V.STAMATIS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΚΑΗ ΔΥΝΑΜΗ

Σελίδες

Δευτέρα 1 Ιουλίου 2024

Ανδρέας Ρεντούλης: Οι εμπνευσμένες ερμηνείες και οι όμορφες στιγμές προκύπτουν από συγκυρίες

Ανδρέας Ρεντούλης
Της Γκέλης Ντηλιά

Τον Ανδρέα, μουσικό, συνθέτη και τραγουδιστή όπερας, τον έχω ακούσει αρκετές φορές σε διαφορετικές παρουσιάσεις να καθηλώνει το κοινό στα πρώτα λεπτά.

 

Με χαμόγελο, άνεση και λεπτό χιούμορ, ανταποκρίνεται επάξια όποτε του ζητηθεί να συμβάλλει και να διαμορφώσει το μουσικό κλίμα ενός δρώμενου με μεγάλη επιτυχία. Δεν είναι τυχαίο που οι θαυμαστές του τον ακολουθούν, γιατί γνωρίζουν πόσο απαιτητικός είναι με τον εαυτό του.

Ναύπλιο- Άργος, έντεκα χιλιόμετρα και ένα κλειδί του σολ.

Θυμάσαι το πρώτο κομμάτι που έπαιξες;

Ναι. Ήταν τα κάλαντα Χριστουγέννων, που τα έπαιξα 6 ετών στη μελόντικα, στο χωριό που μεγάλωσα.

Τι ένιωσες όταν πρωτοακούμπησες τα πλήκτρα;

Δέος, στην απεραντοσύνη όλων των μελωδιών που θα μπορούσα να παίξω στη ζωή μου.

Πιστεύεις ότι από τα πλήκτρα ξεπηδούν θαύματα;

Τα θαύματα ξεκινούν από την ψυχή μας και μεταδίδονται σε ό,τι αγγίζουμε.

Το πιάνο είναι ταλέντο, δεξιοτεχνία ή ερωτισμός;

Το πιάνο, είναι Μουσική, δηλαδή Ερωτισμός, είτε είναι δεξιοτεχνικός είτε όχι, είτε είναι ταλαντούχος είτε όχι... 

Ποια είναι η γλώσσα συνεννόησης με το εκάστοτε κοινό, πλην της μουσικής;

Η αγάπη.

Τι σε απογειώνει όταν σβήσουν τα φώτα της παράστασης;

Το ότι, όσοι απόλαυσαν την συναυλία ή παράσταση συνεχίζουν (όπως κι εγώ) να φέρουν την ομορφιά, που έχει ήδη τελειώσει...

Το στιλ παιξίματος ωχριά μπροστά στην αλήθεια της μουσικής;

Κάθε τι που εξιστορεί μιαν αλήθεια, είναι και ένα άλλο στιλ! Η αλήθεια μόνο, είναι το ''στιλ''.

Θεωρείς ότι το έργου του Ούγγρου Μπέλα Μπάρτοκ «Κονσέρτο για ορχήστρα» αγγίζει τα όρια του παροξυσμού;

Ναι, αλλά του εκούσιου παροξυσμού. Θέλει να δημιουργήσει και να ξεπεράσει το δεδομένο. Να πάει ένα βήμα παρακάτω,στο μονοπάτι το οποίο περπατάμε όλοι μας.Το ότι σπρώγχνει τα συναισθήματά του και την σκέψη του, είτε ήπια είτε βίαια παροξυστικά, είναι χαρακτηριστικό όλων των μεγάλων δημιουργών.

 

Θα έπαιζες ποτέ ξυπόλητος με τζην;

Έχω παίξει πολλές φορές, όταν ήμουν νέος.

Βέρντι ή Μπιζέ;

Βέρντι.

Έχει μείνει πίσω η κλασσική βιομηχανία;

Ναι. Έχει μείνει πίσω, όπως και κάθε πνευματικό αριστούργημα που μας κληροδότησε η Ιστορία. Ωστόσο, συμβαίνει κάτι θαυμαστό, όπως εδώ και τόσους αιώνες.... Δεν εξαφανίζεται! Κι αυτό διότι  η Κλασσική υπάρχει συνεχώς, αυτούσια, εμπνέει, μεταμορφώνεται, απορρέει παραλλαγές, επανεμφανίζεται θριαμβευτικά μέσα από μουσική κινηματογράφου, θεάτρου και κάθε καλλιτεχνικής εκδήλωσης. Έχει μείνει πίσω, όπως όλα τα πνευματικά έχουν μείνει πίσω, αλλά παγκοσμίως οι κλασσικές ορχήστρες, οι σολίστ, οι συθέτες, οι όπερες, οι παντός είδους συναυλίες κλασσικής μουσικής συνεχίζουν ακάθεκτα και εξακολουθούν να δικαιώνουν την ποιότητα.

