ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Πέμπτη 11 Αυγούστου 2022

Ερώτηση Ξανθού - Γκιόλα: "Ακόμη μια υποβάθμιση υπηρεσίας Υγείας στην Αργολίδα"

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 11:21:00 π.μ. |
Γκιόλας
Παρά τα περί αντιθέτου θρυλούμενα οι δημόσιες υπηρεσίες Υγείας στην Αργολίδα… νοσούν.

Η Ψυχιατρική κλινική του Άργους έχει κλείσει. Η Παιδιατρική υπολειτουργεί, με αποτέλεσμα οι γονείς να πληρώνουν ή να καταφεύγουν σε άλλα Νοσοκομεία εκτός Νομού.

Τα χειρουργεία στην Ορθοπεδική προσδιορίζονται όλο και μακρύτερα. Οι δικαιολογίες περισσεύουν αλλά οι ασθενείς υποφέρουν.

Οι ελλείψεις σε ιατρικό προσωπικό στις υπόλοιπες κλινικές έχουν γίνει μόνιμο καθεστώς κι έτσι τα ραντεβού αργούν υπερβολικά.

Οι εφημερίες, ένα μόνιμο πρόβλημα. Προσπαθούν να τις καλύψουν με τεχνάσματα, παρ΄όλα αυτά όμως, μένουν ακάλυπτες βασικές λειτουργίες ορισμένων κλινικών.

Τι άλλο σχεδίασαν οι Υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου Υγείας που με ενορχηστρωτή τον κ. Πλεύρη θέλουν να παίξουν το ρόλο εκτροπής προς τους ιδιωτικούς επιχειρηματικούς ομίλους Υγείας;

Να καταργήσουν περιφερειακές υπηρεσίες και τμήματα του ΕΟΠΥΥ.

Η Αργολίδα φιγουράρει πρώτη στον κατάλογο κατάργησης 14 υφισταμένων ΠΕΔΙ σε ισάριθμους νομούς της χώρας!

Το ίδιο θα ισχύσει και για 111 τμήματα σε όλες τις ΠΕΔΙ καθώς και για 5 Γραφεία.

Αυτά προβλέπονται στην από 22-7-2022 απόφαση του Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ, που υπερψήφισε το νέο σχέδιο του Οργανισμού του ΕΟΠΥΥ.

Δε νομίζω να παραμένει σε κανέναν η παραμικρή αμφιβολία για την άμεση και τελική έγκρισή του από τον αρμόδιο Υπουργό Υγείας!

Τι σημαίνει για τους πολίτες η κατάργηση του ΠΕΔΙ στην Αργολίδα;

Α. Δυσχέρειες στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων από την κατάργηση Τμημάτων Γραμματείας.

Β. Πλημμελής διοικητικός έλεγχος των συνταγών που υποβάλλουν τα ιδιωτικά φαρμακεία.

Γ. Καθυστέρηση στην διεκπεραίωση αιτημάτων των ασφαλισμένων και στην έγκριση πληρωμών σύμφωνα με τον ΕΚΠΥ.(Κανονισμό Παροχών του ΕΟΠΥΥ).

Δ. Γενικά ταλαιπωρία τόσο των εργαζομένων όσο και κυρίως των πολιτών.

Προτού να καταργήσουν, όσα με κόπο, δαπάνες και φροντίδα για τους πολίτες έκτισε το ΕΣΥ, ήρθε η ώρα να καταργήσουμε τους θαυμαστές και μέντορες των ιδιωτών του χώρου της Υγείας, που επιτρέπει μόνο στους έχοντες να απολαύουν των… αρίστων Υπηρεσιών Υγείας, αλλά δεν εγγυάται την καθολική, ισότιμη και δωρεάν ποιοτική κάλυψη των υγειονομικών αναγκών της κοινωνίας.

