Μη ικανοποιητικές οι απαντήσεις που έδωσε ο Διοικητής του e-ΕΦΚΑ, κ. Βαρβέρης, στις ερωτήσεις του Τομεάρχη Εργασίας ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ, Γιώργου Γαβρήλου, κατά την πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής Κοινωνικής Ασφάλισης της Βουλής.
Ο Γιώργος Γαβρήλος σημείωσε πως το ζήτημα είναι κατά πόσο οι πολιτικές του Κράτους και της Κυβέρνησης μεριμνούν και εγγυώνται τη βιωσιμότητα του συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης. Κάναμε την κριτική μας, ως προς αυτό, στην προηγούμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Κοινωνικής Ασφάλισης, παρουσία του κ. Υπουργού Εργασίας, βάζοντας τις ενστάσεις μας για τον τρόπο που θα οργανωθεί και θα λειτουργήσει το Δημόσιο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης, τη χρηματοδότηση του, τη βελτίωση της ποιότητας των παροχών, την ενοποίησή τους. Πέραν αυτών, τόνισε ο Τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, υπάρχουν όμως και ανοιχτά ερωτήματα σχετικά με τη λειτουργία του e- ΕΦΚΑ αλλά και ενόψει της ενοποίησης των Ταμείων και των Παροχών που προσπαθεί να περάσει η Κυβέρνηση. Για αυτά ο Διοικητής του e- ΕΦΚΑ, οφείλει απαντήσεις, όχι τόσο σε μας, αλλά στους Έλληνες πολίτες που περιμένουν καλύτερες υπηρεσίες.
1. Έχουμε δει δημοσιεύματα αλλά και καταγγελίες από την Ομοσπονδία Εργαζομένων για τις πολλές κατατετμημένες συμβάσεις έργων στις οποίες προχωρά ο e- ΕΦΚΑ, με αντικείμενο πχ. την αυτοματοποίηση, την έκδοση των συντάξεων ιδιωτικού τομέα, έκδοση συντάξεων δημοσίου τομέα, το 1555, το «ψηφιακό δωμάτιο», το σύστημα επικοινωνίας με απομακρυσμένες περιοχές,κα. Αρχικά θα θέλαμε απαντήσεις στο γιατί υπάρχει αυτό το «σπάσιμο» ανάθεσης υπηρεσιών και εργολαβιών; Από τη στιγμή μάλιστα που υπάρχουν πολλά παράπονα από τους πολίτες για τις μεγάλες καθυστερήσεις στην έκδοση συντάξεων και σε άλλα ζητήματα.
2. Επιπλέον απαντήσεις θα θέλαμε και για το ότι το 2021, επί κ. Χάλαρη ,υπήρχε μια εργολαβία από την INTRASOFT σχετικά με την έκδοση συντάξεων, για την οποία όμως δεν μάθαμε ποτέ αν παραδόθηκε αυτό το έργο. Υπάρχει ανησυχία, γιατί οι πληροφορίες μας λένε ότι έγινε νέα εργολαβία, για το ίδιο έργο. Στα δυο αυτά ερωτήματα ο κ. Βαρβέρης απάντησε γενικόλογα λέγοντας πως ο Οργανισμός είναι γιγάντιος και ζωντανός. Συνεχώς έχει ανάγκες και συνεχώς προκύπτουν ζητήματα, ενώ τόνισε πως ο e- ΕΦΚΑ δεν είναι στη λίστα του Ελεγτικού Συνεδρίου, με τους φορείς που κάνουν πολλές απευθείας αναθέσεις.
3. Ακόμη, πρέπει να μας βοηθήσει ο Διοικητής του e- ΕΦΚΑ να καταλάβουμε γιατί γίνονται τόσα πολλά λάθη στις εκδοθείσες συντάξεις. Αν και μας είπε ο Διοικητής ότι τα λάθη είναι της τάξεως του 12,9%, φαίνεται ότι υπάρχουν λάθη και στην περίοδο των αυξημένων ασφαλίστρων και στην παράλληλη σύνταξη και σε συντάξεις που δεν έχουν συμπεριληφθεί όλα τα χρονικά διαστήματα ασφάλισης.
