V.STAMATIS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΚΑΗ ΔΥΝΑΜΗ

Σελίδες

Κυριακή 26 Μαρτίου 2023

Επιστολή στην Υπουργό Παιδείας για το κτιριακό πρόβλημα του 1ου Λυκείου Ναυπλίου

Σχολείο
Η μητέρα μαθητή του 1ου Λυκείου στο  Ναύπλιο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Ευαγγελία Κούτρα, με  αφορμή την επικείμενη επίσκεψη του γενικού γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας στην Αργολίδα στις 30 Μαρτίου, απέστειλε στις 17 Μαρτίου 2023 επιστολή στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως για τα χρόνια κτιριακά προβλήματα που αντιμετωπίζει το ιστορικό κτίριο του σχολείου.

Η επιστολή είναι η ακόλουθη:

Σας κοινοποιώ την επιστολή που απέστειλα στις 17/03/2023 στην Υπουργό Παιδείας σχετικά με μείζονα και χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζει το σχολείο μας.

Αξιότιμη κα. Υπουργέ,

Παίρνω το θάρρος να σας γράψω σχετικά με ένα θέμα το οποίο απασχολεί καίρια τον τόπο στον οποίο κατοικώ.

Ονομάζομαι Ευαγγελία Κούτρα, είμαι κάτοικος Ναυπλίου, διαζευγμένη τα τελευταία 13 χρόνια, έχω έναν γιο 16 ετών και απασχολούμαι στην καθαριότητα. Κάθε ημέρα ξυπνάω στις 05.30 το πρωί, οπότε και ξεκινάω τις εργασίες καθαριότητας σε διάφορες επιχειρήσεις και οικίες, κι αυτό για να μπορέσω να καλύψω τις ανάγκες επιβίωσης της μονογονεϊκής οικογένειάς μου.

Είμαι υπερήφανη για την εργασία μου στην καθαριότητα, και εκτός αυτού, επειδή θέλω να προσφέρω ενεργά στην τοπική μου κοινωνία, εκλέχθηκα στο Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του Α΄ Λυκείου Ναυπλίου. Στο πλαίσιο αυτό έχω ενεργοποιηθεί το τελευταίο διάστημα με διάφορα κομβικά θέματα που απασχολούν καίρια το σχολείο μας.

Καθώς αν και είμαι απόφοιτη γυμνασίου με ενδιαφέρει τα μέγιστα η καλύτερη δυνατή πρόσβαση όλων στην εκπαίδευση.

Εν προκειμένω, στην παλιά πόλη του Ναυπλίου βρίσκεται το 1ο και 2ο Λύκειο Ναυπλίου, με έναρξη λειτουργίας ως σχολική μονάδα το 1934, ενώ αποτελεί εξέλιξη του Γυμνασίου Ναυπλίου, του πρώτου Γυμνασίου της Ελλάδας, που ιδρύθηκε το 1833.

Λόγω της μεγάλης ηλικίας των κτηρίων, τα ξύλινα κουφώματα χρήζουν αλλαγής, καθώς λόγω των πολλών ετών, όταν βρέχει πλημμυρίζουν οι αίθουσες του σχολείου.

Στον προαύλιο χώρο των δύο ως άνω σχολείων, έχουν τοποθετηθεί από τις αρχές της δεκαετίας του 90’, προκατασκευασμένες σχολικές αίθουσες των δεκαέξι τ.μ. η κάθε μια, οι οποίες φιλοξενούν τα τέσσερα τμήματα της Α΄ Λυκείου. Σε κάθε μια από τις αίθουσες αυτές φιλοξενούνται περίπου 25 μαθητές/τριες.

Συγκεκριμένα, ως προς τις αίθουσες αυτές σας αναφέρω τα εξής:

Δεν έχουν ούτε βάση από σκυρόδεμα, ούτε κάποιο προστατευτικό στην οροφή, αλλά ούτε κάποια μόνωση στους πλευρικούς τοίχους, με αποτέλεσμα η έλλειψη μόνωσης να χτυπάει κόκκινο, αφού τον χειμώνα οι τάξεις είναι παγωμένες, ενώ το καλοκαίρι κυριολεκτικά βράζουν. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι μιλάμε για μα περιοχή από τις πιο θερμές στην Ελληνική επικράτεια, όπου οι υψηλές θερμοκρασίες είναι κάτι το σύνηθες και για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Η έλλειψη μόνωσης, όπως καταλαβαίνετε, έχει ως κατάληξη τα κλιματιστικά να δουλεύουν ασταμάτητα σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, οπότε η εξοικονόμηση ενέργειας είναι μια έννοια παντελώς άγνωστη.

