Τη δραματοποίηση του βιβλίου επιμελήθηκε σκηνοθετικά και ενσάρκωσε η θεατροπαιδαγωγός και ταλαντούχα ηθοποιός Aλεξάνδρα Στεργιάννη, που με τα εμπνευσμένα δραματουργικά της εργαλεία μετέφερε στον φαντασιωσικό κόσμο των παιδιών την δυνατότητα τους να ταυτιστούν και να γνωρίσουν μέσω της δημιουργικότητας του Winnicott τόσο τους ήρωες και την παντοδυναμία που τους "τάζουν" με τις υπερ-ικανότητες τους όσο και την ήπια ματαίωση που ακολουθεί δίνοντας τη σειρά της στην διαδικασία της ωρίμανσης.
Οδήγησε τους μικρούς αλλά και τους μεγάλους θεατές-συνοδοιπόρους της στο ταξίδι στη "Χώρα των Μαρμάρων" συμβάλλοντας τόσο δραστικά και αναπαραστατικά στη γνωστική συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών μεταλαμπαδεύοντας τους ιστορία και πρόσωπα, όπως της Μελίνας Μερκούρη, δίνοντας σε μας την ελπίδα ότι το "παιχνίδι" με τη γνώση και την έλλειψη βασικής κουλτούρας και συναισθηματικής άνθισης των παιδιών, δεν έχει εντελώς χαθεί... Στη συνέχεια τα παιδιά πέρασαν στους πάγκους των δημιουργικών εργαστηρίων αποτυπώνοντας με πινέλα και μπογιές τις συναισθηματικές τους εμπειρίες από το ταξίδι με την αρωγή των παιδαγωγών Mαρίλιας Απέργη και Πηγής Ηλιού που υποδέχτηκαν τα παιδιά με ενεργητική ακρόαση και εν-συναισθητική κατανόηση για να μοιραστούν τη δημιουργικότητα τους..
Συλλογική και συνεργατική μάθηση: Ο Vygotsky τόνισε τη σημασία της συνεργατικής μάθησης και τον ρόλο των πολιτισμικών πρακτικών στη διαμόρφωση της ανάπτυξης των ατόμων. Τα παιδιά που συμμετέχουν σε παραμύθια ή παρακολουθούν δραματοποιήσεις βιβλίων ή συμμετέχουν σε ομαδικά εργαστήρια σχετικά με τα συναισθήματα και τα θέματα του παραμυθιού, μπορούν να οικοδομήσουν συλλογικά γνώσεις και στρατηγικές για τη συναισθηματική αυτορρύθμιση. Μέσω κοινών εμπειριών και της ανταλλαγής ιδεών, τα παιδιά μπορούν να μάθουν ο ένας από τον άλλο και να στηρίξουν ο ένας τον άλλον στη συναισθηματική τους ανάπτυξη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η θεωρία του Vygotsky υπογραμμίζει τη σημασία του κοινωνικοπολιτισμικού πλαισίου στο οποίο λαμβάνει χώρα η μάθηση. Η παροχή ευκαιριών στα παιδιά να ασχοληθούν με ένα παραμύθι , την ιστορία και τα πρότυπα -ήρωες σε ένα υποστηρικτικό και πολιτισμικά πλούσιο περιβάλλον με δημιουργική απασχόληση και εργαστήρια με τέχνες, μπορεί να ενισχύσει τις δυνατότητές της να συμβάλει στη συναισθηματική αυτορρύθμισή τους
Εσωτερίκευση: Η θεωρία του Vygotsky υποστηρίζει ότι μέσω των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων και της ενασχόλησης με πολιτισμικά εργαλεία, τα άτομα εσωτερικεύουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες, καθιστώντας τες δικές τους.
Υποκατάστατες συναισθηματικές εμπειρίες: Η θεωρία του Bandura αναγνωρίζει ότι τα άτομα μπορούν να βιώνουν συναισθήματα αντιπροσωπευτικά παρατηρώντας τις συναισθηματικές αντιδράσεις των άλλων. Τα παιδιά που ακούν και βλέπουν δραματοποιημένες ιστορίες μπορεί να εκτεθούν στις συναισθηματικές εμπειρίες των ερμηνευτών και των άλλων ακροατών. Μέσω των χαρούμενων και ενεργητικών χαρακτηριστικών της δραματοποίησης, τα παιδιά μπορούν να βιώσουν θετικά συναισθήματα με τη μέθοδο του αντικαταστάτη. Αυτές οι αντιπροσωπευτικές συναισθηματικές εμπειρίες μπορούν να συμβάλουν στη δική τους συναισθηματική αυτορρύθμιση ανεβάζοντας τη διάθεσή τους και παρέχοντάς τους μια θετική συναισθηματική αναφορά.
Οι Τέχνες λοιπόν που εντάσσονται στην καθημερινότητα των παιδιών και στο πολιτιστικό τους περιβάλλον δίνουν μια ελπίδα για την ψυχική υγεία και την γνωστική και συναισθηματική ανάπτυξη τους, λειτουργώντας ως καθρέφτες αλληλεπίδρασης και αλληλοταυτίσεων, συμβάλλοντας στην αισθητική και ηθική ταυτότητα των αυριανών πολιτών μας...
Πολλά συγχαρητήρια στο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών & Δημιουργικής Απασχόλησης "Δημιουργώ" και φυσικά στην Ελένη Κατριλιώτη για το φετινό άνοιγμα του Φεστιβάλ "ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΑ 2023"