Ο Κυριάκος Μαντούβαλος έκανε μία μεγάλη έρευνα στον σύγχρονο λαβύρινθο των σούπερ μάρκετ και ερεύνησε ότι η μεγάλη συσκευασία που προδιαθέτει τον καταναλωτή για πολύ προϊόν στο τέλος απογοητεύει.
«Θα κάνουμε αυτό που κάνει κάθε οικογένεια μόλις γυρίσει στο σπίτι, θα ανοίξουμε τις συσκευασίες για να δούμε πόσο έχουν».
Αδιανόητη είναι η διαφορά αναμεσά στις συσκευασίες «γίγας» και το περιεχόμενο με τα σακουλάκια «νάνους».
H οφθαλμαπάτη της συσκευασίας δεν έχει τέλος, μεγάλο κουτί, μεγάλη τιμ, μικρό το προϊόν, τόσο που αν ήταν στο ράφι χωρίς την συσκευασία είναι αμφίβολο αν ο καταναλωτής θα το αγόραζε με την ίδια ευκολία.
Αναζητούν το…προϊόν οι δημοσιογράφοι σε όλο τον κόσμο
Στα διεθνή ΜΜΕ τα θέμα είναι στα πιο καυτά και οι δημοσιογράφοι σηκώνουν τα μανίκια και όπως ο Κυριάκος Μαντούβαλος ψάχνουν το προϊόν πίσω από την συσκευασία.
«Εδώ είναι δημητριακά το παλιό ήταν 411 γραμμάρια το νέο 340, δείτε τα κουτιά, φαίνονται ολόιδια αλλά αγοράζεις 17% λιγότερο δηλαδή αυτό μεταφράζεται σε δύο μπολ λιγότερα στο νέο κουτί και η τιμή είναι ίδια», σύμφωνα με ρεπορτάζ του PBS NewsHour
Η δημοσιογράφος θα βγει στα σούπερ μάρκετ και θα ψάξει το φαινομένου του «shrinkflation». Δηλαδή των προϊόντων που στο μάτι παραμένουν ίδια αλλά στην ζυγαριά έχουν μειωθεί
Παγκόσμια ανησυχία για τις ποσότητες που χάνονται
Και σε άλλο κανάλι μπροστά στην κάμερα θα δείξουν πως στο μάτι όλα φαίνονται καλά αλλά:
«Το επόμενο στην λίστα είναι τα απορρυπαντικό πιάτων, ήταν 7 ουγκιές και τώρα είναι 6,5, δείτε τα δίπλα δίπλα, δεν μπορώ να πω που πήγε το 0,5 που λείπει, παίρνεις μισή ουγκιά λιγότερη», αναφέρει ρεπορτάζ του WGN News.
Έτσι αν ο καταναλωτής ψωνίζει με το μάτι κινδυνεύει να την πατήσει και να βρεθεί να βλέπει ξαφνικά το ψυγείο και το τραπέζι του να αδειάζουν πρόωρα και να μην καταλαβαίνει το γιατί. Για αυτό απαιτείται προσοχή στην ανάγνωση των συσκευασιών για ποσότητες αλλά και τιμές μονάδας για να ξέρει ο καθένας πόσο παίρνει αυτό που αγοράζει.