Η επίσκεψη της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως στην Αργολίδα, για να παρουσιάσει το κυβερνητικό έργο, μόνο πρόκληση αποτελεί για τους γονείς, τους μαθητές και τους φοιτητές.
Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε λίγο μετά τις Πανελλαδικές Εξετάσεις στα σχολεία, με τους μαθητές να έρχονται αντιμέτωποι με τη τράπεζα θεμάτων, που θεσμοθετήθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και διατηρήθηκε από τη κυβέρνηση της ΝΔ, που έχουν σαν στόχο στο να "πεταχτούν" έξω από το σχολείο τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών. Τα θέματα που εμπεριέχονται στην Τράπεζα Θεμάτων -και τα οποία ο εκπαιδευτικός είναι υποχρεωμένος να επιλέξει- χαρακτηρίζονται από υψηλότατο βαθμό δυσκολίας, σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές που οι εξετάσεις είχαν αποκλειστικά ενδοσχολικό χαρακτήρα.
Με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, τη διεύρυνση των «πρότυπων» και «πειραματικών» σχολείων. Όλα αυτά, είναι μερικά μόνο από τα μέτρα που μετατρέπουν το σημερινό σχολείο σε πιο ταξικό, που απομακρύνουν από την ουσιαστική μόρφωση τους μαθητές των φτωχών λαϊκών στρωμάτων και σπρώχνουν τα παιδιά βίαια έξω από το σχολείο, στην πρόωρη ψευτοκατάρτιση και τη μαθητεία από πολύ μικρή ηλικία, έτσι ώστε να δημιουργήσουν φθηνό, ευέλικτο εργατικό δυναμικό, όπως επιτάσουν οι ανάγκες της αγοράς και όχι οι μορφωτικές ανάγκες των παιδιών.
Παράλληλα, ο νέος νόμος- πλαίσιο για τα πανεπιστήμια με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Νέοι ορίζοντες για τα ΑΕΙ» έρχεται να ολοκληρώσει τις αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις. Οδηγεί σε διάσπαση του επιστημονικού αντικειμένου με τη διαμόρφωση «πτυχίων-σούπα», που δεν θα προσφέρουν ολοκληρωμένη μόρφωση και δεν θα εξασφαλίζουν επαγγελματικά δικαιώματα. Ουσιαστικά, το Πανεπιστήμιο θα μοιάζει όλο και περισσότερο με αυτόνομη επιχειρηματική μονάδα, τόσο στη λειτουργία του όσο και στη διοίκησή του, με συμμετοχή εξω-πανεπιστημιακών (προφανώς εκπροσώπων της αγοράς) στα Συμβούλια Διοίκησης, managers κλπ.
Όσο και να προσπαθούν, η Κυβέρνηση της ΝΔ και η κ. Κεραμέως, με παρουσιάσεις και επικοινωνιακού τύπου επισκέψεις στα σχολεία, να πείσουν ότι η Παιδεία αναβαθμίζεται, η ίδια η πραγματικότητα τους διαψεύδει. Χώρια από τα όσα ειπώθηκαν παραπάνω, εξακολουθούν να υφίστανται τα εκπαιδευτικά κενά στην περιοχή μας, τα 26αρια τμήματα, τα κτηριακά προβλήματα.
Το ακόμα πιο προκλητικό είναι ότι η κυβέρνηση, ενώ συνεχίζει σταθερά στον δρόμο της υποβάθμισης και απαξίωσης του σχολείου καθώς και του ολοήμερου, και ενώ αρνείται πεισματικά να ικανοποιήσει τα αιτήματα των εκπαιδευτικών σωματείων που θα αναβάθμιζαν πραγματικά τη λειτουργία του, με ανακοινώσεις-πυροτέχνημα για λειτουργία των ολοήμερων μέχρι τις 6μμ προσπαθεί να ρίξει "στάχτη στα μάτια" των εργαζομένων. Αναρωτιόμαστε: Που θα παραμένουν οι μαθητές καθώς δεν υπάρχουν σύγχρονα και ασφαλή σχολικα κτήρια, καθώς δεν υπάρχουν οι αναγκαίες υποδομές και εξοπλισμό για Αθλητισμό, Πολιτισμό, Τέχνη, εργαστήρια, ξεκούραση; Ενώ τα σχολεία δεν είναι στελεχωμένα με όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό σε καθαριότητα, τραπεζοκόμους κ.ά;
Η κυβέρνηση δεν έχει καμία αγωνία για την παιδαγωγική διάσταση της λειτουργίας του ολοήμερου και το μόνο που την ενδιαφέρει είναι "κάπου να βρίσκονται τα παιδιά" την ώρα που οι γονείς θα πρέπει να εργάζονται σε συνθήκες γαλέρας, με ωράρια-λάστιχο και ζωή χωρίς δικαιώματα
Καλούμε τα λαϊκά στρώματα και τη νεολαία, με την οργάνωση του αγώνα μέσα από το εκπαιδευτικό, το μαθητικό και το γονεϊκό κίνημα να εμποδίσουμε αυτές τις εξελίξεις διεκδικώντας αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία, αναβάθμιση των υποδομών με εργαστήρια και τεχνολογικό εξοπλισμό, πλήρη κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών με μόνιμες προσλήψεις, για ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο σύγχρονης γενικής παιδείας. Καλούμε τους φοιτητές στην ανάπτυξη αγώνων με κριτήριο τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες, για σπουδές και δουλειά με σύγχρονα δικαιώματα. Βάζοντας στο επίκεντρο των διεκδικήσεων μας το σύνθημα:
« Σχολείο που να μορφώνει και όχι να εξοντώνει»