Πρόκειται για τη γνωστή έκταση του Δημοσίου στη θέση Βερβερόντα στο Πόρτο Χέλι, η οποία υπό ορισμένες ερμηνείες έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει μικρό αεροδρόμιο. Ωστόσο, οι δυνατότητες δόμησης είναι περιορισμένες και οποιαδήποτε μεγαλύτερη ανάπτυξη μπορεί να γίνει μόνο μέσω της εκπόνησης ειδικού σχεδίου χωρικής ανάπτυξης δημοσίου ακινήτου (ΕΣΧΑΔΑ). Να πολεοδομηθεί δηλαδή με προεδρικό διάταγμα, μετά την έγκριση περιβαλλοντικής μελέτης και τη σύμφωνη γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης της κυβέρνησης.
Η ευρύτερη περιφέρεια όμως θεωρείται μια από τις ακριβότερες παραθεριστικές περιοχές της χώρας και περιλαμβάνει ήδη εμβληματικά ιδιωτικά ακίνητα ήπιας ως επί το πλείστον δόμησης. Οιαδήποτε άλλη ανάπτυξη θεωρείται βέβαιο ότι θα πυροδοτήσει μπαράζ προσφυγών από ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς και ιδιώτες. Επιπλέον, η προοπτική αεροδρομίου για ιδιωτικά αλλά και μικρά επιβατικά αεροσκάφη, με τον θόρυβο και τον κυκλοφοριακό φόρτο που η λειτουργία του συνεπάγεται, αναμένεται να συγκεντρώσει επιπρόσθετες ισχυρές αντιδράσεις.
Η πρώτη στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που διενεργήθηκε για την ανάπτυξη του ακινήτου για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ έγινε το 2015. Τότε έγινε και η πρώτη συντεταγμένη απόπειρα αξιοποίησής του με διαγωνιστική διαδικασία η οποία ξεκίνησε στα τέλη του 2015. Ομως τον Μάιο του 2016 ο διαγωνισμός «πάγωσε» εξαιτίας εκκρεμοτήτων που σχετίζονταν με τον χαρακτήρα του ακινήτου, τα τμήματα που ανήκουν σε δασικές περιοχές, τις δυνητικές χρήσεις του κ.λπ.
Ξεκινάει νέος διαγωνισμός για την πώληση 624 στρεμμάτων στη Βερβερόντα.
Προέβλεπε μέγιστη συνολική δόμηση περίπου 25.000 τετραγωνικών με μεικτή χρήση σε δύο ζώνες: η πρώτη, 427,4 στρεμμάτων, για χρήσεις τουρισμού και αναψυχής (π.χ. τουριστικό συγκρότημα και γήπεδο γκολφ 9 οπών) και η δεύτερη, 200 στρεμμάτων, για τη δημιουργία αεροδρομίου. Σύμφωνα με παλαιότερη γνωμοδότηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας προς το ΤΑΙΠΕΔ, το τμήμα αυτό θα μπορούσε να φιλοξενήσει αεροδρόμιο «τύπου Β» με μήκος διαδρόμου έως και 1.500 μ. και πλάτος 50 μ., συν πίστα στάθμευσης και μικρό αεροσταθμό 3.000 τετραγωνικών για εξυπηρέτηση 70-80 επιβατών ανά πτήση αεροσκαφών έως και μέσου μεγέθους.
Σύμφωνα με πηγές της «Καθημερινής», οψίμως έχει εκδηλωθεί εκ νέου ενδιαφέρον από ιδιώτη επενδυτή για την απόκτηση του ακινήτου προκειμένου να αναπτυχθεί αεροδρόμιο. Ωστόσο εκτιμάται πως μπορεί να προσελκυστεί ενδιαφέρον και από ιδιώτες και family offices, όπως και από εταιρείες ανάπτυξης ακινήτων. Σε αυτό το κλίμα, το ΤΑΙΠΕΔ έχει προχωρήσει ήδη στην πρόσληψη της Τράπεζας Πειραιώς ως νέου χρηματοοικονομικού συμβούλου και της Δέκαθλον Α.Ε. ως τεχνικού συμβούλου. Εφόσον το ακίνητο βγει προς πώληση χωρίς την ωρίμανση ΕΣΧΑΔΑ, η προκήρυξη του διαγωνισμού μπορεί να γίνει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2023. Σε διαφορετική περίπτωση εκτιμάται ότι θα χρειαστεί σαφώς περισσότερος χρόνος.
