Υπό αυτό το πρίσμα, η κυβέρνηση της ΝΔ, όχι μόνο κατακερματίζει την δημόσια εκπαίδευση, άλλα θέτει μαθητές και φοιτητές ως βορά στο έλεος μεγαλοεπενδυτών και επιχειρήσεων.
Η προσπάθεια για ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων και της ελεύθερης και δημόσιας εκπαίδευσης αποτελεί καλά οργανωμένο σχέδιο που βλέπουμε να υλοποιείται από τις πρώτες τάξεις του σχολείου.
Ολική απουσία υποδομών, μη διορισμένα καθηγητά για μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά, σχολεία που δεν προωθούν σε καμία περίπτωση την μάθηση, αλλά επικεντρώνονται στην δημιουργία καλά εκπαιδευμένων πολιτών με μοναδικό τους στόχο την απορρόφηση στην αγορά εργασίας.
Η εισαγωγή στα ΑΕΙ, πραγματοποιείται εντός ενός άνισου πλαισίου όπου η οικονομική ικανότητα της οικογένειας να «γράψει» το παιδί σε ένα καλό φροντιστήριο ή ακόμη και να πληρώσει αδρά για ένα ιδιωτικό σχολείο, καθορίζει την επιτυχία του παιδιού στις πανελλήνιες εξετάσεις.
Το χάσμα γίνεται ακόμη μεγαλύτερο με την θεσμοθέτηση της ΕΒΕ. Περίπου 20.000 υποψήφιοι μένουν εκτός ΑΕΙ κάθε χρόνο , ανεξάρτητα των μορίων που έχουν συγκεντρώσει, αφού όπως είδαμε παιδιά με υψηλές αποδόσεις δεν μπόρεσαν να εισαχθούν λόγω της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής σε ειδικά μαθήματα. Ο κρατικός παραλογισμός και η προσπάθεια εντατικοποίησης των σπουδών μας εντείνεται και με την εφαρμογή του νόμου σχετικά με την διαγραφή των φοιτητών μετά το πέρας των Ν+2 ετών φοίτησης. Επί πληρωμή μεταπτυχιακά, εξίσωση κολεγιακών πτυχίων, όλα σε μια συνθήκη προσφοράς και ζήτησης σε ένα υποτιθέμενο πλαίσιο «ελευθερίας».
Το νέο νομοσχέδιο το οποίο πατά πάνω στο ήδη υπάρχων άρθρο 16, έρχεται να εξευτελίσει εξολοκλήρου το συνταγματικό δικαίωμα του μέσου φοιτητή στην αξιοπρεπή παιδεία και εργασιακή κατάρτιση.
Με την νέα αυτή «επένδυση» δημιουργείται ένα πανεπιστήμιο οικονομικής ελίτ χωρίς ταξικές αντιστάσεις και κοινωνική ποικιλομορφία. Πιο συγκεκριμένα, ο όρος «ελευθέρα πανεπιστήμια» όχι απλά προπαγανδίζει την ψευδαίσθηση της ελευθερίας επιλογής, αλλά χρήζει τα κρατικά πανεπιστήμια ως τίποτα άλλο πάρα μιας δεύτερης κατηγορίας πτυχία τα οποία δεν θα έχουν ισχύ στον εργασιακό χώρο.
Μέχρι τώρα σχολές όπως το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πανεπιστήμιο Κρήτης και πολλά άλλα έχουν καταφέρει να αποκτήσουν ισχυρές θέσεις στο Times Higher Education World University Ranking παρά την πενιχρή κρατική χρηματοδότηση.
Το κράτος εδώ και χρόνια ασκεί κατ’ εξακολούθηση αισχροκέρδεια στην δημόσια εκπαίδευση, όπως και αποδεικνύει καθημερινά μέσω της κατάργησης του φοιτητικού ασύλου, τις απαρχαιωμένες υποδομές, τον ανεπαρκή εξοπλισμό, καθώς επίσης και την τραγική κατάσταση της σίτισης και την ανύπαρκτη στέγαση σε πολλά πανεπιστήμια.
Τα προαναφερθέντα αποτελούν βασικό δικαίωμα των σπουδαστών και επιμένουν να μας τα στερούν.
Ως φοιτητ@ του Τμήματος Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών βιώνουμε καθημερινά αυτήν την εξαθλίωση, αφού μετά τους πρώτους απόφοιτους και μετά από πέντε χρόνια λειτουργίας, το τμήμα δεν έχει περάσει ακόμα από την απαραίτητη διαδικασία της αξιολόγησης.
Κατά συνέπεια, το τμήμα παραμένει εκτεθειμένο στο ενδεχόμενο οριστικής διαγραφής, ενώ παράλληλα τα εργασιακά δικαιώματα των αποφοίτων γίνονται έρμαια του εκάστοτε φορέα.
Παρακάτω αναγράφονται τμήματα τα οποία έκλεισαν τους τελευταίους μήνες, μερικά από τα οποία δεν προλάβαν να ανοίξουν, θέτοντας το παράδειγμα για το τι μέλλεται να ακολουθήσει.
