Ανήμερα της εορτής των Αγίων Αδριανού και Ναταλίας στην ομώνυμη κοινότητα του Δήμου Ναυπλιέων , τελέστηκε ο όρθρος και η θεία λειτουργία , ιερουργούντος του πρωτοπρεσβύτερου π. Παναγιώτη Κιντή ,εφημερίου του Μητροπολιτικού Ιερού ναού Αγίου Γεωργίου Ναυπλίου .
Με κάθε λαμπρότητα τιμάται η μνήμη των Αγίων Αδριανού και Ναταλίας στο Βυζαντινό παρεκκλήσιο των Αγίων , που ανήκει εκκλησιαστικά στον Ενοριακό Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Αγίου Αδριανού (Κατσιγκρίου).Κάθε χρόνο συρρέουν πλήθος πιστοί στον Ιστορικό Σταυρεπίστεγο Ιερό Ναό των Αγίων Αδριανού και Ναταλίας.
Την παραμονή της εορτής Παρασκευή 25 Αυγούστου 2023 εψάλλει Μέγας πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός, μετά Αρτοκλασίας και Θείου Κηρύγματος χοροστατούντος του Μητροπολίτη Αργολίδος Νεκταρίου.
Κατά της Ιερές ακολουθίες , είχε τεθεί προς Προσκύνηση τμήμα Ιερού Λειψάνου των Αγίων Αδριανού και Ναταλίας.
Μετά το πέρας της θείας λειτουργίας ο εφημέριος του ναού π. Παναγιώτης Δήμας ευχαρίστησε τους πιστούς που τίμησαν τους Αγίους Αδριανό και Ναταλία.
Φέτος κατά τις Ιερές ακολουθίες έψαλλε ο πρωτοψάλτης του καθεδρικού ιερού ναού Αγίας Τριάδος Πειραιώς κ. Γρηγόριος Ζαρκος με συνοδεία τον Πρωτοψάλτη Αγίου Αναστασίου Ναυπλίου κ. Κωνσταντίνο Ρούτουλα, καθώς και η εξαίρετη Ιεροψάλτης Ναταλία Ζαχαράκη καθηγήτρια στη Σχολή Βυζαντινής και Παραδοσιακής Μουσικής Ι.Ν. Μεταμορφώσεως Σωτήρος
Ο Γρηγόριος Ζάρκος γεννήθηκε το 1984 στο Ελληνοχώρι Κορινθίας. Έχει τελειώσει τις εγκύκλιες σπουδές του και βρίσκεται στο στάδιο προετοιμασίας προκειμένου να εισαχθεί στην ανώτατη εκπαίδευση.
Σε ηλικία 13 ετών άρχισε να μαθαίνει τη βυζαντινή μουσική στο παράρτημα του Απολλωνίου Ωδείου Αθηνών στην Κόρινθο, με δάσκαλο τον Γκιούλη Αναστάσιο, πρωτοψάλτη του Ι.Ν. Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Κιάτου.
Έπειτα, έλαβε το δίπλωμα βυζαντινής εκκλησιαστικής μουσικής (μουσικοδιδασκάλου) από το Εθνικό Ωδείο Αθηνών με τον βαθμό «Άριστα» και με δάσκαλο τον Ξύδη Δημήτριο, δομέστικο του αειμνήστου Άρχοντος Πρωτοψάλτου της Μ.τ.Χ.Ε. Θρασυβούλου Στανίτσα, στην Αθήνα και ο οποίος τον μύησε στο Πατριαρχικό Ύφος.
Είναι γνώστης της Ευρωπαϊκής μουσικής και της Αρμονίας. Σταθμός στην ιεροψαλτική του σταδιοδρομία υπήρξε ο παγκοσμίου φήμης, διακεκριμένος και καλλιφωνότατος Πρωτοψάλτης Θεόδωρος Βασιλικός, ο οποίος διακρίνοντας την καλλιφωνία και τις δυνατότητες του, τον προώθησε, τον ενίσχυσε και του αύξησε σε μεγάλο βαθμό τις γνώσεις και την εκτελεστική ικανότητα.
Μαζί με τον Βασιλικό έχει ψάλλει στην Κύπρο, Θεσσαλονίκη, Αθήνα κ.α. καθώς επίσης έχει πάρει μέρος και σε εκδηλώσεις αυτού ως χορωδός. Τον Απρίλιο του 2006 πραγματοποιεί Μεγάλη Συμφωνία Βυζαντινής Μουσικής στον Ι.Ν. Αγίου Κωνσταντίνου Ομονοίας στην Αθήνα με τον Θεόδωρο Βασιλικό, όπου συμψάλλει με αυτόν ύμνους της Μεγάλης Εβδομάδος.
Το εκκλησάκι του Αγίου Αδριανού, το οποίο βρίσκεται στον κατάφυτο λόφο του Αγίου Αδριανού και είναι χτισμένο πιθανότατα πριν το 1743, όποτε και αγιογραφήθηκε. Σε ένα έγγραφο που συντάχθηκε και στάλθηκε στους Ενετούς το 1696, αναφέρει τον Ι.Ν. του Αγίου Ανδριανού, γεγονός που ενισχύει την άποψη για κτίση του ναού πριν το 1743. Πάντως, οι γέροντες του χωριού ισχυρίζονται ότι υπήρχε αναγραφή σε τοίχο με ημερομηνία το 1400. Η φωτιά όμως που έχει κάψει το εκκλησάκι 2 φορές, έσβησε τα ίχνη των αναγραφόμενων ημερομηνιών.