4. Τι γίνεται με τις προσμετρήσεις του χρόνου ασφάλισης;
5. Ο κ. Βαρβέρης ανακοίνωσε στην Επιτροπή πως το πρώτο τετράμηνο του 2023 θα γίνουν 150 προσλήψεις. Δεν μας είπε όμως αν αυτές οι προσλήψεις είναι ικανές να καλύψουν τα μεγάλα κενά σε προσωπικό που έχει η υπηρεσία. Οφείλει να απαντήσει στους συνταξιούχους αν η απόφαση της Κυβέρνησης για μόνο 150, επιπλέον, άτομα στον e-ΕΦΚΑ, τον ικανοποιεί, από τη στιγμή που το οργανόγραμμα του Οργανισμού μιλάει για 8.500 θέσεις και αυτή τη στιγμή υπηρετούν 6.700.Μάλιστα έχουμε ενημερωθεί ότι λόγω έλλειψης προσωπικού εκδίδουν συντάξεις για το κομμάτι των ενστόλων, κάποιοι φαντάροι που έχουν μετακινηθεί στον ΕΦΚΑ αλλά και για το κομμάτι των υγειονομικών, συνάδελφοί τους που πάλι κατοικοεδρεύουν στον ΕΦΚΑ. Σχετικά με το ερώτημα αυτό, ο Διοικητής του E- ΕΦΚΑ επιβεβαίωσε πως υγειονομικοί και φαντάροι, προφανώς λόγω τραγικής έλλειψης σε προσωπικό, έχουν επιφορτιστεί την έκδοση συντάξεων των συναδέλφων τους, αντίστοιχα.
6. Απαντήσεις ζητάμε και για το ηλεκτρονικό πρωτόκολλο: περάσαμε από μια δωρεάν εφαρμογή που είχαμε, την «ΙΡΙΔΑ», σε μία ιδιωτική που στοιχίζει 1εκ. ευρώ. Και σα να μην έφτανε αυτό, ακούγονται πολλά παράπονα για προβλήματα στη λειτουργία της. Για το ηλεκτρονικό πρωτόκολλο, ο κ. Βαρβέρης σχολίασε πως η δωρεάν εφαρμογή δεν μπορούσε να καλύψει όλες τις υπηρεσίες και ότι ήταν σωστή η απόφαση για την σύμβαση του 1εκ ευρώ, παρά τα προβλήματα που παρουσιάζονται.
7. Τέλος, καμία απάντηση δεν δόθηκε στην ερώτηση του Γιώργου Γαβρήλου σχετικά με το ότι το 1555, αν και είναι μια θετική υπηρεσία, εντούτοις καθημερινά αφήνει πολλά αναπάντητα ερωτήματα σε όσους το καλούν αφού δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε λίγο πιο εξειδικευμένες απορίες του κοινού.
Μη ικανοποιητικές οι απαντήσεις που έδωσε ο Διοικητής του e-ΕΦΚΑ, κ. Βαρβέρης, στις ερωτήσεις του Τομεάρχη Εργασίας ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ, Γιώργου Γαβρήλου, κατά την πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής Κοινωνικής Ασφάλισης της Βουλής.
Ο Γιώργος Γαβρήλος σημείωσε πως το ζήτημα είναι κατά πόσο οι πολιτικές του Κράτους και της Κυβέρνησης μεριμνούν και εγγυώνται τη βιωσιμότητα του συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης. Κάναμε την κριτική μας, ως προς αυτό, στην προηγούμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Κοινωνικής Ασφάλισης, παρουσία του κ. Υπουργού Εργασίας, βάζοντας τις ενστάσεις μας για τον τρόπο που θα οργανωθεί και θα λειτουργήσει το Δημόσιο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης, τη χρηματοδότηση του, τη βελτίωση της ποιότητας των παροχών, την ενοποίησή τους. Πέραν αυτών, τόνισε ο Τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, υπάρχουν όμως και ανοιχτά ερωτήματα σχετικά με τη λειτουργία του e- ΕΦΚΑ αλλά και ενόψει της ενοποίησης των Ταμείων και των Παροχών που προσπαθεί να περάσει η Κυβέρνηση. Για αυτά ο Διοικητής του e- ΕΦΚΑ, οφείλει απαντήσεις, όχι τόσο σε μας, αλλά στους Έλληνες πολίτες που περιμένουν καλύτερες υπηρεσίες.
1. Έχουμε δει δημοσιεύματα αλλά και καταγγελίες από την Ομοσπονδία Εργαζομένων για τις πολλές κατατετμημένες συμβάσεις έργων στις οποίες προχωρά ο e- ΕΦΚΑ, με αντικείμενο πχ. την αυτοματοποίηση, την έκδοση των συντάξεων ιδιωτικού τομέα, έκδοση συντάξεων δημοσίου τομέα, το 1555, το «ψηφιακό δωμάτιο», το σύστημα επικοινωνίας με απομακρυσμένες περιοχές, κα. Αρχικά θα θέλαμε απαντήσεις στο γιατί υπάρχει αυτό το «σπάσιμο» ανάθεσης υπηρεσιών και εργολαβιών; Από τη στιγμή μάλιστα που υπάρχουν πολλά παράπονα από τους πολίτες για τις μεγάλες καθυστερήσεις στην έκδοση συντάξεων και σε άλλα ζητήματα.
