Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται σε τρεις φάσεις : τοπικός (σε επίπεδο νομού) , εθνικό ( για κάθε χώρα ) και πανευρωπαϊκό .
Είναι ο μοναδικός μαθητικός πειραματικός διαγωνισμός στα τρία επιστημονικά πεδία των φυσικών επιστημών (Φυσική - Χημεία - Βιολογία) όπου συμμετέχουν τριμελείς ομάδες μαθητών μέχρι 17 ετών (μαθητές Α΄ και Β΄ τάξης Λυκείου) από όλες τις χώρες - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται κάθε χρόνο από το 2003- εκτός της περιόδου της πανδημίας , αρχικά με τον τίτλο EUSO (European Union Science Olympiad). Η κάθε χώρα συμμετέχει με δύο ομάδες μαθητών, που επιλέγονται με διαδικασία που αποφασίζει η χώρα.
Στην Ελλάδα σε επίπεδο νομού ο διαγωνισμός διοργανώνεται από το αντίστοιχο Ε.Κ.Φ.Ε. και σε πανελλαδικό από την ΠΑΝ.Ε.Κ.Φ.Ε . Ο Πανευρωπαϊκός φέτος θα πραγματοποιηθεί απο 7 έως 14 Απριλίου 2024 στοΛουξεμβούργο.
Η Αργολίδα συμμετέχει συνεχώς από το 2013 . Φέτος συμμετείχαν τέσσερα λύκεια του νομού μας με αντίστοιχες τριμελείς ομάδες . Προκρίθηκε η ομάδα του 1ου ΓΕΛ Ναυπλίου για να συμμετάσχει στον Πανελλήνιο EOES που θα πραγματοποιηθεί στις 27 Ιανουαρίου 2024 στην Αθήνα .
Για άλλη μια χρονιά αποδείχθηκε ουσιαστική και απαραίτητη η συνεργασία με τα Ε.Κ.Φ.Ε. Λακωνίας και Μεσσηνίας . Δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές πειραματικά , συνεργατικά και διεπιστημονικά με γωνιομετρικούς κύκλους , lasers , πεχάμετρα , δείκτες και ειδικά διαλύματα κρασιού και μούστου να μάθουν για ¨τα μυστικά του οίνου¨ .
Ανίχνευσαν ουσίες, είδαν ζυμομύκητες να αναπαράγονται, υπολόγισαν την οξύτητα αλλά και αποκρυπτογράφησαν μηνύματα χρησιμοποιώντας κατάλληλα αντιδραστήρια «ανακαλύπτοντας» τους αλκοολικούς βαθμούς και τελικά σαν ειδικοί οινολόγοι αποφάνθηκαν για την ποιότητα των δειγμάτων.
Η πρωτοτυπία των πειραμάτων , η ανάγκη για συνεργασία προκειμένου να απαντήσουν στα ερωτήματα, να αντιμετωπίσουν προβλήματα που μπορεί να προκύψουν, η προσοχή και η παρατηρητικότητα που πρέπει να έχουν για να είναι αποτελεσματικοί κάνουν τους μαθητές που συμμετέχουν στον διαγωνισμό, να φεύγουν ενθουσιασμένοι από την ξεχωριστή αυτή εμπειρία τους και κάποιες φορές αυτή αποτελεί και την αφορμή για μια επιλογή επαγγελματικής κατεύθυνσης – επιλογή ζωής .
Ευχαριστώ και συγχαίρω τους μαθητές που συμμετείχαν στον διαγωνισμό .
Ιδιαιτέρως θέλω να ευχαριστήσω τους συναδέλφους που εκπαίδευσαν τους μαθητές για την συμμετοχή τους στην ιδιαίτερη αυτή δοκιμασία , τους συνόδευδαν , επιτήρησαν και βαθμολόγησαν τα γραπτά θυσιάζοντας πολύτιμο προσωπικό χρόνο εκτός εργασιακού ωραρίου , αδιαφορώντας για τον κόπο και την κούραση που συνεπάγεται η όλη διαδικασία .