Όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ της η ιστοσελίδα eleftheriaonline.gr, ως ηγετικό μέλος φέρεται ένας 37χρονος Νησιώτης με δική του επιχείρηση εμπορίας αυτοκινήτων στην ευρύτερη περιοχή της Καλαμάτας. Μεταξύ των κατηγορούμενων ως μελών της οργάνωσης είναι, επίσης, ένας 66χρονος ιδιοκτήτης μάντρας αυτοκινήτων στην Καλαμάτα και ένας 35χρονος Καλαματιανός φανοποιός που αναλάμβανε το ρετούς πριν την παράδοση στους ανυποψίαστους πελάτες. Τα μεταχειρισμένα ΙΧ έβρισκε για λογαριασμό του κυκλώματος ένας 57χρονος Έλληνας ομογενής δεύτερης γενιάς, ο οποίος ζει στο Βέλγιο. Όπως είχε αποκαλύψει η “Ε” με ρεπορτάζ της για την έρευνα της Ασφάλειας Καλαμάτας στο φύλλο της 4ης Ιουνίου, τα αυτοκίνητα αυτά είχαν διανύσει πολλές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα επιπλέον από εκείνα που αναγράφονταν στο κοντέρ τους ενώ με το πέρασμα του χρόνου φανερώνονταν οι φθορές τους και έβγαζαν ζημιές, πολλές φορές επικίνδυνες για την κυκλοφορία στο δρόμο.
ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΟΙ ΚΑΙ ΑΓΡΙΝΙΩΤΕΣ
Η φερόμενη ως εγκληματική οργάνωση φαίνεται να είχε αποκομίσει από πέρυσι τον Ιανουάριο, οπότε ξεκίνησε η αστυνομική έρευνα ύστερα από σχετική πληροφορία, περιουσιακό όφελος που ξεπερνά τα 550.000 ευρώ, ενώ κατά τις έρευνες κατασχέθηκαν συνολικά 108 οχήματα και 17.450 ευρώ σε μετρητά. Η δικογραφία που σχηματίστηκε από την Ασφάλεια Καλαμάτας και υποβλήθηκε στην οικεία Εισαγγελία Πρωτοδικών αφορά τα αδικήματα της σύστασης εγκληματικής οργάνωσης και -κατά περίπτωση- της πλαστογραφίας, απάτης, υφαρπαγής ψευδούς βεβαίωσης, νομιμοποίησης εσόδων και της νομοθεσίας περί φοροδιαφυγής, που εκτιμάται ότι ξεπερνά τις 400.000 ευρώ. Εκτός από τον 37χρονο κατηγορούμενο ως εγκέφαλο, τον ομογενή από το Βέλγιο, το φανοποιό και τον ιδιοκτήτη μάντρας, ως μέλη της φερόμενης ως εγκληματικής οργάνωσης κατηγορούνται: Η 36χρονη σύζυγος του φερόμενου ως αρχηγού και συνιδιοκτήτρια στην επιχείρηση εμπορίας αυτοκινήτων. Ενας 58χρονος εκτελωνιστής με γραφείο στο Αγρίνιο. Ενας 40χρονος Καλαματιανός, ο οποίος φρόντιζε για την έκδοση των πινακίδων στη Διεύθυνση Συγκοινωνιών, ενώ φέρεται ότι παραποιούσε τα απαραίτητα έγγραφα για την κυκλοφορία των αυτοκινήτων στην Ελλάδα και εξέδιδε τιμολόγια πώλησης μικρότερης αξίας από την πραγματική. Ενας 65χρονος Αγρινιώτης, ιδιοκτήτης μεταφορικής εταιρείας. Ενας 50χρονος ιδιοκτήτης συνεργείου στην Αττική. Ενας 31χρονος Αγρινιώτης, οδηγός στη μεταφορική εταιρεία του 65χρονου και ένας 46χρονος Καλαματιανός με βοηθητικό ρόλο, ο οποίος φέρεται ότι προωθούσε ως… ευκαιρίες τα αυτοκίνητα σε υποψήφιους αγοραστές.
ΠΩΣ ΔΡΟΥΣΕ ΤΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
Όπως προκύπτει από τη συστηματική και πολύμηνη αστυνομική έρευνα που διεξήγαγε η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Καλαμάτας, αξιοποιώντας κατάλληλα και συνδυαστικά στοιχεία, ευρήματα, αποτελέσματα φυσικών και τεχνικών μεθόδων, αλλά και την άντληση στοιχείων από ελληνικές και ξένες αρχές, η εν λόγω οργάνωση φαίνεται να συγκροτήθηκε τουλάχιστον από το έτος 2017 έως και τον Μάιο του 2021 και διέθετε ιεραρχική δομή, με διαρκή δράση και διακριτούς ρόλους. Συγκεκριμένα, ο 57χρονος, μόνιμος κάτοικος Βελγίου, κατόπιν εντολών από τον 37χρονο φερόμενο ως αρχηγό της εγκληματικής οργάνωσης και από τον 35χρονο φανοποιό, προέβαινε για λογαριασμό τους στον εντοπισμό και την αγορά οχημάτων μη εμπορεύσιμων, λόγω πολλών χιλιομέτρων και φθορών, με έκδοση τιμολογίου μικρότερης αξίας από την αγορά τους και στη συνέχεια πραγματοποιούσαν την εισαγωγή τους μέσω της μεταφορικής εταιρείας του 65χρονου Αγρινιώτη, χρησιμοποιώντας τις περισσότερες φορές τον 31χρονο οδηγό.
ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΜΕ ΜΕΤΡΗΤΑ
Ο 31χρονος οδηγός της μεταφορικής, κατά την παράδοση των οχημάτων και των εγγράφων αγοραπωλησίας τους, εξακριβώθηκε ότι παραλάμβανε μετρητά (cash) χρήματα, ως μέρος της αμοιβής της μεταφορικής εταιρίας, ενώ το υπόλοιπα καταβάλλονταν με τους νόμιμους τρόπους, αποκρύπτοντας έτσι τα πραγματικά έσοδα της εταιρείας. Επιπλέον, ο 31χρονος παραλάμβανε και χρήματα ως αμοιβή για τον 57χρονο ομογενή, που ήταν υπεύθυνος για την αγορά των οχημάτων από το εξωτερικό, τα οποία και απέκρυπτε στο όχημα μεταφοράς προκειμένου να του τα παραδώσει. Στη συνέχεια, ο 58χρονος εκτελωνιστής, κατά την εισαγωγή των οχημάτων, όποτε χρειαζόταν, παραποιούσε-πλαστογραφούσε τα έγγραφα που συνόδευαν κάθε εισαγόμενο αυτοκίνητο (τιμολόγιο αγοράς, βεβαίωση ΚΤΕΟ αλλοδαπής), προσκομίζοντας παράλληλα και φόρμα υπολογισμού αξιών του εκάστοτε οχήματος, αναγράφοντας ψευδώς μειωμένο αριθμό διανυθέντων χιλιομέτρων, αποσκοπώντας έτσι στη μεγιστοποίηση της εμπορικής τους αξίας. Ακολούθως, ο 50χρονος, ιδιόκτητης συνεργείου οχημάτων στην Αττική, τροποποιούσε τα διανυθέντα χιλιόμετρα των αυτοκινήτων, ενώ ο 35χρονος φανοποιός στην Καλαμάτα αναλάμβανε την επισκευή και τον “καλλωπισμό” τους, ώστε να είναι πιο ελκυστικά.
ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ ΠΩΛΗΣΗΣ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗΣ ΑΞΙΑΣ
Έπειτα, τη σκυτάλη έπαιρνε ο 40χρονος Καλαματιανός, ο οποίος, προκειμένου να εκδοθούν πινακίδες κυκλοφορίας, αναλάμβανε να συμπληρώσει και να παραδώσει τον πλήρη φάκελο κάθε αυτοκινήτου στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Συγκοινωνιών, παραποιώντας όμως ή συντάσσοντας πολλές φορές ψευδές τιμολόγιο πώλησης, μεγιστοποιώντας κατά αυτόν τον τρόπο το παράνομο οικονομικό όφελος για κάθε όχημα.
Τέλος, ο 66χρονος ιδιοκτήτης μάντρας αυτοκινήτων στην Καλαμάτα, τοποθετούσε μεγάλο μέρος των οχημάτων στην επιχείρησή του, προκειμένου να επιτυγχάνεται καλύτερα η πώλησή τους.
Σε έρευνες που έγιναν στο σπίτι του 37χρονου και της 36χρονης, βρέθηκε και κατασχέθηκε το χρηματικό ποσό των 17.450 ευρώ ως προερχόμενο από την τέλεση αξιόποινων πράξεων, ενώ στη μάντρα του 66χρονου και το φανοποιείο του 35χρονου βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 8 αυτοκίνητα που είχαν σκοπό να τα πουλήσουν με μειωμένα χιλιόμετρα. Επίσης, σε έρευνα στο συνεργείο του 50χρονου στην Αθήνα βρέθηκαν και κατασχέθηκαν μηχανήματα ηλεκτρονικής παρέμβασης στον εγκέφαλο των οχημάτων, τα οποία χρησιμοποιούσε για τη μείωση των διανυθέντων χιλιομέτρων.
Η προανάκριση συνεχίζεται από την Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Καλαμάτας, προκειμένου να διερευνηθεί η τυχόν εμπλοκή - συμμετοχή περισσοτέρων ατόμων σε αυτή και η ενδεχομένη διασύνδεσή τους με άλλες ομοειδείς εγκληματικές ομάδες.