2. Επιπλέον απαντήσεις θα θέλαμε και για το ότι το 2021, επί κ. Χάλαρη, υπήρχε μια εργολαβία από την INTRASOFT σχετικά με την έκδοση συντάξεων, για την οποία όμως δεν μάθαμε ποτέ αν παραδόθηκε αυτό το έργο. Υπάρχει ανησυχία, γιατί οι πληροφορίες μας λένε ότι έγινε νέα εργολαβία, για το ίδιο έργο. Στα δυο αυτά ερωτήματα ο κ. Βαρβέρης απάντησε γενικόλογα λέγοντας πως ο Οργανισμός είναι γιγάντιος και ζωντανός. Συνεχώς έχει ανάγκες και συνεχώς προκύπτουν ζητήματα, ενώ τόνισε πως ο e- ΕΦΚΑ δεν είναι στη λίστα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με τους φορείς που κάνουν πολλές απευθείας αναθέσεις.
3. Ακόμη, πρέπει να μας βοηθήσει ο Διοικητής του e- ΕΦΚΑ να καταλάβουμε γιατί γίνονται τόσα πολλά λάθη στις εκδοθείσες συντάξεις. Αν και μας είπε ο Διοικητής ότι τα λάθη είναι της τάξεως του 12,9%, φαίνεται ότι υπάρχουν λάθη και στην περίοδο των αυξημένων ασφαλίστρων και στην παράλληλη σύνταξη και σε συντάξεις που δεν έχουν συμπεριληφθεί όλα τα χρονικά διαστήματα ασφάλισης.
4. Τι γίνεται με τις προσμετρήσεις του χρόνου ασφάλισης;
5. Ο κ. Βαρβέρης ανακοίνωσε στην Επιτροπή πως το πρώτο τετράμηνο του 2023 θα γίνουν 150 προσλήψεις. Δεν μας είπε όμως αν αυτές οι προσλήψεις είναι ικανές να καλύψουν τα μεγάλα κενά σε προσωπικό που έχει η υπηρεσία. Οφείλει να απαντήσει στους συνταξιούχους αν η απόφαση της Κυβέρνησης για μόνο 150, επιπλέον, άτομα στον e-ΕΦΚΑ, τον ικανοποιεί, από τη στιγμή που το οργανόγραμμα του Οργανισμού μιλάει για 8.500 θέσεις και αυτή τη στιγμή υπηρετούν 6.700.Μάλιστα έχουμε ενημερωθεί ότι λόγω έλλειψης προσωπικού εκδίδουν συντάξεις για το κομμάτι των ενστόλων, κάποιοι φαντάροι που έχουν μετακινηθεί στον ΕΦΚΑ αλλά και για το κομμάτι των υγειονομικών, συνάδελφοί τους που πάλι κατοικοεδρεύουν στον ΕΦΚΑ. Σχετικά με το ερώτημα αυτό, ο Διοικητής του E- ΕΦΚΑ επιβεβαίωσε πως υγειονομικοί και φαντάροι, προφανώς λόγω τραγικής έλλειψης σε προσωπικό, έχουν επιφορτιστεί την έκδοση συντάξεων των συναδέλφων τους, αντίστοιχα.
6. Απαντήσεις ζητάμε και για το ηλεκτρονικό πρωτόκολλο: περάσαμε από μια δωρεάν εφαρμογή που είχαμε, την «ΙΡΙΔΑ», σε μία ιδιωτική που στοιχίζει 1εκ. ευρώ. Και σα να μην έφτανε αυτό, ακούγονται πολλά παράπονα για προβλήματα στη λειτουργία της. Για το ηλεκτρονικό πρωτόκολλο, ο κ. Βαρβέρης σχολίασε πως η δωρεάν εφαρμογή δεν μπορούσε να καλύψει όλες τις υπηρεσίες και ότι ήταν σωστή η απόφαση για την σύμβαση του 1εκ. ευρώ, παρά τα προβλήματα που παρουσιάζονται.
7. Τέλος, καμία απάντηση δεν δόθηκε στην ερώτηση του Γιώργου Γαβρήλου σχετικά με το ότι το 1555, αν και είναι μια θετική υπηρεσία, εντούτοις καθημερινά αφήνει πολλά αναπάντητα ερωτήματα σε όσους το καλούν αφού δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε λίγο πιο εξειδικευμένες απορίες του κοινού.