Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης, Μαριάννα Κάλμπαρη, επιστρέφει, μετά από επτά χρόνια, στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου. Το 2017 είχε ανεβάσει τη «Μήδεια» στην ποιητική μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά, με υπότιτλο «Η βαρβαρότητα του έρωτα»· φέτος επιλέγει τις «Ικέτιδες» του Αισχύλου, μια τραγωδία που υμνεί τη δημοκρατία και την αξιοπρέπεια της γυναίκας.
Η παράσταση προβλέπεται να ξεχωρίσει στο φετινό καλλιτεχνικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, αφού στον πολυμελή θίασο θα συμμετάσχει και η Μαρίνα Σάττι, η οποία τον ερχόμενο Μάιο θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον διαγωνισμό της Eurovision.
Μαζί με τη χορωδία της, ένα γυναικείο σύνολο που ερμηνεύει πολυφωνικά παραδοσιακά τραγούδια απ’ όλο τον κόσμο, θα απαρτίζουν τον Χορό της τραγωδίας. Ανάμεσα στις πενήντα Κόρες του Δαναού, η Λένα Παπαληγούρα και η Λουκία Μιχαλοπούλου θα ερμηνεύσουν τις δύο πιο γνωστές Δαναΐδες.
Το χαρακτηριστικό και ιδιαίτερα ενδιαφέρον στοιχείο των «Ικετίδων» εντοπίζεται στην πρωταγωνιστική θέση που έχει ο Χορός, ο οποίος αποτελεί το κεντρικό πρόσωπο της τραγωδίας, συμμετέχοντας στο μεγαλύτερο μέρος του έργου, στα διαλογικά και λυρικά κομμάτια του. Την υπόλοιπη διανομή συμπληρώνουν ηθοποιοί από τη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης, χορεύτριες της δημοφιλούς ομάδας «Κι όμΩς κινείται» καθώς και ένας εξαιρετικός θίασος που θα ανακοινωθεί στην καθιερωμένη συνέντευξη τύπου του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.
Πρόκειται για την ιστορία των Δαναΐδων και του πατέρα τους που ικέτευσαν την πόλη του Άργους να αποφύγουν τον αιμομικτικό γάμο με τους γιους του Αιγύπτου. Το έργο δεν ανεβαίνει συχνά λόγω της ιδιομορφίας του, αλλά περιέχει ισχυρούς συμβολισμούς, βαθύτερα νοήματα και επίκαιρα μηνύματα σχετικά με τη μετανάστευση και τα δικαιώματα της γυναίκας.
Η καλλιτεχνική διευθύντρια του ιστορικού θεάτρου θα καταθέσει την οπτική της πάνω σε οικουμενικά και διαχρονικά θέματα που αναδεικνύονται μέσα από τον λόγο του Αισχύλου, δίνοντας μια σύγχρονη εκδοχή της τραγωδίας. Μία από τις ιστορικές παραστάσεις των «Ικετίδων» ήταν το 1977 σε σκηνοθεσία του Σπύρου Ευαγγελάτου, μετάφραση Κ.Χ. Μύρη και μουσική σύνθεση του Μίκη Θεοδωράκη.
Όσον αφορά τη Μαρίνα Σάττι, κατά καιρούς έχει εμφανιστεί, μαζί με τη χορωδία της, στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες όπως ο Φοίβος Δεληβοριάς, ο Δημήτρης Καλαντζής, ο Νίκος Κυπουργός, ο Γιώργος Νταλάρας, ο Παύλος Παυλίδης και ο Διονύσης Σαββόπουλος.
Η μουσικός έχει βρεθεί στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου μαζί με τις fonέs, ερμηνεύοντας τον Χορό των Ωκεανίδων στον «Προμηθέα Δεσμώτη» που σκηνοθέτησε η Μάρθα Φριντζήλα – η ίδια είχε αναλάβει τη μουσική διδασκαλία. Μάλιστα, σε συνέντευξή της στη LiFO, στον M.Hulot, είχε δηλώσει σχετικά: «Τέσσερις φορές είχα την τιμή να σταθώ στη σκηνή της Επιδαύρου. Έμαθα πολλά μέσω του θεατρικού πλαισίου, δουλεύοντας με τον Θωμά Μοσχόπουλο, τη Λυδία Κονιόρδου, το Άγγελο Μέντη και τον Γιάννη Μπέζο (σ.σ. αυτές ήταν τρεις σεζόν στο Εθνικό)».
Για την τραγουδίστρια, συνθέτρια, μουσική παραγωγό και ηθοποιό όλα ξεκίνησαν όταν τραγούδησε πριν από οκτώ χρόνια τη διασκευή του παραδοσιακού τραγουδιού «Θα σπάσω κούπες», ενώ η καθιέρωσή της ήρθε έναν χρόνο αργότερα με τη «Μάντισσα». Φέτος, είτε με τη Eurovision, είτε ως σολίστ στις «Ικέτιδες» του Αισχύλου, όπως όλα δείχνουν, θα είναι η χρονιά της.