ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Τετάρτη 3 Μαΐου 2023

Γέφυρες συνεργασίας του 2ου ΓΕΛ Ναυπλίου με «Ευρωπαϊκά Σχολεία» της Ολλανδίας

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 8:30:00 μ.μ. | |
Μαθητές
Δύο «Ευρωπαϊκά Σχολεία» της Ολλανδίας, το Europese School Den Haag (στη Χάγη) και το Europese School Bergen (στο Μπέρχεν) υποδέχτηκαν για μία εβδομάδα ομάδα 4 καθηγητών/τριών του σχολείου μας, στα πλαίσια του προγράμματος "Erasmus+KA121-SCH- Erasmus accreditation in school education" που υλοποιούμε ως διαπιστευμένο σχολείο.
..η ομάδα καθηγητών μας στο Europese School Den Haag

Η κινητικότητα των συναδέλφων μας, αποτελούμενη από τις καθηγήτριες Ελληνικής Φιλολογίας Μαρία Καρπατσέλη και Παναγιώτα Μποζονέλου, την καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας Κυριακή Γυλτίδου και τον καθηγητή Χημείας Πέτρο Μάλλιο, πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 27 Μαρτίου έως και 3 Απριλίου 2023, στα δύο αυτά αγγλόφωνα Ευρωπαϊκά Σχολεία της Ολλανδίας, με σκοπό την παρατήρηση καλών πρακτικών και σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας, χρήσης ψηφιακών εργαλείων και δραστηριοτήτων εξωστρέφειας.
..εντυπωσιακό το πλήθος των ποδηλάτων στον αύλειο χώρο του σχολείου στη Χάγη

Η υποδοχή και η φιλοξενία της ομάδας μας και στα δύο σχολεία, από τις διευθύνσεις, τους συλλόγους διδασκόντων και τους μαθητές /τις μαθήτριες που φθάνουν κάθε πρωί στο σχολείο με το ποδήλατό τους (ακόμη και όταν βρέχει!) ήταν ιδιαίτερα θερμή. Είχε προηγηθεί

επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των τριών σχολείων ως προς την προετοιμασία της κινητικότητας και της φιλοξενίας ενός διαστήματος τουλάχιστον τριών μηνών, με αποτέλεσμα να οργανωθεί κάθε λεπτομέρεια.

Στον σχεδιασμό της κινητικότητας υπήρξε καθοριστική η συμβολή Ελλήνων εκπαιδευτικών των δύο σχολείων, της Σοφίας Ιακωβίδου, της Σταυρούλας Παπασπυριδάκου και του Στάθη Ορφανίδη.

Οι συνάδελφοί μας, με βάση τους στόχους που έχουμε θέσει στο πρόγραμμα διαπίστευσης Erasmus+, συμμετείχαν ως παρατηρητές εργασίας (job shadowing) στο καθημερινό εκπαιδευτικό / διδακτικό πρόγραμμα των σχολείων, από τις 8.30π.μ. έως τις 4.30μ.μ. (το ωράριο είναι διευρυμένο και λειτουργούν ως ολοήμερα σχολεία). Στους άνετους και τεχνολογικά πλήρως εξοπλισμένους χώρους -στις αίθουσες και στα εργαστήρια διδασκαλίας- παρακολούθησαν στα αγγλικά μαθήματα όπως Αγγλική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Γεωγραφία-Ιστορία, Φιλοσοφία, Λατινικά, Μαθηματικά, Πληροφορική, Χημεία, Βιολογία και Καλλιτεχνικά, όπου η συμμετοχή του μαθητή/της μαθήτριας με την καθοδήγηση του/της καθηγητή/τριας είναι πιο ενεργή και βιωματική σε σχέση με την ελληνική πραγματικότητα.
..ο Πέτρος ξεναγείται από τον Στάθη στο εργαστήριο φύλαξης και παρασκευής υλικού πειραμάτων


Αρκετά από αυτά τα μαθήματα είναι υποχρεωτικά για την απόκτηση του Απολυτηρίου Λυκείου αλλά αρκετά είναι και τα μαθήματα επιλογής, με βάση τις επιθυμίες, τις δεξιότητες και τις ιδιαίτερες προτιμήσεις του/της κάθε μαθητή/τριας σε σχέση με το Πανεπιστήμιο που επιθυμεί να ακολουθήσει.
..ομάδα μαθητών στο Europese School Bergen παρουσιάζει εργασία με θέμα την παγκοσμιοποίηση στο μάθημα της Γεωγραφίας

Επειδή τα σχολεία αυτά έχουν δημιουργηθεί για να εξυπηρετούν πρωτίστως τις ανάγκες των εργαζομένων σε υπηρεσίες και οργανισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και στα Διεθνή θεσμικά όργανα (Διεθνές Δικαστήριο, Europol, Eurojust …), οι μαθητές /τριες έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μαθήματα στη μητρική τους γλώσσα.

