Την Τετάρτη 26/04, τέσσερις ομάδες μαθητών από το σχολείο μας συμμετείχαμε στην προκριματική φάση του 2ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Μαθηματικής Λογικής και Υπολογιστικής Σκέψης «Alan Turing».
Την 5η και 6η διδακτική ώρα, υπό την εποπτεία των μαθηματικών Κανέλλου Χρήστου και Σκούφη Παναγιώτη κι εξοπλισμένοι με ένα λάπτοπ ανά ομάδα κληθήκαμε να απαντήσουμε σωστά σε 10 προβλήματα-γρίφουςσε χρονικό όριο 45 λεπτών.
Στόχοι του διαγωνισμού (που προσωπικά πιστεύω ότι επιτεύχθηκαν) ήταν:
- να ενισχύσει το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών για τα Μαθηματικά και την Πληροφορική,
- να αναπτύξει την προσωπικότητα των μαθητών/τριών, την αυτοεκτίμηση, την αυτοπεποίθηση και την αυτοαντίληψη μέσα από ομαδοσυνεργατικές μεθόδους επίλυσης προβλημάτων,
- να ενισχύσει την καλλιέργεια της κριτικής, λογικής και αναλυτικής σκέψης των μαθητών/τριών μέσω της επίλυσης γρίφων και προβλημάτων,
- να προωθήσει την ομαδική εργασία και συνεργασία για την επίτευξη κοινών στόχων, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων,
- να ενισχύσει την ικανότητα των μαθητών/τριών να διαχειρίζονται σωστά τον χρόνο τους σε μια δεδομένη κατάσταση και να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά σε συνθήκες πίεσης, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα δεξιότητες στρατηγικής επίλυσης γρίφων και προβλημάτων.
Τα προβλήματα-γρίφοι ήταν βασισμένα σε αυθεντικά προβλήματα λογικής που συχνά αντιμετωπίζουν οι πολίτες στην καθημερινότητά τους, πράγμα που τα έκανε διασκεδαστικά και ελκυστικά.
- να ενισχύσει το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών για τα Μαθηματικά και την Πληροφορική,
- να αναπτύξει την προσωπικότητα των μαθητών/τριών, την αυτοεκτίμηση, την αυτοπεποίθηση και την αυτοαντίληψη μέσα από ομαδοσυνεργατικές μεθόδους επίλυσης προβλημάτων,
- να ενισχύσει την καλλιέργεια της κριτικής, λογικής και αναλυτικής σκέψης των μαθητών/τριών μέσω της επίλυσης γρίφων και προβλημάτων,
- να προωθήσει την ομαδική εργασία και συνεργασία για την επίτευξη κοινών στόχων, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων,
- να ενισχύσει την ικανότητα των μαθητών/τριών να διαχειρίζονται σωστά τον χρόνο τους σε μια δεδομένη κατάσταση και να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά σε συνθήκες πίεσης, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα δεξιότητες στρατηγικής επίλυσης γρίφων και προβλημάτων.
Τα προβλήματα-γρίφοι ήταν βασισμένα σε αυθεντικά προβλήματα λογικής που συχνά αντιμετωπίζουν οι πολίτες στην καθημερινότητά τους, πράγμα που τα έκανε διασκεδαστικά και ελκυστικά.
Ο διαγωνισμός απαιτούσε αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ των συμμετεχόντων και καθαρό μυαλό, καθώς και ψυχραιμία γιατί πολλές φορές είχαμε διαφορετικές σκέψεις και διαφωνήσαμε.
Συγχαρητήρια σε όλους, κυρίως για τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό, αλλά και για τις εξαιρετικές βαθμολογίες, αφού κατάφεραν όλες οι ομάδες να απαντήσουν με επιτυχία σε τουλάχιστον 7 από τις 10 ερωτήσεις! Ιδιαίτερα στους συμμαθητές μας Καραχάλιου Παρασκευή-Άννα, Κούρο Ευάγγελο και Μουζάκη Χριστίνα που πήραν την τρίτη θέση στην περιφέρεια Πελοποννήσου και προκρίθηκαν ως επιλαχόντες για την τελική φάση του διαγωνισμού. Ευχαριστούμε το ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας και τους εκπαιδευτικούς μας που μας έδωσαν την ευκαιρία να ζήσουμε την εμπειρία αυτή.
Συγχαρητήρια σε όλους, κυρίως για τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό, αλλά και για τις εξαιρετικές βαθμολογίες, αφού κατάφεραν όλες οι ομάδες να απαντήσουν με επιτυχία σε τουλάχιστον 7 από τις 10 ερωτήσεις! Ιδιαίτερα στους συμμαθητές μας Καραχάλιου Παρασκευή-Άννα, Κούρο Ευάγγελο και Μουζάκη Χριστίνα που πήραν την τρίτη θέση στην περιφέρεια Πελοποννήσου και προκρίθηκαν ως επιλαχόντες για την τελική φάση του διαγωνισμού. Ευχαριστούμε το ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας και τους εκπαιδευτικούς μας που μας έδωσαν την ευκαιρία να ζήσουμε την εμπειρία αυτή.