Η έκταση έχει εμβαδόν 627,41 στρεμμάτων και σχήμα επιμήκους πολυγώνου με μεγάλη πρόσοψη προς την παραλία, με την οποία όμως δεν συνορεύει. Τα νότια όρια του ακινήτου εκτείνονται σχεδόν σε όλο το πλάτος της λιμνοθάλασσας σε μήκος περί τα 2.600 μ. και συνορεύουν με τα όρια του οικισμού στο Πόρτο Χέλι. Το μεγαλύτερο τμήμα του αποτελείται από χέρσες εκτάσεις με θαμνώδη ή καθόλου βλάστηση. Στα βόρεια η έκταση απλώνεται στις πλαγιές των λόφων με θέα προς τη θάλασσα.
Η ευρύτερη περιφέρεια όμως θεωρείται μια από τις ακριβότερες παραθεριστικές περιοχές της χώρας και περιλαμβάνει ήδη εμβληματικά ιδιωτικά ακίνητα ήπιας ως επί το πλείστον δόμησης. Οιαδήποτε άλλη ανάπτυξη θεωρείται βέβαιο ότι θα πυροδοτήσει μπαράζ προσφυγών από ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς και ιδιώτες. Επιπλέον, η προοπτική αεροδρομίου για ιδιωτικά αλλά και μικρά επιβατικά αεροσκάφη, με τον θόρυβο και τον κυκλοφοριακό φόρτο που η λειτουργία του συνεπάγεται, αναμένεται να συγκεντρώσει επιπρόσθετες ισχυρές αντιδράσεις.
Η πρώτη στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που διενεργήθηκε για την ανάπτυξη του ακινήτου για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ έγινε το 2015. Τότε έγινε και η πρώτη συντεταγμένη απόπειρα αξιοποίησής του με διαγωνιστική διαδικασία η οποία ξεκίνησε στα τέλη του 2015. Ομως τον Μάιο του 2016 ο διαγωνισμός «πάγωσε» εξαιτίας εκκρεμοτήτων που σχετίζονταν με τον χαρακτήρα του ακινήτου, τα τμήματα που ανήκουν σε δασικές περιοχές, τις δυνητικές χρήσεις του κ.λπ.
Ξεκινάει νέος διαγωνισμός για την πώληση 624 στρεμμάτων στη Βερβερόντα.
Προέβλεπε μέγιστη συνολική δόμηση περίπου 25.000 τετραγωνικών με μεικτή χρήση σε δύο ζώνες: η πρώτη, 427,4 στρεμμάτων, για χρήσεις τουρισμού και αναψυχής (π.χ. τουριστικό συγκρότημα και γήπεδο γκολφ 9 οπών) και η δεύτερη, 200 στρεμμάτων, για τη δημιουργία αεροδρομίου. Σύμφωνα με παλαιότερη γνωμοδότηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας προς το ΤΑΙΠΕΔ, το τμήμα αυτό θα μπορούσε να φιλοξενήσει αεροδρόμιο «τύπου Β» με μήκος διαδρόμου έως και 1.500 μ. και πλάτος 50 μ., συν πίστα στάθμευσης και μικρό αεροσταθμό 3.000 τετραγωνικών για εξυπηρέτηση 70-80 επιβατών ανά πτήση αεροσκαφών έως και μέσου μεγέθους.
Σύμφωνα με πηγές της «Καθημερινής», οψίμως έχει εκδηλωθεί εκ νέου ενδιαφέρον από ιδιώτη επενδυτή για την απόκτηση του ακινήτου προκειμένου να αναπτυχθεί αεροδρόμιο. Ωστόσο εκτιμάται πως μπορεί να προσελκυστεί ενδιαφέρον και από ιδιώτες και family offices, όπως και από εταιρείες ανάπτυξης ακινήτων. Σε αυτό το κλίμα, το ΤΑΙΠΕΔ έχει προχωρήσει ήδη στην πρόσληψη της Τράπεζας Πειραιώς ως νέου χρηματοοικονομικού συμβούλου και της Δέκαθλον Α.Ε. ως τεχνικού συμβούλου. Εφόσον το ακίνητο βγει προς πώληση χωρίς την ωρίμανση ΕΣΧΑΔΑ, η προκήρυξη του διαγωνισμού μπορεί να γίνει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2023. Σε διαφορετική περίπτωση εκτιμάται ότι θα χρειαστεί σαφώς περισσότερος χρόνος.
Η έκταση έχει εμβαδόν 627,41 στρεμμάτων και σχήμα επιμήκους πολυγώνου με μεγάλη πρόσοψη προς την παραλία, με την οποία όμως δεν συνορεύει. Τα νότια όρια του ακινήτου εκτείνονται σχεδόν σε όλο το πλάτος της λιμνοθάλασσας σε μήκος περί τα 2.600 μ. και συνορεύουν με τα όρια του οικισμού στο Πόρτο Χέλι. Το μεγαλύτερο τμήμα του αποτελείται από χέρσες εκτάσεις με θαμνώδη ή καθόλου βλάστηση. Στα βόρεια η έκταση απλώνεται στις πλαγιές των λόφων με θέα προς τη θάλασσα.