Ως πρώτη απάντηση – αντίδραση 43 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ καταθέσαμε την Τετάρτη 10 Αυγούστου σχετική ερώτηση με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Υγείας Ανδρέα Ξανθού, που συνυπογράφεται και από το βουλευτή Αργολίδας Γιάννη Γκιόλα, το περιεχόμενο της οποίας έχει ως εξής:

Αθήνα, 10 Αυγούστου 2022

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Υγείας

ΘΕΜΑ: Αυθαίρετη κατάργηση περιφερειακών υπηρεσιών και τμημάτων του ΕΟΠΥΥ προωθεί η Διοίκησή του και το Υπουργείο Υγείας


Με πρόσφατο Δελτίο Τύπου της Διοικήτριας του ΕΟΠΥΥ κας Θ.Καρποδίνη (22-7-2022) γνωστοποιήθηκε η έγκριση από το ΔΣ του ΕΟΠΥΥ του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος (ΠΔ) για τον Οργανισμό του Φορέα. Παρότι η σύσταση του Οργανισμού του ΕΟΠΥΥ είναι μια αναγκαία και επιβεβλημένη εξέλιξη για την ανάπτυξη και διοικητική αναδιάρθρωση του ΕΟΠΥΥ και για τη στελέχωση του με το απαραίτητο προσωπικό, το σχέδιο που ενέκρινε το ΔΣ και εκκρεμεί η τελική έγκριση του από το Υπουργείο Υγείας, οδηγεί στη συρρίκνωση και κατάργηση κρίσιμων περιφερειακών υπηρεσιών σε όλη τη χώρα.

Συγκεκριμένα, ο προτεινόμενος Οργανισμός του ΕΟΠΥΥ προβλέπει την κατάργηση :

• 14 υφιστάμενων ΠΕΔΙ σε αντίστοιχους Νομούς της χώρας και τη μετατροπή τους σε αυτοτελή τμήματα (Αργολίδας, Βοιωτίας, Γρεβενών, Ευρυτανίας, Ζακύνθου, Καστοριάς, Κεφαλληνίας, Λευκάδας, Ρεθύμνου, Σάμου, Φωκίδας, Φλώρινας, Χαλκιδικής, Χίου)

• 111 Τμημάτων σε όλες τις ΠΕΔΙ (κυρίως τμήματα Γραμματείας και Φαρμακευτικής αλλά και Φαρμακείου του ΕΟΠΥΥ όπως στο Λασίθι)

• 5 Γραφείων

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Διοικήτριας του ΕΟΠΥΥ, αυτό γίνεται για την εξοικονόμηση περιφερειακών διοικητικών δομών που «κρίθηκε αναγκαίο να μη συμπεριληφθούν στη νέα διοικητική δομή, λαμβάνοντας υπόψη τεκμηριωμένα και αντικειμενικά δεδομένα και επιχειρησιακούς δείκτες». Το πρόβλημα είναι ότι κανείς δεν γνωρίζει ποια είναι τα αντικειμενικά κριτήρια που καθόρισαν τις εν λόγω περικοπές και συγχωνεύσεις υπηρεσιών και τμημάτων του ΕΟΠΥΥ σε όλη τη χώρα. Ποιοι είναι αυτοί οι «επιχειρησιακοί δείκτες» που επέβαλλαν την οριζόντια συρρίκνωση περιφερειακών διοικητικών δομών που εξυπηρετούν καθημερινά χιλιάδες ασφαλισμένους ;

Σε ενημερωτικές συναντήσεις με εργαζόμενους των ΠΕΔΙ της Κρήτης αναδείχθηκαν οι αρνητικές επιπτώσεις αυτών των αλλαγών, όπως η δυσκολία στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων από την κατάργηση των τμημάτων Γραμματείας, ο πλημμελής διοικητικός έλεγχος των συνταγών που υποβάλλουν τα ιδιωτικά φαρμακεία από την κατάργηση των τμημάτων Φαρμακευτικής και μάλιστα σε μια φάση που επιβαρύνονται οι ΠΕΔΙ λόγω του υποχρεωτικού προληπτικού ελέγχου του 5% των συνταγών, αλλά και η γενικότερη καθυστέρηση στη διεκπεραίωση αιτημάτων των ασφαλισμένων και στην έγκριση των πληρωμών σύμφωνα με τον ΕΚΠΥ (κανονισμός παροχών του ΕΟΠΥΥ).

