Για άλλη μια φορά σημειώθηκε πτώση σοβάδων σε σχολείο και συγκεκριμένα στο 2ο Δημοτικό Άργους, όπου σε ώρα λειτουργίας του σχολείου, την ώρα του διαλείμματος, έπεσαν σοβάδες από το ταβάνι σε τάξη του παλαιού διδακτηρίου, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί κανείς.
Παρόλο ότι η Διεύθυνση του σχολείου, διαχρονικά, έχει επανειλημμένα ενημερώσει τις υπηρεσίες του Δήμου για προβλήματα που υπάρχουν, κανένα μέτρο δεν έχει παρθεί για να ελεγχθούν τα δύο κτίρια αφού κατά καιρούς εμφανίζονται προβλήματα ακόμα και στο νεότερο κτίριο. Να σημειωθεί ότι στο παλιό κτίριο, χτισμένο το 1932! δεν έχει γίνει κανένας έλεγχος ως τώρα με ότι αυτό σημαίνει για τους κινδύνους που διατρέχουν οι μαθητές αφού το διδακτήριο χρησιμοποιείται κανονικά.
Οι ευθύνες βαραίνουν από τη μια την κυβέρνηση για την πολιτική της υποχρηματοδότησης των Σχολικών Επιτροπών και από την άλλη τις δημοτικές αρχές, που ως εκφραστής της κυβερνητικής πολιτικής δεν προχώρησαν στην επίλυση των προβλημάτων που υπάρχουν εδώ και χρόνια στις σχολικές μονάδες. Συγκεκριμένα, από τα 10 Νηπιαγωγεία της πόλης του Άργους, τα 7 στεγάζονται σε ισόγεια πολυκατοικιών χωρίς να πληρούν ούτε καν τους στοιχειώδεις κανόνες ασφάλειας, ενώ υπάρχουν ακόμα και κοντέινερ σε σχολεία του Δήμου.
Από την άλλη καμία δημοτική αρχή δεν έχει κάνει ενέργειες ώστε να ελεγχθούν όλα τα σχολεία για την αντισεισμικότητά τους, για να γίνουν όλες οι απαραίτητες παρεμβάσεις όπου χρειάζονται.
Ενώ χρηματοδοτείται η «πράσινη μετάβαση» και δίνονται κίνητρα για να γίνονται επενδύσεις για ενεργειακές αναβαθμίσεις των κτιρίων (δημόσιων και ιδιωτικών), ο προσεισμικός έλεγχος και η αντισεισμική θωράκιση κτιρίων και υποδομών δεν είναι προτεραιότητα, γιατί δεν εξασφαλίζουν για το κεφάλαιο ικανοποιητικό ποσοστό κέρδους. Δηλαδή, αναβαθμίζονται ενεργειακά κτίρια για τα οποία δεν είναι διασφαλισμένη η στατική τους επάρκεια... Και αυτή η λογική, η λογική κόστους - οφέλους, όπως έχει καταγραφεί σε εκθέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ως κατεύθυνση, είναι που απειλεί τη ζωή του λαού, των μαθητών και τους αφήνει εκτεθειμένους σε κάθε κακό...
Οι δυνατότητες και οι ανάγκες της εποχής μας δεν επιτρέπουν να βάζουμε σε κίνδυνο τους μαθητές μας στα σχολεία. Τα σχολικά κτίρια που φιλοξενούν χιλιάδες μαθητές οφείλουν να είναι σύγχρονα και ασφαλή, και με την ουσιαστική και ολόπλευρη μόρφωση που οφείλουν να παρέχουν στα παιδιά. Στο σχολείο της υποβάθμισης, της διαφοροποίησης, του φτωχού, συχνά αντιεπιστημονικού περιεχομένου, όπου το οδηγούν οι βαθιά αντιδραστικές επιλογές της ΕΕ και των κυβερνήσεων, τα οφέλη της τεχνολογίας, όπως το «νέο ψηφιακό σχολείο» με 36.000 διαδραστικούς πίνακες που εξάγγειλε ο πρωθυπουργός, κινδυνεύουν να γκρεμιστούν μαζί με τους σοβάδες ...
Επιπλέον, τα σχολικά κτίρια, συνολικά οι σχολικές υποδομές, το μέγεθος, η κατασκευή τους συνδέονται άμεσα με τις συνθήκες στις οποίες γίνεται η διαπαιδαγωγική διαδικασία, με την κατάσταση αυτή να αποτελεί κομμάτι του συνολικού χτυπήματος στα μορφωτικά δικαιώματα, πέρα από την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών. Σύγχρονα εργαστήρια, χώροι άθλησης και εκδηλώσεων, βιβλιοθήκες, προαύλια και αίθουσες κατασκευασμένα σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε βαθμίδας αποτελούν σύγχρονη δυνατότητα που υπονομεύεται από τις «προτεραιότητες» κράτους και κυβερνήσεων στις οποίες δεν χωρούν τέτοιες υποδομές που έχουν ανάγκη οι μαθητές.
Το ΚΚΕ καλεί όλον τον εκπαιδευτικό κόσμο, τους εργαζόμενους στο σύνολό τους, να κάνουν δική τους υπόθεση τη μόρφωση που δικαιούνται σήμερα οι νέοι και οι νέες, με δημόσια δωρεάν και ασφαλή σχολεία για τα παιδιά μας, με πλήρη μόρφωση για όλα τα παιδιά, που δεν θα μπαίνει ούτε στις συμπληγάδες του κέρδους, ούτε να χωράει στη ζυγαριά του κόστους - οφέλους. Να ισχυροποιήσουν το ΚΚΕ, για να είναι ο ίδιος ο λαός δυνατός την επόμενη ημέρα!
Κ.Ο.Β. ΑΡΓΟΥΣ