύγουστο.
• Καμία υποχρέωση, χωρίς πρώτα να έχει οριστικοποιηθεί το πλαίσιο λειτουργίας και να έχουν συμφωνηθεί ο χρόνος προσαρμογής, κάθε νέας εφαρμογής.
• Θεσμοθέτηση με Υπ. Απόφαση κοινής διαρκούς επιτροπής από στελέχη της ΑΑΔΕ – Υπ. Οικονομικών και της Π.Ο.Φ.Ε.Ε. για την επίλυση ερμηνευτικών και άλλων ζητημάτων τόσο στον σχεδιασμό, όσο και στην εύρυθμη λειτουργία των διαφόρων ηλεκτρονικών εφαρμογών που κάνει χρήση καθημερινά ο Λογιστής- Φοροτεχνικός.
• Να λειτουργήσει στην πράξη η ομάδα εργασίας μεταξύ Ο.Ε.Ε. και Υπουργείου Εργασίας που έχει συσταθεί και στην οποία να συμμετέχει και η ΠΟΦΕΕ.
• Αυτόματη δια λειτουργικότητα ΕΦΚΑ με ΚΕΑΟ και προτείνουμε να τρέχει αυτόματα σε μηνιαία βάση ο έλεγχος δηλωθέντων – καταβληθέντων έτσι ώστε το υπόλοιπο της οφειλής να μεταφέρεται αυτόματα και επικαιροποιημένα στο ΚΕΑΟ.
• Να νομοθετηθεί άμεσα η άδεια σοβαρής ασθένειας του λογιστή και άδεια μητρότητας για της λογίστριες με παράταση των δηλωτικών υποχρεώσεων για τους πελάτες μας.
• Καθιέρωση του μήνα Αύγουστου ως περίοδο αδείας για τον κλάδο, με μετάθεση των δηλωτικών υποχρεώσεων.