• Αγροτικής Οικονομίας (Άργος)
• Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (Καστοριά - Καρδίτσα)
• Ανατολικών Γλωσσών και Πολιτισμών (Θεσσαλονίκη)
• Γεωλογία (Καβάλα)
• Γεωργικής Βιοτεχνολογίας (Αγρίνιο)
• Δημόσιες Διοίκησης (Θεσσαλονίκη)
• Δημόσιας Υγείας (Τρίπολη)
• Διαιτολογίας και Ποιότητας Ζωής (Αθήνα)
• Διατροφής και Διαιτολογίας (Ψαχνά Ευβοίας)
• Εθνομουσικολογίας (Ληξούρι)
• Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων (Ηράκλειο)
• Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής (Φλώρινα)
• Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής (Άρτα)
• Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Άγιος Νικόλαος – Πύργος)
• Λογοθεραπείας Λαμία - (Πτολεμαΐδα)
• Μάρκετινγκ (Γρεβενά)
• Μετάφρασης και Διερμηνείας (Ηγουμενίτσα)
• Μηχανικών Βιοϊατρική (Ηράκλειο)
• Μηχανολόγων Μηχανικών (Ιωάννινα)
• Μουσειολογίας (Έδεσσα)
• Μουσικών Σπουδών (Ρέθυμνο)
• Νομικής (Πάτρα)
• Παραγωγής Οπτικοακουστικών Μέσων (Κοζάνη)
• Περιφερειακής Ανάπτυξης (Λευκάδα)
• Πληροφορικής στη Γεωργία και το Περιβάλλον (Αθήνα)
• Πολιτικών Δημόσιας Υγείας (Αθήνα)
• Πολιτισμού και Αγροτικού Τουρισμού (Άμφισσα)
• Στατιστικής και Αναλογιστικής Επιστήμης (Σπάρτη)
• Τουριστικών Σπουδών και Εναλλακτικού Τουρισμού (Ψαχνά Ευβοίας)
• Υδροβιολογίας και Υδατοκαλλιεργειών (Αθήνα)
• Φυσικοθεραπείας (Ιεράπετρα)
• Χημικό μηχανικών (Χανιά)
• Ψυχολογίας (Βόλος)
Ως απάντηση, η κυβέρνηση Μητσοτάκη τιμωρεί τους διαμαρτυρομένους φοιτητές στέλνοντας ορδές βίαιων κατασταλτικών μέσων τα οποία επιτέθηκαν κατά μέτωπο ενάντια σε σπουδαστές και μαθητές. Προέβησαν σε συλλήψεις ανηλίκων, βιαιοπραγίες και επιθέσεις οι οποίες δεν αφήνουν περιθώριο παρερμήνευσης των πραγματικών προθέσεων του κράτους.
¨Ήδη έχουμε βιώσει την συγκάλυψη από τους κρατικούς θεσμούς στο φλέγων ζήτημα του Αστέριου Τσιάρα, ο οποίος μέχρι και σήμερα επιμένει να δείχνει το θράσος του μηνύοντας τις καταγγέλλουσες για συκοφαντική δυσφήμηση.
Το φοιτητικό σώμα τάσσεται στο πλευρό των θυμάτων. Καμία ανοχή στην αυθαιρεσία πάνω στα σώματά μας από κράτος και παρενοχλητές.
Ανακεφαλαιώνοντας, όλες οι τακτικές κατευθύνουν τους πανεπιστημιακούς χώρους να γίνουν προσβάσιμοι μόνο από μία οικονομική ελίτ η οποία στερούμενη ταξικής συνείδησης αποδυναμώνει την αγωνιστικότητα του φοιτητικού κινήματος. Ταυτόχρονα, η εκπαίδευση τίθεται ως προνόμιο αφού χαλιναγωγείται καθημερινά όχι μόνο η δυνατότητα φοίτησης στις σχολές μας άλλα και η ίδια μας η ασφάλεια.
ΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ:
• Όχι στα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια!
• Καμία σκέψη για παράκαμψη και αναθεώρηση του άρθρου 16. Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλ@.
• Όχι στην ισοτίμηση των πτυχίων μας με τα ιδιωτικά κολλέγια!
• Δημόσια και δωρεάν παιδεία και μέριμνα χωρίς αποκλεισμούς.
• Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την εκπαίδευση.
• Κατάργηση ΕΒΕ (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής).
• Πτυχία, με κατοχυρωμένα επαγγελματικά, δικαιώματα! Όχι στον κατακερματισμό των πτυχίων. Αναγνώριση παιδαγωγικής επάρκειας ΤΠΨΤ.
• Τέρμα στην συγκάλυψη του παρενοχλητή Αστέριου Τσιάρα.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΣΩΜΑΤΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΛΑΟΥΣ.
Κέντρο Αγώνα Σχολής Κάλων Τεχνών Ναυπλίου