To καλοκαίρι του 2022, το πρώτο αληθινά ελεύθερο μετά τους αποκλεισμούς της πανδημίας, το σχολείο μας πραγματοποίησε δυο κινητικότητες στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS + με θέμα: «Βιομηχανική κληρονομιά: μια πολιτιστική και οικονομική πρόκληση για το μέλλον».
Την εβδομάδα από 28 Ιουνίου έως 2 Ιουλίου, μαθητές και καθηγητές από το σχολείο μας φιλοξενήθηκαν στο σχολείο Riga 18. Vidusskola της Ρίγας της Λετονίας μαζί με μαθητές από το σχολείο Zespol Szkol Centrum Edukacji im. Ignacego Lukasiewicza της πόλης Πλοκ της Πολωνίας.
Στο πρώτο ταξίδι του φετινού καλοκαιριού που πραγματοποιήθηκε στην Ρίγα της Λετονίας, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το λετονικό σχολείο, να πάρουν μέρος σε δραστηριότητες γνωριμίας αλλά και να συμμετέχουν σε ξεναγήσεις και εργαστήρια σε χώρους βιομηχανικής κληρονομιάς της Λετονίας.
Η επίσκεψη στην παλιά πόλης της Ρίγας και η περιήγηση στα μνημεία κληρονομιάς της Unesco καθώς και η πολιτισμική εκδρομή στη Sigulda, το εθνικό πάρκο Gauja και η εκπαιδευτική εκδρομή στο ψαροχώρι Jurmala στην Ακτή της Βαλτικής Θάλασσας, έδωσε την ευκαιρία για μια γνωριμία με τη χώρα και τους ανθρώπους της.
Η επίσκεψη στην παλιά πόλης της Ρίγας και η περιήγηση στα μνημεία κληρονομιάς της Unesco καθώς και η πολιτισμική εκδρομή στη Sigulda, το εθνικό πάρκο Gauja και η εκπαιδευτική εκδρομή στο ψαροχώρι Jurmala στην Ακτή της Βαλτικής Θάλασσας, έδωσε την ευκαιρία για μια γνωριμία με τη χώρα και τους ανθρώπους της.
Οι επιλεγμένοι από τους οικοδεσπότες μας χώροι βιομηχανικής κληρονομιάς, μας εισήγαγαν στο ευρωπαϊκό δίκτυο EUROPEAN ROUTE OF INDUSTRIAL HERITAGE,( https://www.erih.net/)ένα δίκτυο που εγκαινιάστηκε από το Συμβούλιο της Ευρώπης και καταδεικνύει με ορατό τρόπο πώς και η βιομηχανική η κληρονομιά των διαφόρων χωρών και πολιτισμών της Ευρώπης αντιπροσωπεύει μια κοινή πολιτιστική κληρονομιά, και πεδίο γόνιμων προβληματισμών και συζητήσεων για το παρελθόν της εργασίας και των τεχνολογικών ανακαλύψεων και εφαρμογών και τις μελλοντικές προκλήσεις.
Στο δεύτερο ταξίδι που πραγματοποιήθηκε από τις 18 Ιουλίου έως τις 23 Ιουλίου στο Βέλγιο, μια άλλη ομάδα πέντε μαθητών του 1ου ΓΕΛ Ναυπλίου με συνοδούς τη διευθύντρια Σοφία Πανταζή και την υπεύθυνη επικοινωνίας των προγραμμάτων ERASMUS του σχολείου Αριέττα Μπακάλη επισκέφθηκαν τους ευρωπαϊκούς θεσμούς στην πόλη των Βρυξελλών, με στόχο να ολοκληρώσουν την προσέγγιση του θέματος της Βιομηχανικής Κληρονομιάς στην Ευρώπη. Στις προγραμματισμένες επισκέψεις συμμετείχαν και οι μαθητές και εκπαιδευτικοί των εταίρων σχολείων από τη Λετονία και Πολωνία.
Στο δεύτερο ταξίδι που πραγματοποιήθηκε από τις 18 Ιουλίου έως τις 23 Ιουλίου στο Βέλγιο, μια άλλη ομάδα πέντε μαθητών του 1ου ΓΕΛ Ναυπλίου με συνοδούς τη διευθύντρια Σοφία Πανταζή και την υπεύθυνη επικοινωνίας των προγραμμάτων ERASMUS του σχολείου Αριέττα Μπακάλη επισκέφθηκαν τους ευρωπαϊκούς θεσμούς στην πόλη των Βρυξελλών, με στόχο να ολοκληρώσουν την προσέγγιση του θέματος της Βιομηχανικής Κληρονομιάς στην Ευρώπη. Στις προγραμματισμένες επισκέψεις συμμετείχαν και οι μαθητές και εκπαιδευτικοί των εταίρων σχολείων από τη Λετονία και Πολωνία.
Το σχολείο μας, που είχε το ρόλο του συντονιστή, ανέλαβε και οργάνωσε συναντήσεις με εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής οι οποίοι ανέδειξαν το έργο και τις δυσκολίες της Ευρωπαϊκής ένωσης, αλλά κυρίως τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει στη δεδομένη συγκυρία. Οι μαθητές όλων των σχολείων εταίρων ενθουσιάστηκαν με τα εργαστήρια του Μουσείου Ευρωπαϊκής Ιστορίας καθώς και με την ευκαιρία που είχαν να ψηφίσουν και να πάρουν μέρος σε διαδραστικές προσομοιώσεις στο Parlamentarium. Η επίσκεψη στο χώρο του Ευρωκοινοβουλίου ήταν μια ιδιαίτερη εμπειρία για όλους.
Η επίσκεψή μας στη Γάνδη και το Μουσείο Βιομηχανίας ανέδειξε πώς η περιγραφή και αξιολόγηση των μνημείων του τεχνικού πολιτισμού είναι ταυτόχρονα η ιστορία της εργασίας και του ανθρώπινου μόχθου, εκτός από οικονομική και πολιτική ιστορία των κρατών της Ευρώπης.
Η επίσκεψή μας στη Γάνδη και το Μουσείο Βιομηχανίας ανέδειξε πώς η περιγραφή και αξιολόγηση των μνημείων του τεχνικού πολιτισμού είναι ταυτόχρονα η ιστορία της εργασίας και του ανθρώπινου μόχθου, εκτός από οικονομική και πολιτική ιστορία των κρατών της Ευρώπης.
Καθώς ολοκληρώθηκε το Προγράμμα ERASMUS+«Βιομηχανική κληρονομιά: μια πολιτιστική και οικονομική πρόκληση για το μέλλον», παρά τις απρόβλεπτες δυσκολίες που αντιμετώπισε λόγω της πανδημίας, αισθανόμαστε ότι υπήρξε για το 1ο ΓΕΛ Ναυπλίου ένας χαρούμενος «τόπος» συνάντησης νέων ανθρώπων, πολιτισμών, εμπειριών και γνώσεων που είναι για όλους μας(καθηγητές και μαθητές) πολύτιμες.