Η επίσκεψη έγινε στα πλαίσια των εκπαιδευτικών δράσεων οι οποίες πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους,σε κοντινή απόσταση από το Σχολείο τους και με περιορισμένη χρονική διάρκεια,δίνοντας την ευκαιρία τόσο στην υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δραστηριοτήτων που άπτονται της βιωματικής μάθησης,όσο και του ευρύτερου ανοίγματος του σχολείου στην κοινωνία.
Οι μαθητές και μαθήτριες είχαν την ευκαιρία που τους δίνεται μέσω αυτών των εκπαιδευτικών δράσεων, μιας ολιγόωρης «απόδρασης» από το σχολείο τους, σε ένα περιβάλλον βιωματικής προσέγγισης. Πρόσφατα μέσα στη τάξη τους,είχαν μελετήσει τον Μυκηναϊκό Πολιτισμό στο μάθημα της ιστορίας και της ιστορίας της Τέχνης. Η εκπαιδευτική δράση στους Μυκηναϊκούς αρχαιολογικούς χώρους τους έδωσε τηνευκαιρία μιας άλλης εκπαιδευτικής προσέγγισης της σχολικής ύλης μέσω της βιωματικής μάθησης, η οποία αποτελεί πλέον εδώ και δεκαετίεςέναν πρωτοποριακό τρόπο εκπαίδευσης που εκτείνεται πέρα από τα θρανία, τα σχολικά βιβλία, τη μετωπική διδασκαλία και την απομνημόνευση της ύλης.Τελική επιδίωξηαυτής της δράσης είναι η ενεργός συμμετοχή των παιδιών στη μαθησιακή διαδικασία καιη οικειοποίηση της γνώσης μέσω της ψυχαγωγικού τύπου βιωματικής εμπειρίας.
Αρχικά οι μαθητές και μαθήτριες του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Αργολίδας εντυπωσιάστηκαν από τη σχεδόν άγνωστη τειχισμένη ακρόπολη της Μιδέας,η οποία «προσέφερε» στους νεαρούς επισκέπτες της μια αξιοθαύμαστη θέα του απέραντου αργολικού πορτοκαλεώνα που εκτείνεται μέχρι τη θάλασσα. Οι μυκηναϊκές ακροπόλεις είναι οχυρά ανακτορικά συγκροτήματα πάνω σε βραχώδη υψώματα, που δεσπόζουν στη γύρω περιοχή.Οι επιβλητικές οχυρώσεις θεωρούνται κυρίως ως έκφραση της δύναμης και του κύρους των ηγεμόνων. Οι ακροπόλεις χρονολογούνται στην περίοδο μιας πρωτοφανούς οικονομικής, τεχνολογικής και καλλιτεχνικής ακμής του Μυκηναϊκού Πολιτισμού και κυριαρχίας του στο Αιγαίο.
Δεύτερος σταθμός,ο αρχαιολογικός χώρος του «νεκροταφείου των Δενδρών» με τους βασιλικούς τάφους, γνωστός πλέον από την ανασκαφή της περίφημης «χάλκινης πανοπλίας των Δενδρών», της αρχαιότερης που ανέσυρε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη σχεδόν ανέπαφη. Οι μαθητές και μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να «συνδέσουν» την πρότερη εμπειρία τους που απέκτησαν στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Ναυπλίου, όπου είχαν δειαπό κοντά την περίφημη πανοπλία του πολεμιστή που ο τάφος του βρέθηκε στα Δεντρά και έκαναν τις δικές τους νοητικές συνδέσεις με τις γνωστές ταφικές συνήθειες των αρχαίων,τις οποίες γνώριζαν μέσα από τα έπη του Ομήρου.
Τρίτος σταθμός ο Αρχαιολογικός χώρος των Μυκηνών, με αρχική στάση τον θολωτός τάφοτου Ατρέως. Εκεί μας περίμενε ο επαγγελματίας ξεναγός κ. Ηλίας Παπαδόπουλος, (πατέρας μαθητή του σχολείου μας), ο οποίος είχε την καλοσύνη να μας προσφέρει αφιλοκερδώς μια αξέχαστη εμπειρία ξενάγησης. Οι μαθητές και μαθήτριές ρωτούσαν τον κ. Παπαδόπουλο ο οποίος έλυνε τις απορίες τους, αλλά και απαντούσαν σε ερωτήματα που ο ίδιος έθετε στα παιδιά. Η ξενάγηση συνεχίστηκε στο Αρχαιολογικό Μουσείο των Μυκηνών και στη συνέχεια στον αρχαιολογικό χώρο, ο οποίος εντάχθηκε το 1999 στον κατάλογο των μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.
Τρίτος σταθμός ο Αρχαιολογικός χώρος των Μυκηνών, με αρχική στάση τον θολωτός τάφοτου Ατρέως. Εκεί μας περίμενε ο επαγγελματίας ξεναγός κ. Ηλίας Παπαδόπουλος, (πατέρας μαθητή του σχολείου μας), ο οποίος είχε την καλοσύνη να μας προσφέρει αφιλοκερδώς μια αξέχαστη εμπειρία ξενάγησης. Οι μαθητές και μαθήτριές ρωτούσαν τον κ. Παπαδόπουλο ο οποίος έλυνε τις απορίες τους, αλλά και απαντούσαν σε ερωτήματα που ο ίδιος έθετε στα παιδιά. Η ξενάγηση συνεχίστηκε στο Αρχαιολογικό Μουσείο των Μυκηνών και στη συνέχεια στον αρχαιολογικό χώρο, ο οποίος εντάχθηκε το 1999 στον κατάλογο των μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.
Εκεί, σε αυτόν τον λαμπρό αρχαιολογικό χώρο των πολύχρυσων Μυκηνών, όπου ο επισκέπτης δεν μπορεί παρά να αισθανθεί δέος όταν συνειδητοποιήσει τη σύνδεσή του με τα έπη του Ομήρου και των αρχαίων τραγωδιών, οι μαθητές μας έκαναν τις δικές τους συνδέσεις με την γνώση που είχαν πρότερα αποκτήσει μέσα στη σχολική τους τάξη.Αισθάνθηκαν την παρουσία του Αγαμέμνονα και των Ατρειδών συνδέοντας την ιστορία με τον κοινότους τόπο. Ο τόπος συνδέει την ιστορία σε μια συνέχεια και η συνέχεια είναι η δική τους παρουσία εκεί.
Ο σύλλογος των καθηγητών, οι μαθητές και μαθήτριες μας, ευχαριστούν θερμά τον κ. Ηλία Παπαδόπουλο για την ευγενική του ενεργή συμμετοχή σε αυτή την αξέχαστη εκπαιδευτική όσο και ψυχαγωγική δράση.
Κείμενο: Μάγδα Μάρα εκπαιδευτικός- εικαστικός.
Κείμενο: Μάγδα Μάρα εκπαιδευτικός- εικαστικός.