V.STAMATIS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΚΑΗ ΔΥΝΑΜΗ

Σελίδες

Τρίτη 19 Μαρτίου 2024

"Μνήμη η αφήγηση του χώρου": Site Specific Performance στη Ν. Κίο Αργολίδας

"Μνήμη η αφήγηση του χώρου"
Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Νέας Κίου σας καλεί την Κυριακή 31 Μαρτίου και ώρα 6.30μμ στο προσφυγικό σπίτι στη Δεξαμενή (απέναντι από το Γυμνάσιο Νέας Κίου) σε μια Site Specific Performance με τίτλο: «ΜΝΗΜΗ Η ΑΦΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ», σε έρευνα και καλλιτεχνική επιμέλεια του Γιάννη Σαρηγιάννη, στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού προγράμματος «ΠΜΣ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ» του τμήματος Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

Η θεωρητική και πρακτική παρουσίαση στηρίζεται στις διδακτικές ενότητες του ΠΜΣ «ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ» ως εξής:

ΠΜΣ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ: ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ

Διδάσκουσα: ΆσηΔημητρουλοπούλου

(Σκηνογραφία-Ενδυματολογία-Δραματουργία)

SiteSpecificperformance

"ΜΝΗΜΗ: Η ΑΦΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ"

Πρόκειται για μία ακτιβιστικήSiteSpecifcPerformance που στηρίζεται στο αίτημα των πολιτών της Νέας Κίου να διατηρηθεί (αφού αναστηλωθεί από την πολιτεία) ένα από τα τελευταία προσφυγικά σπίτια προσπαθώντας έτσι να διατηρηθεί και η συλλογική μνήμη των κατοίκων και της ιστορίας τους ως πρόσφυγες απόγονοι 2ης , 3ης, 4ης γενιάς που εγκαταστάθηκαν μετά τη Μικρασιατική καταστροφή.

ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

Διδάσκουσα: Δρ Χριστίνα Ζώνιου
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Η προσέγγιση στηρίζεται στις αρχές του Κοινωνικού θεάτρου και της κοινωνικής παρέμβασης μέσω θεάτρου και πολιτισμικού ακτιβισμού. Αφορά στο σύνολο κατοίκους που συμμετέχουν σε δράσεις πολιτισμού και που προσπαθούν να διατηρήσουν αλλά και να μεταλαμπαδεύσουν σε επόμενες γενιές ιστορικά λαογραφικά και πολιτισμικά στοιχεία ώστε να «ζωντανεύουν» μνήμες προγόνων και να αναδιαμορφώνουν το «σκηνικό» της ζωής στο «εδώ και τώρα» συνδεόμενοι με «το εκεί και το τότε».

Πρόκειται για είδος θεάτρου-ντοκουμέντου και δεν στηρίζεται σε μυθοπλασίες αλλά σε τεκμηρίωση και χρήση ντοκουμέντων και μαρτυριών των ίδιων κατοίκων της Νέας Κίου ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να συνδυάσουμε υλικό αρχείου, την έρευνα και την τεχνολογία με την ενσώματη μνήμη, την προφορική ιστορία, τη «σωματική μνήμη» και τα ίχνη εμπειρίας και αναπαραστάσεων του κάθε συμμετέχοντα αναδυόμενα από το δικό του «προσωπικό μυθιστόρημα» και αφήγηση(Martin,2010, Carlson,1996).

Δημιουργείται τόσο υλικό για κοινωνικό θέατρο και παράσταση όσο και για ολόκληρο ντοκιμαντέρ με ρεπορτάζ , συνεντεύξεις, φωτογραφίες, αντικείμενα και ό,τι έχουν κρατήσει οι απόγονοι από τους συγγενείς τους.

Οι ηθοποιοί μας είναι περσόνες-performers και όχι δραματικοί χαρακτήρες αφού αφηγούνται τη δική τους προσωπική αληθινή μνήμη και ιστορία και διαφαίνεται μέσα από τις αφηγήσεις τους το «πλέγμα σχέσεων» και το κοινωνικό και πολιτισμικό μέρος όλης της ιστορίας και της ακτιβιστικήςPerformance, ώστε να έχουμε «την υπέρβαση της ατομικής δραματικής φωνής σε ανάδειξη χορικής, συλλογικής φωνής(Βαροπούλου, 2002).

ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ: ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΡΟ ΣΤΟ ΚΟΣΜΙΚΟ

Διδάσκουσα: Δρ Μαρία Βελιώτη

ΜΝΗΜΗ: ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΑ-ΕΠΙΤΕΛΕΣΗ-ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ

Η Δραματουργία στην performance μέσω των μαρτυριών των προσφύγων αναδεικνύει τα λαογραφικά και πολιτισμικά στοιχεία αλλά και τις τελετουργίες με τα ήθη και τα έθιμα που ενσωματώνονται στο «συλλογικό ασυνείδητο» και τη μνήμη προσδίδοντας ιδιαίτερα κοινωνιολογικά και ανθρωπολογικά χαρακτηριστικά μιας εποχής και ενός λαού.Η επιτέλεση ως πολιτισμικός αναστοχασμός κάθε ιδιαίτερης κοινότητας τελεστών και θεατών σε μια αλληλεπίδραση, συνταύτιση και «μοίρασμα»,αναγκαία προυπόθεση στην παγκοσμιοποίηση και την πολυπολιτισμικότητα.«H ανθρωπολογία δεν μπορεί να αποφύγει αυτό το δεδομένο, ταυτόχρονα όμως βρίσκεται μπροστά σε μια πολλαπλότητα που διατηρείται ή επινοείται εκ νέου»(AugeMark).Η τελετουργία και η αναπαράσταση αυτών των στοιχείων -λαογραφικών και ανθρωπολογικών- ορίζουν την διαχρονικότητα και την ανάγκη της διατήρησης της μνήμης των απογόνων μέσα από τον κόσμο των αισθήσεων, γεύσεις, μυρωδιές, συνήθειες και νοοτροπίες ερμηνεύοντας αυτήν την βιο-ψυχολογική ανάγκη του «θεατρικού ορμέμφυτου» όπως μας την εξηγεί η Κακούρη. Η ίδια υποστηρίζει ότι: «ο άνθρωπος , προικισμένος και με άλλες ροπές , κατορθώνει και να μεταμορφώνεται-παίρνοντας θεληματικά και παροδικά μορφή διαφορετική από τη φυσική του- και να παραδίνεται στη φαντασία, δημιουργώντας μια κατάσταση ψευδαισθητικού ονείρου. Οι ροπές αυτές στο σύνολο τους αποτελούν το θεατρικό ορμέμφυτο, αυτό που μετουσιώνοντας αυτοματικά εσώτατες βιολογικές ενέργειες σε θεατρικές μορφές, βρίσκεται σε στενή συνάφεια και με την τέχνη και με τη ζωή» (Κακούρη, Κ.,1998). Έτσι όλα αυτά τα στοιχεία λαογραφίας, πολιτισμού, κοινωνιολογίας και ανθρωπολογίας καθιστούν αυτό που λέει ο ΛεβίΣτρως πως «η Ανθρωπολογία είναι ένα κράμα Επιστήμης και Τέχνης» με τα «σημαίνοντα» και τα «σημαινόμενα» τους(Strauss, Cl., 1981).



ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:



ΕΡΕΥΝΑ-ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ-ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΡΗΓΙΑΝΝΗΣ

ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣΕΝΑΡΙΟΥ: ΝΙΚΟΣΡΟΥΜΠΑΚΗΣ-ΓΙΑΝΝΗΣΣΑΡΗΓΙΑΝΝΗΣ

ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ-ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: ΕπίβλεψηΑΣΗΔΗΜΗΤΡΟΛΟΠΟΥΛΟΥ

ΕκτέλεσηΣΠΥΡΟΣΠΟΥΛΟΣ-ΑΧΙΛΛΕΑΣΜΠΑΝΤΑΝΑΣ

ΚΟΥΣΤΟΥΜΙΑ:ΝΕΚΤΑΡΙΑΣΠΙΝΟΠΟΥΛΟΥ-ΚΑΤΕΡΙΝΑΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ

ΜΟΥΣΙΚΗ: ΡΑΝΙΑΚΟΥΤΡΟΥΛΗΦΩΝΗ-ΚΡΟΥΣΤΑ,

ΜΙΧΑΛΗΣΤΕΤΩΡΟΣ:ΒΙΟΛΙ

ΦΑΝΗΣ ΚΟΥΣΙΟΥΝΕΛΟΣ: ΚΑΝΟΝΑΚΙ

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΧΟΡΩΝ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΡΑΛΛΗΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ

ΜΟΝΤΑΖ-ΜΙΞΑΖ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΡΑΤΗΜΕΝΟΣ

ΗΧΟΣ: ΚΩΤΑΣ ΤΣΕΒΟΠΟΥΛΟΣ

ΦΩΤΙΣΜΟΙ: ΚΩΣΤΑΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ:

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣΣΥΛΛΟΓΟΣΝΕΑΣΚΙΟΥ,

ΔΗΜΟΤΙΚΗΘΕΑΤΡΙΚΗΣΚΗΝΗΝΕΑΣΚΙΟΥ,

ΠΟΛΙΤΕΣΝΕΑΣΚΙΟΥ,

ΧΟΡΕΥΤΙΚΗΟΜΑΔΑΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥΣΥΛΛΟΓΟΥ

ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ :

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ,

ΔΗΜΟΥ ΑΡΓΟΥΣ ΜΥΚΗΝΩΝ,

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΝΕΑΣ ΚΙΟΥ

Τηλ. Κρατήσεων: 6932608068, Κα Ελένη Κατριλιώτη(Η κράτηση θέσεων είναι απαραίτητη καθώς οι θέσεις λόγω χώρου είναι περιορισμένες.).

Με εκτίμηση,

Η πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Νέας Κίου,

Ελένη Μπέλια-Κατριλιώτη.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Κέντρο Βιολογικής Γεωργίας
ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