V.STAMATIS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ

Σελίδες

Δευτέρα 3 Ιουνίου 2024

«Χρόνου Λάφυρα»: Ατομική Έκθεση της εικαστικού Εύης Αθανασίου στο Ναύπλιο

«Χρόνου Λάφυρα»
Τα εγκαίνια της ατομικής έκθεση της Εύης Αθανασίου με τίτλο «Χρόνου Λάφυρα» θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 8 Ιουνίου2024, 18:30 στο Βουλευτικό - Ναύπλιο.

Εφαλτήριο της ατομικής έκθεσης της Εύης Αθανασίου Χρόνου Λάφυρα αποτέλεσε ο ίδιος ο χώρος του Βουλευτικού, ένα μνημείο εμπνευσμένο από τη βυζαντινή αρχιτεκτονική, το οποίο διατηρεί ξεχωριστή θέση στη συλλογική μνήμη της πόλης, καθώς είναι αξιοσημείωτες οι διαφορετικές χρήσεις που απέκτησε ανά τους αιώνες.

Ένα εμβληματικό κτήριο του οθωμανικού αστικού ιστού με λατρευτική χρήση̶ που σύμφωνα με τον θρύλο χτίστηκε πάνω στον αιματοβαμμένο θησαυρό του Αγά Πασά̶ μετασκευάστηκε στην πρώτη επίσημα διαμορφωμένη Βουλή των Ελλήνων και, έτσι, προέκυψε και η ονομασία Βουλευτικό. Στη συνέχεια, χρησιμοποιήθηκε ως δικαστήριο και φυλακή.

Οι πανανθρώπινες έννοιες που απορρέουν από την ιστορία και τους θρύλους του κτηρίου κέντρισαν την καλλιτεχνική έρευνα της Εύης Αθανασίου,έτσι ώστε να δημιουργήσει insituμια σειρά έργων γύρω από αυτά τα σύμβολα μνήμης. Τα έργα της γεννιόνται μέσα από δίπολα,όπως «Απληστία & Πίστη», «Βία & Εξιλέωση», «Επανάσταση & Τιμωρία», «Εξουσία & Δικαιοσύνη», «Παιδεία & Σωφρονισμός», «Πολιτισμός & Βαρβαρότητα». Κάθε έργο συνδέεται άμεσα με τη λειτουργία του Βουλευτικού και τις διαφορετικές του χρήσεις.Η εικαστικός μέσα από τα έργα της διερευνά πόσο επίκαιρες είναι αυτές οι έννοιες στο σήμερα, σε μια εποχή όπου καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες της παγκόσμιας εμπόλεμης συνθήκης, της έμφυλης βίας και της κοινωνικής ανισότητας και, ως εκ τούτου, ο πολιτισμός υποχωρεί ολοένα και περισσότερο μπροστά στη βαρβαρότητα και τη βία.

Μέσα από την περιπατητική δράση που θα πραγματοποιηθεί τη βραδιά των εγκαινίων, η εικαστικός μάς καλεί να προβληματιστούμε σχετικά με την ιστορία εκείνων που θυσιάστηκαν και θυσιάζονται καθημερινά για τον «ματωμένο θησαυρό» που θα καρπωθεί ένας τρίτος. Μια πορεία από την πράξη του εγκλήματος στην κάθαρση και τη μεταστροφή στο φως. Η επιτέλεση θα καταλήγει στην εγκατάσταση της εικαστικού, από όπου θα ακούγονται αποσπάσματα από το ποίημα του Ναυπλιώτη ποιητή Βασίλη Κουρή*με τίτλο «Ο Ύμνος του Φωτός».
Η εικαστικός, πέρα από τις μνήμες της ιστορίας,σε μια δεύτερη ενότητα έργων χαράσσει τις μνήμες της θάλασσας και της Παλιάς Πόλης του Ναυπλίου. Η θάλασσα αποτυπώνεται πότε μελαγχολική και πότε επικίνδυνη̇ φέρεται άλλοτε ως σύμβολο μοναξιάς, άλλοτε ως σύμβολο ελευθερίας και ανεμελιάς, μα πάντοτε ως ζωοδόχος που μέσα από την απεραντοσύνη της καλείται να εξαγνίσει ό,τι τον άνθρωπο βαραίνει.