Λόγω παλαιότητας, οι αίθουσες όσο και αν γίνεται ενεργή προσπάθεια για αερισμό τους, έχουν μια μόνιμη και έντονη δυσοσμία.

Το τελευταίο διάστημα έχει γίνει δύο φορές διάρρηξη στις αίθουσες αυτές, που οδήγησε σε βανδαλισμούς. Συγκεκριμένα, την τελευταία φορά, κατά τη διάρκεια των πρόσφατων διακοπών των Χριστουγέννων, έσπασαν την πόρτα της αίθουσας, έκαψαν βιβλία, ενώ βρέθηκαν απομεινάρια από ποτά και τσιγάρα.

Λόγω των ως άνω παραβατικών συμπεριφορών, όλες οι συγκεκριμένες αίθουσες, φέρουν στα παράθυρά τους κάγκελα, τα οποία τελικά, ούτε λειτουργούν αποτρεπτικά, αλλά κυρίως δημιουργούν μια αίσθηση εγκλεισμού στους μαθητές, το οποίο καλλιεργεί ένα τριτοκοσμικό περιβάλλον.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο, είναι ότι στο 1ο Λύκειο δεν υπάρχει αίθουσα εκδηλώσεων, με αποτέλεσμα να κλείνουμε αίθουσες αλλού, χωρίς πάντα να γνωρίζουμε σίγουρα που και τι θα βρούμε. Αυτό μπορεί να θεωρείται συμπληρωματικό, όμως δεν είναι καθόλου, καθώς οι εκδηλώσεις συλλογικής έκφρασης των μαθητών, προάγουν το συλλογικό πνεύμα και ενισχύουν την πνευματική καλλιέργεια και την παιδεία τους.

Επίσης, αξίζει να αναφερθεί η έλλειψη κοινωνικού φροντιστηρίου στο σχολείο μας, το οποίο ιδίως στους δύσκολους καιρούς που ζούμε με την ακρίβεια παντού να καλπάζει, θα έπρεπε να θεωρείται αυτονόητη, όπως άλλωστε και σε κάθε σχολείο.

Εν κατακλείδι, θα ήθελα να σας τονίσω ότι τα τελευταία 40 χρόνια, δεν έγινε το παραμικρό ουσιώδες, όπως αντιλαμβάνεστε. Όποια αιτήματά μας γίνονται, για επισκευές και διορθώσεις σε μεγάλες ελλείψεις, απευθυνόμενοι στην αρμόδια Σχολική Επιτροπή, η απάντηση είναι η εξής:

-Η Αρχαιολογία δεν επιτρέπει να γίνει η οποιαδήποτε επέμβαση

-Δεν είναι εφικτό να βρεθούν οικόπεδα

-Και πρώτιστα, η κλασσική απάντηση, «δεν υπάρχουν λεφτά»

Λυπάμαι πολύ που τα ως άνω ενδεικτικά προβλήματα, που μαστίζουν τα σχολεία μας, δεν βρίσκουν ευήκοα ώτα στους αρμοδίους, και συνεχίζουν να λιμνάζουν. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, από θέμα ασφάλειας, υγιεινής, αλλά κυρίως ισόρροπης πνευματικής ανάπτυξης των παιδιών μας, πριονίζουμε το μέλλον, που τελικά τους ανήκει.

Γνωρίζω δε, πολύ καλά, ότι είναι αρμοδιότητα της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου Ναυπλίου, η συντήρηση, αποκατάσταση και επισκευή όποιων λειτουργικών και δομικών προβλημάτων ανακύπτουν στα σχολεία μας. Όμως, ακριβώς επειδή για πολλά χρόνια δυστυχώς δεν έχουν λυθεί καίρια θέματα, θεωρώ σημαντικό και ζητώ η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να παρέμβει άμεσα, ώστε να δοθούν λύσεις.

Καθόσον, μη ξεχνάμε ότι η υψηλή κυριότητα των Ελληνικών Σχολείων παραμένει στο Υπουργείο Παιδείας, το οποίο οφείλει να επεμβαίνει όπου χρειάζεται ώστε να εξαλείφονται οι όποιες δυσλειτουργίες, σε συνεργασία πάντα με τους τοπικούς φορείς, για την διασφάλιση ενός καλύτερου αύριο για τα παιδιά μας.

Διεκδικούμε, λοιπόν, εύρυθμα και λειτουργικά σχολεία στην πόλη μας, το Ναύπλιο!

Με εκτίμηση,
Ευαγγελία Κούτρα
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Κέντρο Βιολογικής Γεωργίας
ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