Έτσι, δόθηκε η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς μας να παρακολουθήσουν το μάθημα των Νέων Ελληνικών (Ν. Γλώσσας και Λογοτεχνίας), με βάση διδακτέα ύλη και εγχειρίδια που προτείνει το ελληνικό κράτος, να συζητήσουν με Έλληνες συναδέλφους, με μαθητές/τριες από την Ελλάδα καθώς και με τους γονείς τους και να ανταλλάξουν σκέψεις και εμπειρίες, αλλά και ιδέες- προτάσεις για μελλοντική συνεργασία των σχολείων μας.

Ιδιαίτερα θετική εντύπωση προκάλεσαν στην ομάδα μας δύο μαθήματα που δεν περιλαμβάνονται στο ελληνικό πρόγραμμα μαθημάτων, της Ηθικής και του Mentoring, όπου αναπτύσσονται στενές σχέσεις επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικού – εκπαιδευόμενου, αφού δεν πρόκειται για μαθήματα με συγκεκριμένη διδακτέα ύλη αλλά συζητούνται συμπεριφορές, επιθυμίες και οράματα, σχεδιάζονται και υλοποιούνται προγράμματα, εκδηλώσεις, εκδρομές και δρομολογείται οτιδήποτε σχετίζεται με την εξωδιδακτική δραστηριότητα του σχολείου.
..παρακολουθώντας mentoring σχετικά με τη νέα mascot του σχολείου της Χάγης
..χώρος ελεύθερου χρόνου στο Europese School Bergen

Η ομάδα μας ξεναγήθηκε σε όλους τους χώρους των σχολείων: στους άνετους και πολύ φιλόξενους χώρους του προσωπικού, σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους όπου οι μαθητές/τριες απασχολούνται από εξειδικευμένο προσωπικό όταν δεν έχουν μάθημα (χώροι μελέτης, αθλοπαιδιών, συζήτησης…), στα αμφιθέατρα εκδηλώσεων, στους χώρους όπου φυλάσσονται τα πράγματα των μαθητών/τριών σε ειδικούς φωριαμούς, ώστε να μην έχουν πολύ βάρος κατά την παραμονή τους στον χώρο διδασκαλίας κ.ά.
…οι φωριαμοί των μαθητικών αποσκευών στο Europese School του Bergen

Σημαντικό σταθμό στην ξενάγηση αποτέλεσε η Βιβλιοθήκη κάθε σχολείου: επανδρωμένη με χαμογελαστό διοικητικό προσωπικό, πλήρως εξοπλισμένη τεχνολογικά, εμπλουτισμένη με λογοτεχνικά, επιστημονικά, δημοσιογραφικά, ταξιδιωτικά βιβλία, αποτελεί έναν ευχάριστο χώρο μελέτης, εκπόνησης εργασιών αλλά και ψυχαγωγίας ( μία ομάδα μαθητριών χαλάρωνε από τα μαθήματα …πλέκοντας!).

Το σχολείο μας συνέβαλε στην ενίσχυση των βιβλιοθηκών, προσφέροντας βιβλία που για τον σκοπό αυτό ευγενικά μας παραχώρησαν η Περιφερειακή Ενότητα Αργολίδας (Η Επανάσταση στην Πελοπόννησο - 1821, Mycenae a Journey in the World of Agamemnon, Μυθική Πελοπόννησος, Πρακτικά Επιστημονικού Συμποσίου Ιωάννης Καποδίστριας, χάρτες της Πελοποννήσου ) και ο Δήμος Ναυπλιέων (το δίτομο έργο ‘Ναυπλία’).
…στη Βιβλιοθήκη του Europese School Den

Haag, ξεφυλλίζοντας τα βιβλία που προσφέραμε, τον συλλεκτικό τόμο ‘ Η Επανάσταση στην
Πελοπόννησο-1821 ’και το ‘Mycenae a Journey in the World of Agamemnon’ .

Οι συνάδελφοί μας επέστρεψαν από την Ολλανδία με πολύτιμη εμπειρία στις αποσκευές τους από την υποδοχή, τη φιλοξενία και την παρακολούθηση εργασίας που στηρίζεται σε σύγχρονες και πρωτοποριακές εκπαιδευτικές μεθόδους.

Θα ακολουθήσει ενημέρωση και συζήτηση με το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου μας και ευελπιστούμε να εφαρμόσουμε κάποιες από τις καινοτόμες δραστηριότητες, στον βαθμό που είναι δυνατό.

Επίσης, η φετινή εμπειρία θα μας βοηθήσει σημαντικά στον σχεδιασμό της επόμενης κινητικότητας σε σχολείο χώρας-μέλους της ΕΕ, που θα είναι μεικτή ομάδα - μαθητές και καθηγητές- κατά τη νέα σχολική χρονιά.
 
Η συντονιστική ομάδα του προγράμματος Erasmus+


ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