Η περίπτωση της ΠΕΔΙ Ρεθύμνου, είναι χαρακτηριστική της προχειρότητας, της ανακολουθίας και της έλλειψης αξιόπιστων «εργαλείων» για τη συγκρότηση του Οργανογράμματος του ΕΟΠΥΥ : αντί για αναβάθμιση της ΠΕΔΙ με τη δημιουργία Τμήματος Φαρμακείου για την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, όπως είχε εισηγηθεί η αρμόδια Διεύθυνση του ΕΟΠΥΥ στις 27/5/2022 (είναι ο μόνος Νομός της Κρήτης που δεν λειτουργεί Φαρμακείο αλλά Σημείο Εξυπηρέτησης Ασφαλισμένων), η Διοίκηση του ΕΟΠΥΥ και το Υπουργείο Υγείας προχωρούν με το σχέδιο ΠΔ για τον Οργανισμό στην κατάργηση της ΠΕΔΙ και στη μετατροπή της σε απλό Τμήμα. Αυτό στην πράξη συνεπάγεται πλήρη υποβάθμιση και απαξίωση της συγκεκριμένης υπηρεσίας, κατάργηση θέσεων προϊσταμένων και προβλήματα στη διαχείριση της καθημερινότητας (υπογραφές για πληρωμή ενταλμάτων, έγκριση ατομικών αιτημάτων ασφαλισμένων κλπ) και ταλαιπωρία τόσο των εργαζομένων όσο και των πολιτών.

Επειδή η θεσμική εκκρεμότητα της έγκρισης του Οργανισμού του ΕΟΠΥΥ πρέπει να λήξει με τρόπο που να υπηρετεί τη διοικητική αναδιάρθρωση και την απαραίτητη στελέχωση του με εξειδικευμένο επιστημονικό και διοικητικό προσωπικό και όχι τη συρρίκνωση και υπονόμευση του.

Επειδή η πρόταση της Διοίκησης του ΕΟΠΥΥ για το νέο Οργανισμό έρχεται σε συνέχεια της πρόσφατης νομοθέτησης για την κατάργηση της αυτοτελούς ελεγκτικής υπηρεσίας του ΕΟΠΥΥ (ΥΠΕΔΥΦΚΑ), καθώς και για την «αναδιοργάνωση» του ΕΟΠΥΥ κατά τα πρότυπα των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών υγείας.

Επειδή η απαξίωση του ελεγκτικού μηχανισμού του ΕΟΠΥΥ και η τάση εκχώρησης του real time ελέγχου των παρεχόμενων υπηρεσιών σε ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρείες, εντάσσεται στο γενικότερο κυβερνητικό σχέδιο της ιδιωτικοποίησης της κοινωνικής ασφάλισης και των αντίστοιχων φορέων (ΕΦΚΑ-ΕΟΠΥΥ).

Επειδή δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές αυθαίρετες συγχωνεύσεις και καταργήσεις περιφερειακών τμημάτων του ΕΟΠΥΥ σε όλη τη χώρα γιατί απαξιώνουν την προσφορά των εργαζομένων και θα έχουν σοβαρές παρενέργειες στην εξυπηρέτηση των πολιτών.

Επειδή ο ΕΟΠΥΥ χρειάζεται ένα σύγχρονο Οργανισμό, με βάση τις απαιτήσεις ενός Δημόσιου Ασφαλιστικού Φορέα Υγείας που θα μπορεί να εγγυηθεί την καθολική, ισότιμη και ποιοτική κάλυψη των υγειονομικών αναγκών της κοινωνίας.

Ερωτάται ο Υπουργός Υγείας :

• Θα επανεξετάσει τις προτεινόμενες αλλαγές στη διοικητική δομή του ΕΟΠΥΥ, θέτοντας σε διαβούλευση το σχέδιο ΠΔ με τους εργαζόμενους του, ειδικά στην περιφέρεια, καθώς και με τις εκπροσωπήσεις ασφαλισμένων, κοινωνικών εταίρων και παρόχων υγείας ;

• Θα διασφαλίσει με κάθε τρόπο ότι δεν θα καταργηθούν κρίσιμες διοικητικές δομές και υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ σε όλη τη χώρα, με βάση ατεκμηρίωτες και αυθαίρετες εισηγήσεις ;

Οι ερωτώντες βουλευτές

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