Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Ε.Ε. ο παλαιός τύπος άδειας οδήγησης θα παραμείνει σε ισχύ έως και τις 19 Ιανουαρίου 2033. Μέχρι τότε, ανεξαρτήτως κατηγορίας, κατάστασης ή ημερομηνίας έκδοσης, όλα τα χάρτινα διπλώματα θα πρέπει να έχουν αντικατασταθεί, ώστε η άδεια ικανότητας να θεωρείται έγκυρη.
Οι βασικοί λόγοι της αντικατάστασης
Υπάρχουν πολλοί λόγοι που η Ε.Ε. επιθυμεί την αντικατάσταση του παλιού με το νέο δίπλωμα οδήγησης, με κυριότερο από αυτούς την απουσία λατινικών χαρακτήρων από το παλιό δίπλωμα, κάτι που κάνει την ανάγνωση των στοιχείων και τη διασταύρωσή τους από τις Αρχές άλλων ευρωπαϊκών και μη χωρών το λιγότερο δύσκολη.
Η έντονη φθορά που παρουσιάζει το χάρτινο δίπλωμα στο πέρασμα του χρόνου -τουλάχιστον σε εκείνα που δεν πλαστικοποιήθηκαν από τους κατόχους τους- είναι επίσης ένας από τους βασικούς λόγους για την αντικατάστασή του.
Η ίδια η φθορά, η οποία προκαλεί έντονες αλλοιώσεις στο χαρτί, μπορεί να κάνει ακόμα και αδύνατη την ανάγνωση των στοιχείων σε ενδεχόμενο έλεγχο από τις Αρχές, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις αποκόλλησης της φωτογραφίας του οδηγού, ακόμα και αποκοπής των φύλλων του τρίπτυχου.
Σημαντική επίσης είναι και η ασφάλεια που προσφέρει το δίπλωμα νέου τύπου, το οποίο είναι πολύ δύσκολο να πλαστογραφηθεί σε σχέση με το χάρτινο.
Η έντονη φθορά που παρουσιάζει το χάρτινο δίπλωμα στο πέρασμα του χρόνου -τουλάχιστον σε εκείνα που δεν πλαστικοποιήθηκαν από τους κατόχους τους- είναι επίσης ένας από τους βασικούς λόγους για την αντικατάστασή του.
Η ίδια η φθορά, η οποία προκαλεί έντονες αλλοιώσεις στο χαρτί, μπορεί να κάνει ακόμα και αδύνατη την ανάγνωση των στοιχείων σε ενδεχόμενο έλεγχο από τις Αρχές, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις αποκόλλησης της φωτογραφίας του οδηγού, ακόμα και αποκοπής των φύλλων του τρίπτυχου.
Σημαντική επίσης είναι και η ασφάλεια που προσφέρει το δίπλωμα νέου τύπου, το οποίο είναι πολύ δύσκολο να πλαστογραφηθεί σε σχέση με το χάρτινο.