Το 1ο ΓΕΛ Ναυπλίου, έδωσε για μία ακόμα χρονιά το παρών με 4 διαδικτυακές συνομιλίες, στις 24 και 25 Σεπτεμβρίου, με εξαιρετικούς νέους επιστήμονες που περιέγραψαν το ερευνητικό τους έργο με διαδραστικές παρουσιάσεις και συνομίλησαν με τα παιδιά απαντώντας στις απορίες και τους προβληματισμούς τους.
Συγκεκριμένα, δύο τμήματα της Α΄ Λυκείου συναντήθηκαν διαδικτυακά με την ερευνήτρια-οστεολόγο Δήμητρα–Ερμιόνη Μιχαήλ, που παρουσίασε τον συναρπαστικό και άγνωστο, για τους περισσότερους, κόσμο της ΒΙΟ-ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ. Μας εξήγησε τη σημασία των ευρημάτων των ανασκαφών και πώς η μελέτη των οστών μπορεί να προσφέρει μια πληθώρα πληροφοριών για το παρελθόν, όπως το φύλο, την ηλικία και το ανάστημα των σκελετικών ευρημάτων αλλά και τις συνθήκες διαβίωσης και την κοινωνική δομή των αρχαίων κοινωνιών. Μας γνώρισε το project BIOSOCIOPOLIS, το οποίο ασχολείται με τα ευρήματα των ανασκαφών τής Αμφίπολης εξηγώντας μας πώς αυτά μπορεί να μας προσφέρουν περισσότερες γνώσεις για τη ζωή, το έργο και το θάνατο του σπουδαίου Σπαρτιάτη στρατηγού Βρασίδα. Για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, όμως, το πιο σημαντικό, ίσως, συμπέρασμα από αυτή τη διεπιστημονική δράση που οργανώθηκε από τις φιλολόγους Ελένη Νικολοπούλου, Εύα Πέππα και τη βιολόγο Αλεξάνδρα Καπίρη, ήταν πως οι επιστήμες δεν έχουν στεγανά αλλά, αντίθετα, μπορούν και πρέπει να συνομιλούν και να συνεργάζονται για την κατάκτηση της γνώσης και της αλήθειας, ενώ γνώρισαν έναν επιστημονικό κλάδο που δεν είχαν ακουστά, παίρνοντας ερεθίσματα και ιδέες για το μέλλον τους.
Οι μαθητές/τριες της Γ΄Λυκείου Θετικής Κατεύθυνσης παρακολούθησαν την παρουσίαση της διδάκτορος-ερευνήτριας Γεωργίας Ανδριανάκη με θέμα “Φυσική πλάσματος, επιτάχυνση σωματιδίων με τη χρήση Laser”. Οι τελειόφοιτοι/ες ενημερώθηκαν για το πείραμα που διεξάγεται στο CERN και για αντίστοιχα πειράματα που γίνονται στον επιταχυντή του Δημόκριτου και του Ρεθύμνου αλλά και για τις εφαρμογές των πειραμάτων αυτών στην Ιατρική και την τεχνολογία. Σημαντική για τα παιδιά ήταν η αναφορά της στις προκλήσεις που παρουσιάζει η δουλειά του ερευνητή και ειδικά της γυναίκας ερευνήτριας, μέσα από μια ιστορική αναδρομή για τη θέση της γυναίκας στην έρευνα.
Τέλος, οι μαθητές/τριες της Γ΄Λυκείου Κατεύθυνσης Υγείας παρακολούθησαν την ερευνήτρια Μαρία Γκασδρόγκα, με θέμα “ΟΞΕΙΔΩΤΙΚΟ ΣΤΡΕΣ και υγεία”. Ενημερώθηκαν για το πώς προκαλείται το οξειδωτικό στρές στον οργανισμό και τη σχέση που έχει με την ηλικία και τη διατροφή μας και κυρίως για τους τρόπους και τις συμπεριφορές που συμβάλλουν την πρόληψή του. Η δράση οργανώθηκε από τη χημικό Δήμητρα Καρίγιαννη.