V.STAMATIS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΚΑΗ ΔΥΝΑΜΗ

Σελίδες

Δευτέρα 6 Ιουνίου 2022

Καμία δέσμευση από την ηγεσία του Υπ. Παιδείας για τη σύσταση οργανικών θέσεων για τους εκπαιδευτικούς θεατρολόγους

Παιδιά
Κορυφώθηκε την Παρασκευή 3 Ιουνίου 2022 ο κοινοβουλευτικός έλεγχος 63 βουλευτών –ποσοστό άνω του 1/5 του κοινοβουλευτικού σώματος– όλων των κομμάτων, οι οποίοι επανέρχονταν τους τελευταίους μήνες με παραπάνω από μία ερωτήσεις - αναφορές προς την Υπουργό Παιδείας, στο κρίσιμο ζήτημα της ίδρυσης οργανικών θέσεων για τους εκπαιδευτικούς θεατρολόγους και της ισοκατανομής στους επερχόμενους διορισμούς.


Και ενώ οι ερωτήσεις τους παρέμεναν αναπάντητες, χάρη στην επίκαιρη ερώτηση της ανεξάρτητης βουλεύτριας κας Αδαμοπούλου Αγγελικής, η Υφυπουργός κα Μακρή Ζέττα προσήλθε εντέλει στο βήμα. Όχι για να δώσει ουσιαστικές απαντήσεις. Όχι, δυστυχώς. Παρέμεινε στις ήδη γνωστές δηλώσεις ότι «το Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών καταβάλλει εντατική, συστηματική προσπάθεια να ενισχυθεί περαιτέρω το ανθρώπινο δυναμικό της Εκπαίδευσης με μόνιμους διορισμούς ώστε να αποκατασταθεί η χρόνια στρέβλωση του θεσμού του αναπληρωτή.».

Οι «προσπάθειες» για μόνιμους διορισμούς σύμφωνα με τα περσινά δεδομένα στον κλάδο των εκπαιδευτικών θεατρολόγων ΠΕ 91.01 έγιναν κατά το δοκούν, αφού το ποσοστό κάλυψης των λειτουργικών κενών μετά βίας άγγιξε το 20%. Όπως όμως κατήγγειλε η κα Αδαμοπούλου, το Υπουργείο Παιδείας είχε στη διάθεσή του τρία ολόκληρα χρόνια εάν επιθυμούσε να ιδρύσει έγκαιρα οργανικές θέσεις για τους θεατρολόγους και όχι να περιμένει την τελευταία στιγμή να πράξει τα δέοντα και τα αυτονόητα.

Παρότι «το Υπουργείο αναγνωρίζει τη σημασία του μαθήματος της θεατρικής αγωγής καθώς και τα οφέλη του», καμία ουσιαστική απάντηση, καμία δέσμευση δε δόθηκε. Μόνο «τεχνικές, αποστειρωμένες» –χαρακτηρισμοί της ίδιας της Υφυπουργού– «πληροφορίες» για το ποιες διαδικασίες ακολουθούνται προκειμένου να προχωρήσουν οι προσλήψεις.

Η κα Αδαμοπούλου –καταπέλτης στο λόγο της– υπογράμμισε «τη διεθνή και οικουμενική αναγνώριση της τέχνης του Θεάτρου που γεννήθηκε στη χώρα μας και του μαθήματος της Θεατρικής αγωγής ως ένα κορυφαίο εκπαιδευτικό και μεθολογικό εργαλείο, αλλά και ως ανεξάρτητο μάθημα.». Αναφέρθηκε επίσης σθεναρά στην υποβάθμιση που έχει δεχτεί το μάθημα, παρά τα πολλαπλά του οφέλη, αφού καταργήθηκε από την Ε’ και τη ΣΤ’ τάξη του δημοτικού, δεν υπάρχει στο Γυμνάσιο, ενώ αποσύρθηκε από το Λύκειο, για να καταλήξει στη διατύπωση ότι «οι 171 οργανικές θέσεις δε δείχνουν ενδιαφέρον από την πολιτεία, ούτε καλύπτουν τις πολλαπλάσιες ανάγκες των μαθητών» και πως «όπου υπάρχει πολιτική βούληση ξεπερνιούνται οι όποιες γραφειοκρατικές διαδικασίες.».

Επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή, κ. Τριανταφυλλίδη Αλέξανδρου

Την ίδια μέρα (Παρασκευή 3 Ιουνίου), ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος κατέθεσε προς το Υπουργείο Παιδείας επίκαιρη ερώτηση για το φλέγον ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού στη σχολική κοινότητα. Δράττοντας την ευκαιρία, έθεσε στην Υφυπουργό τα εξής ερωτήματα: «Είναι τυχαίο ότι στα καλλιτεχνικά και μουσικά σχολεία, στα σχολεία που υπάρχουν θεατρικά σχήματα, τα φαινόμενα μπούλινγκ τείνουν να εκλείψουν; Γιατί; Γιατί το παιδί διοχετεύει την ένταση της νιότης του στη συνεργατικότητα, στη συλλογικότητα της θεατρικής πράξης, εισπράττοντας την επιβράβευση όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας». Αμέσως μετά, κάλεσε την Υφυπουργό να ενισχύσει το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής, ως μέσο πρόληψης αλλά και θεραπείας του σχολικού εκφοβισμού.

Κατάθεση ερωτήσεων από τους τομεάρχες παιδείας ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ

Στην ίδια κατεύθυνση οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Φίλης Νίκος (τομεάρχης παιδείας) και κα Τζούφη Μερόπη, συμμεριζόμενοι «το δίκαιο αίτημα του απεγκλωβισμού από το εργασιακό καθεστώς της ανασφάλειας και της ανυπαρξίας οργανικών θέσεων αντίστοιχων των λειτουργικών αναγκών», κατέθεσαν αναφορά προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων με αφορμή την επιστολή 200 θεατρολόγων ΠΕ 91.01 με προϋπηρεσία 10 ετών και άνω.

Τέλος, με ερώτηση προς την κα Κεραμέως, η βουλευτής του ΚΙΝΑΛ κα Κεφαλίδου Χαρά (τομεάρχης Παιδείας), υπερθεμάτισε για την ανάγκη ίδρυσης οργανικών θέσεων στην κατεύθυνση στελέχωσης των Ειδικών Σχολείων, συμπεριλαμβάνοντας τον κλάδο των θεατρολόγων, δεδομένων των ιδιαίτερων εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών/τριών και της συμπερίληψης που το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής τούς προσφέρει.

Μένει να δούμε αν το Υπουργείο Παιδείας έστω και στο παρά πέντε των φετινών διορισμών θα κερδίσει «το στοίχημα» που έχει βάλει, έτσι «ώστε να αποκατασταθεί η χρόνια στρέβλωση του θεσμού του αναπληρωτή» με τρόπο δίκαιο και συμπεριληπτικό για όλες τις ειδικότητες που εργάζονται στην εκπαίδευση.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Κέντρο Βιολογικής Γεωργίας
ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