ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ

Ευχές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς

ΕΥΧΕΣ

Κυριακή 21 Ιουλίου 2024

Προς κατάργηση οι Πανελλήνιες Εξετάσεις: Έρχονται οι «μίνι Πανελλαδικές» και το Εθνικό Απολυτήριο

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 12:32:00 μ.μ. | |
Προς κατάργηση οι Πανελλήνιες Εξετάσεις
Βελτιώσεις στο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια εξετάζει η κυβέρνηση πιθανότητα μέσω της καθιέρωσης του Εθνικού Απολυτηρίου.

Η καθιέρωση του Εθνικού Απολυτηρίου, υπάρχει στο πρόγραμμα της Ν.Δ. και στόχος είναι μέσα στο 2024 να ξεκινήσει η συζήτηση για την καθιέρωσή του. Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές του Λυκείου θα δίνουν σε κάθε τάξη «μίνι πανελλαδικές» μέσω της Τράπεζας Θεμάτων.

Η αλλαγή του συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ, σίγουρα δεν είναι μια εύκολη υπόθεση και συνήθως συναντά τεράστιες αντιδράσεις ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές κατά το παρελθόν που ολόκληρες στρατιές υποψηφίων ταλαιπωρήθηκαν και αδικήθηκαν από απόπειρες αλλαγής του συστήματος οι οποίες δεν ήταν σε βάθος μελετημένες ούτε και είχαν την αποδοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας και της κοινωνίας.

Για την ώρα ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, έχει παραδεχτεί ότι θα γίνουν βελτιώσεις στο σύστημα εισαγωγής αλλά δεν έχει «ανοίξει τα χαρτιά του» σχετικά με τις λεπτομέρειες μιας τόσο σοβαρής για την ελληνική κοινωνία αλλαγής.

Προχθές κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» ο κ. Πιερρακάκης, δήλωσε ότι «ασφαλώς και εξετάζουμε τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ωστόσο, αυτό το οποίο σκοπεύουμε να διατηρήσουμε σε κάθε περίπτωση από τις Πανελλαδικές είναι το κεκτημένο της διαφάνειας, το οποίο αναγνωρίζεται από τη συντριπτική πλειονότητα των πολιτών. Θα δούμε, λοιπόν, πώς αυτό το αδιάβλητο σύστημα μπορεί να εξελιχθεί, εστιάζοντας περισσότερο στην ουσιαστική γνώση και λιγότερο στην αποστήθιση». Μάλιστα συμπλήρωσε ότι «η ώρα να επιλύσουμε όλες τις εκκρεμότητες είναι τώρα, ακριβώς επειδή η Παιδεία είναι εξ ορισμού ένας χώρος όπου οι μεταρρυθμίσεις χρειάζονται χρόνο για να ωριμάσουν και να παράγουν αποτέλεσμα».

Το σύστημα πάντως του Εθνικού Απολυτηρίου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ βρίσκει πολλούς επικριτές και κυρίως τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι εκτιμούν ότι τα παιδιά για ακόμη μια φορά θα υποβάλλονται σε ένα «εξεταστικό μαραθώνιο» για να μπουν στο πανεπιστήμιο καθώς αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές του λυκείου θα δίνουν σε κάθε τάξη «μίνι πανελλαδικές» μέσω της Τράπεζας Θεμάτων.

Ο Γενικός Μέσος Όρος του Εθνικού Απολυτηρίου θα προκύπτει από τους βαθμούς των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη και ο βαθμό θα συνυπολογίζεται για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια. Μάλιστα μαζί με την ίδρυση Ιδιωτικών ΑΕΙ οι καθηγητές εκτιμούν ότι «ανοίγει ο δρόμος και για την καθιέρωση του «εθνικού απολυτηρίου» με περισσότερες «πανελλαδικές εξετάσεις» σε όλες τις τάξεις του.

Όσοι λίγοι μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά θα αγοράζουν σπουδές, πτυχίο και μέλλον... χωρίς κόπο, ενώ οι πολλοί θα συνεχίσουν να περνάνε τον ατελείωτο εξεταστικό μαραθώνιο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) και της Τράπεζας Θεμάτων. Το σχολείο της παπαγαλίας μιας ατελείωτης ύλης χωρίς αρχή, μέση και τέλος, που επιβαρύνει δυσβάστακτα τον οικογενειακό προϋπολογισμό, θα γίνει ακόμα χειρότερο και πιο εξοντωτικό για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας».

Οι δηλώσεις Πιερρακάκη


Αναφερόμενος στις αλλαγές που έρχονται σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης ο υπουργός Παιδείας κ. Πιερρακάκης δήλωσε ότι η «η δική μας προσέγγιση είναι ότι η συζήτηση για τη βελτίωση του σχολείου πρέπει να καταλήγει στο σύστημα των Πανελλαδικών και όχι να ξεκινά από αυτό.

Και σίγουρα η συζήτηση αυτή εκτείνεται στο σύνολο της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Να σας δώσω ένα απλό παράδειγμα: το μάθημα της Πληροφορικής δεν συγκινεί τα παιδιά λόγω των Πανελλαδικών ή γιατί μέχρι πρόσφατα είχαμε να κάνουμε με βιβλία που μιλούσαν για δισκέτες;

Αντίστοιχα, στη Λογοτεχνία το πρόβλημα είναι μόνο ο τρόπος εξέτασης του μαθήματος ή πρέπει να δούμε και το γεγονός ότι είμαστε η μόνη χώρα που δεν διδάσκει πλήρη λογοτεχνικά έργα, αλλά περιορίζεται σε αποσπάσματα;

Εμείς πιστεύουμε ότι πρέπει να προσεγγίσουμε το ζήτημα σφαιρικά, να πάμε μάθημα–μάθημα, να δούμε τι μπορούμε να βελτιώσουμε στο περιεχόμενο της διδασκαλίας, να ενισχύσουμε τη σχέση εκπαιδευτικού–μαθητή με επιπλέον εργαλεία, όπως οι διαδραστικοί πίνακες ή το πολλαπλό βιβλίο.

Όλα αυτά συντελούνται ήδη και τα επόμενα χρόνια το σχολείο θα είναι πολύ διαφορετικό, προς το καλύτερο. Σε αυτό το πλαίσιο, ασφαλώς και εξετάζουμε και τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ωστόσο, αυτό το οποίο σκοπεύουμε να διατηρήσουμε σε κάθε περίπτωση από τις Πανελλαδικές είναι το κεκτημένο της διαφάνειας, το οποίο αναγνωρίζεται από τη συντριπτική πλειονότητα των πολιτών. Θα δούμε, λοιπόν, πώς αυτό το αδιάβλητο σύστημα μπορεί να εξελιχθεί, εστιάζοντας περισσότερο στην ουσιαστική γνώση και λιγότερο στην αποστήθιση.
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