Οι φωνητικές δυνατότητες και η δυνατή φωνή αρκούν για να κάνει κάποιος καριέρα στην όπερα;

Φυσικά και όχι. Η όπερα είναι είδος θεάτρου. Πρέπει πρωτ'απ'όλα, κάποιος να μπορεί και να είναι ηθο-ποιός. Επίσης να είναι έμπειρος μουσικός. Και βέβαια άρτια εκπαιδευμένος τραγουδιστής. Επιπρόσθετα πρέπει να έχει ως προσωπικότητα υψηλές ψυχικές και σωματικές αντοχές για να μπορεί να ανταποκρίνεται στις,πολύ συχνά, εξουθενωτικές συνθήκες εργασίας που απαιτεί η όπερα. Η ψυχική και πνευματική ανταμοιβή βέβαια, είναι απλώς απερίγραπτη. Η μαγεία της όπερας συνεπαίρνει το κοινό, αλλά πολύ πιο έντονα, τους ίδιους τους συντελεστές της!

Ποια δουλειά σου σε ενθουσίασε περισσότερο;

Αυτή που παρουσίασα τελευταία,στο μέγαρο του Συλλόγου Αργείων ο Δαναός, ως αφιέρωμα  επί τη επετείω των130 χρόνων από την ίδρυσή του. Ο λόγος είναι ότι επί τη ευκαιρία, συνενώθηκαν τρία μουσικά σχήματα: To μουσικό τρίο ''Αργολίς'' με τις εξαίρετες συναδέλφους MonicaLutz στο βιολί και Διονυσία Στρακάτου στο βιολοντσέλλο, με το μουσικό σύνολο ''Εν τέχνοις'' με την υπέροχη λυρική σοπράνο Άννα Κτεννά και τον σπουδαίο φλαουτίστα Σέργιο Γιώτη, που με την συμμετοχή και του νεοεμφανιζόμενου φωνητικού συνόλου "Δαναΐδες" πραγματοποιήσαμε μία πραγματικά ανεπανάληπτη συναυλία, στην οποία είχα την τιμή να παρουσιάσω τις νέες συνθέσεις και τραγούδια μου, στο κοινό της πόλης. 

Τελικά, είναι ακριβό σπορ η όπερα;

Η όπερα, όπως όλες οι τέχνες, έχει πάρα πολύ ευρύ φάσμα επιπέδου ποιότητας, τόσο στην εκπαιδευτική της διαδικασία, όσο και στην παρουσία της παγκοσμίως, με πάρα πολλές όπερες πολλών διαφορετικών οικονομικών και άλλων απαιτήσεων. Ολα είναι συνισταμένη. Η υπεροχή της Scala του Μιλάνου, της όπερας των Παρισίων ή της Metropolitan όπερας της Νέας Υόρκης δεν αποκλείει το να ζήσει κανείς μοναδικές στιγμές είτε ως καλλιτέχνης είτε ως κοινό και σε μικρότερες όπερες. Οι εμπνευσμένες ερμηνείες και οι όμορφες στιγμές προκύπτουν από συγκυρίες.

Αντρέα Μποτσέλλι ή Σάρα Μπράιτμαν;

Σάρα Μπράιτμαν.

Τι ξεκλειδώνει ένα ποίημα για να το μελοποιήσεις;

Το ποίημα ξεκλειδώνει όταν δω μέσ' απ' αυτό ότι η ψυχή που το'γραψε μοιάζει με τη δική μου.

Ποιους θα καλούσες σε δείπνο;

Δεν είναι σωστό ν'απαντήσω, διότι ίσως οι συνδαιτημόνες μου να μην συμφωνούν στην δημοσιοποίηση.

Ποια είναι η αγαπημένη σου άρια;

Το Vocalise του Rachmaninov...

Τι μουσική ακούς στο αυτοκίνητο;

Κλασσική, όπερα και ελληνικά και ξένα τραγούδια των δεκαετιών '70,'80,'90.

 

 

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Κέντρο Βιολογικής Γεωργίας
ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