Στις αγιογραφίες και ειδικότερα σε μια αγιογραφία αναγράφεται ως έτος δημιουργίας της το 1743. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το δάπεδο, το οποίο είναι κατασκευασμένο από πέτρες. Το εκκλησάκι του Αγίου Ανδριανού είναι ένας μικρός σταυρεπίστεγος ναός. Ό Άγιος Αδριανός, πολιούχος του γειτονικού χωριού που σήμερα ονομάζεται “Άγιος Αδριανός” προς τιμήν του (παλαιότερα ονομαζόταν “Κατσίγκρι), θεωρείται θαυματουργός και έχει πολύ μεγάλη προσέλευση πιστών από όλη την Ελλάδα. Εδώ διακόνησε για πολλά χρόνια η κεκοιμημένη Αδερφή Ζωή.
Ναύπλιο: Η «θαυματουργή οπή» στην εκκλησία Αγίων Αδριανού και Ναταλίας
Πρόκειται για ένα εκκλησάκι στον κατάφυτο λόφο του μικρού χωριού Άγιος Αδριανός (Κατσίγκρι), σε απόσταση 5 χιλιομέτρων βορειοδυτικά της πόλης του Ναυπλίου, αφιερωμένο στους Αγίους Αδριανό και Ναταλία. Στο τέμπλο του, μια οπή κάτω από την εικόνα της Παναγίας θεωρείται από τους πιστούς πως συναριθμείται μεταξύ των πολλών θαυμάτων της Ορθοδοξίας.
Πρόκειται για ένα εκκλησάκι στον κατάφυτο λόφο του μικρού χωριού Άγιος Αδριανός (Κατσίγκρι), σε απόσταση 5 χιλιομέτρων βορειοδυτικά της πόλης του Ναυπλίου, αφιερωμένο στους Αγίους Αδριανό και Ναταλία. Στο τέμπλο του, μια οπή κάτω από την εικόνα της Παναγίας θεωρείται από τους πιστούς πως συναριθμείται μεταξύ των πολλών θαυμάτων της Ορθοδοξίας.
Δίπλα από την Ωραία Πύλη υπάρχει μια τρύπα που, όταν τη δει κάποιος για πρώτη φορά, πιστεύει ότι από εκεί μπορεί να περάσει μόνο ένα μικρό παιδί.Συγκρίνοντάς τη με την Ωραία Πύλη που βρίσκεται δίπλα της, μοιάζει μικροσκοπική. Η παράδοση λέει πως η οπή παρέχει τη δυνατότητα να διαπερνά μέσα από αυτήν ολόκληρο το ανθρώπινο σώμα. Όσοι άνθρωποι έχουν επιχειρήσει να περάσουν, τα έχουν καταφέρει, ανεξάρτητα από το βάρος τους.
Λέγεται ότι είναι πολύ καλό να περάσει ο επισκέπτης από την οπή, ότι είναι ευλογία. Η παράδοση θέλει να περνάει ο πιστός τρεις φορές. Οι Άγιοι Αδριανός και Ναταλία θεωρούνται θαυματουργοί και η προσέλευση των πιστών είναι μεγάλη, αφού ξεπερνά τα όρια της περιοχής και εκτείνεται σε προσκυνητές απ’ όλη την Ελλάδα. Μάλιστα, αποτελεί σύμβολο πίστης κυρίως για τις γυναίκες και δίνει ελπίδα σε όσες δεν μπορούν να τεκνοποιήσουν.
Ανεξαρτήτως, ωστόσο, της ιδιαιτερότητας του προσκυνήματος με το θέμα της οπής, πιστεύουμε ότι ακόμα και ο πιο απαιτητικός επισκέπτης- προσκυνητής μπορεί να διαπιστώσει το μεγαλείο της εκκλησίας μέσω της απλότητας του χώρου, την ιστορία και την παράδοση, με τη συνέχιση της πορείας στο σήμερα έως την αιωνιότητα.
Ο ναός διαθέτει τοιχογραφίες οι οποίες ανάγονται στον 17ο και τον 18ο αιώνα, αλλά, δυστυχώς, στο πέρασμα του χρόνου έχουν προκληθεί φθορές. Στο υπέρθυρο της εισόδου, η τοιχογραφία είναι σε καλή κατάσταση και αναπαριστά σκηνές από την Αποκάλυψη του Ιωάννη.
Στο δεξί μέρος βρίσκονται οι δίκαιοι που θα κληρονομήσουν τον Παράδεισο και στο αριστερό δαίμονες οδηγούν τους αμαρτωλούς στην Κόλαση, όπου οφιοειδή πνεύματα τους κατατρώνε
Κανείς δεν θα μπορούσε να νιώθει καλά κοιτάζοντας αυτή την αναπαράσταση, ακόμα και αν δεν πιστεύει στη μετά θάνατον ζωή. Το ότι οι αγιογράφοι επέλεξαν να τοποθετήσουν την Κόλαση και τον Παράδεισο στην εξώθυρα μας κάνει να πιστεύουμε πως αυτό ήταν το τελευταίο μήνυμα που έπαιρναν οι πιστοί βγαίνοντας από τον ναό, μια τελευταία υπενθύμιση…