Στο πλαίσιο αυτής της ενότητας,την Παρασκευή 21/6 στις 20:00η εικαστικός θα πραγματοποιήσει τη μουσική περφόρμανς «Σε ποια θάλασσα», σε μουσική επιμέλεια του Αντρέα Ρεντούλη και θα ακουστεί το ποίημα «Ιθάκη», της Ναυπλιώτισσας Σάσας Κυριάκου.

Επιμέλεια, Θεωρητική Τεκμηρίωση Έκθεσης:Σοφία Χρυσαφοπούλου, Ιστορικός τέχνης

Επιπλέον πληροφορίες | Παράλληλες Δράσεις

Περιπατητική Περφόρμανς«Το Τζαμί» | Σάββατο 8/6, 19:30

Εντός του κτηρίου, έναρξη από τον επάνω κυρίως χώρο

Εργαστήριο Επίδειξης Χαρακτικής |Από την εικαστικό

Καθημερινά,19:30-21:00 (πλην Τρίτης & Τετάρτης)

Παρασκευή 21/6, 20:00

Μουσική Περφόρμανς

«Σε ποια θάλασσα»

Σε μουσική επιμέλεια του Αντρέα Ρεντούλη

Διάρκεια έκθεσης | 8 - 23 Ιουνίου 2024
Ωράριο Λειτουργίας | 11:00-14:00 & 18:30-22:00

(πλην Τρίτη & Τετάρτη απόγευμα)


Σύντομο Βιογραφικό της Εύης Αθανασίου

H Εύη Αθανασίου ζει και εργάζεται μεταξύ Αργολίδας και Αθήνας. Σπούδασεεφαρμοσμένη ζωγραφική και χαρακτική (1994-1998) στο Πανεπιστήμιο Middlesex στο Λονδίνο, όπου ολοκλήρωσε και τον μεταπτυχιακό κύκλο σπουδώνστον Σχεδιασμό Πολυμέσων (1998-2000). Κατά τη διαμονή της στη Νέα Υόρκη στράφηκε στον δημιουργικό πειραματισμό ̇ήρθε σε επαφή με το χοροθέατρο, γεγονός που επηρέασε την αισθητική της στα διαδραστικάβίντεο και στις εγκαταστάσεις. Καταλυτική για το χαρακτικό της έργο υπήρξε και η γνωριμία της με τον ζωγράφο και χαράκτη Γιώργο Βαρλάμο το 2010. Από το 2013 κι έπειτα, στην εικαστική της πρακτική καταπιάνεται αρκετά με την περφόρμανς, καθώς ενδιαφέρεται για τη ζωντάνια του συγκεκριμένου είδους έκφρασης̶ σε αυτό που εκτυλίσσεται στο «εδώ και στο τώρα».Έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις (όπως «Η Αναπνοή της μνήμης» ΦουάρArtGallery, Αθήνα, 2022| «Καταδύσεις»| Πολιτιστικό Κέντρο Χώρας Αμοργού, 2018| «Γόνιμες Ενσαρκώσεις» Εργαστήριο Τέχνης ΚΟλάζ, Αθήνα, 2017, «Πνοές Διακοπών» Βιβλιοθήκη Κεντρική Πλατεία Οξυλίθου Ευβοίας, 2015) και έχει λάβει μέρος σε αρκετές ομαδικές εκθέσεις (όπως στην22η Τριενάλλε Χαρακτικής - Grenchen Ελβετία, 4ο PrintFestival Νόστος, Αθήνα | Βiennale 2 – Θεσσαλονίκη κ.α.).

Είναι ιδρύτρια του Πολυεργαστηρίου Τέχνης κΟλάζ.

Παράλληλα,είναι μέλος του μουσικού συνόλου Δαναΐδες,σεμουσική διεύθυνση του Αντρέα Ρεντούλη και της δημοτικής χορωδίας Ναυπλίου, με μαέστρο το Θεοδόση Αντωνιάδη.

Ιστοσελίδες: www.artev.eu,evartoscopic.blogspot.com|Κανάλι:www.youtube.com/@evweb01/videos |Instagram:https://www.instagram.com/artev.eu/

Υπό την αιγίδα του Δήμου Ναυπλιέων
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΠΑΡ΄ΑΡΕΙΩ ΠΑΓΩ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Κέντρο Βιολογικής Γεωργίας
ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