ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ

Ευχές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς

ΕΥΧΕΣ

Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2024

Ανδριανός στη Βουλή: Αναγκαία η συνέχιση της αναβάθμισης του εθνικού και περιφερειακού οδικού και συγκοινωνιακού δικτύου

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 6:15:00 μ.μ. |
Ανδριανός στη Βουλή
Ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ.Γιάννης Ανδριανός στην ομιλία του σήμερα στη Βουλή στο πλαίσιο στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με θέμα: «Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης Υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού» τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής:

«Συζητάμε σήμερα την κύρωση της νέας σύμβασης παραχώρησης για την Αττική Οδό, ενός έργου ζωτικής σημασίας για την κυκλοφορία στην Αττική και την ευρύτερη περιοχή και ταυτόχρονα, ένα από τα εμβληματικά οδικά έργα της χώρας μας.

Η σημασία της Αττικής Οδού δεν αφορά μόνο την εξυπηρέτηση των κατοίκων και επισκεπτών της πρωτεύουσας, αλλά και την ευρύτερη εθνική οικονομία και τις υποδομές της.

Η νέα σύμβαση παραχώρησης, που κυρώνεται με το παρόν νομοσχέδιο, επιφέρει πολλαπλά οφέλη, τόσο για το κράτος όσο και για τους πολίτες: διασφαλίζει αποτελεσματικά τη συνέχιση της ομαλής λειτουργίας της Αττικής Οδού, τη αξία του έργου για τα επόμενα 25 χρόνια, την αποτελεσματική εξυπηρέτηση των αναγκών των διερχόμενων πολιτών με επενδύσεις σε αναβάθμιση και συντήρηση.

Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι συνοδεύεται από ένα σημαντικό οικονομικό αντάλλαγμα, καθώς το ύψος του ανταλλάγματος της παραχώρησης 3,27 δισεκατομμύρια ευρώ, είναι το μεγαλύτερο που έχει δοθεί ποτέ στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ.

Το γεγονός αυτό καταδεικνύει τη στρατηγική σημασία της συμφωνίας, καθώς επιτυγχάνει άμεσα δημοσιονομικά οφέλη που θα ενισχύσουν τη σταθερότητα της οικονομίας μας.

Το ποσό αυτό θα συμβάλει ουσιαστικά στην περαιτέρω μείωση του δημοσίου χρέους, με αποτέλεσμα να μειωθεί κατά περίπου 1,5 ποσοστιαία μονάδα του ΑΕΠ. Κι εδώ πρέπει να τονιστεί η σημασία της σοβαρής διαχείρισης του δημόσιου χρέους που έχει ήδη μειωθεί κατά 40% ενώ αναμένεται ότι το 2028 θα φτάσει το 135% του ΑΕΠ. Είναι αυτή η σοβαρή διαχείριση που θωρακίζει τη χώρα έναντι μιας νέας κρίσης χρέους αλλά και καθιστά τα ελληνικά πενταετή ομόλογα ελκυστικότερα από αυτά μεγάλων ευρωπαϊκών οικονομιών.

Ταυτόχρονα, η σύμβαση της παραχώρησης προβλέπει επενδύσεις ύψους 480 εκατομμυρίων ευρώ από τον παραχωρησιούχο, για την αναβάθμιση και τη συντήρηση της Αττικής Οδού, καθώς και την ενίσχυση της ασφάλειάς της.

Και βεβαίως μια από τις προβλέψεις με ιδιαίτερη σημασία για τους πολίτες, αφορά το κόστος των διοδίων. Όπως είχε ανακοινώσει πρόσφατα και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, η σύμβαση προβλέπει μείωση του τέλους διέλευσης από τα διόδια από τις 6 Οκτωβρίου 2024 από τα 2,8 ευρώ στα 2,5 ευρώ για τα επιβατικά ΙΧ, τα ελαφρά εμπορικά οχήματα και τα αυτοκίνητα με τροχόσπιτα.

Αυτή η μείωση ελαφρύνει την οικονομική επιβάρυνση ιδίως για τους τακτικούς χρήστες της Αττικής Οδού, ενώ παράλληλα διασφαλίζει ότι οι υπηρεσίες της θα παραμείνουν σε υψηλό επίπεδο.

Σημαντική είναι εξάλλου και η πρόβλεψη για την προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων στην Αττική Οδό. Στο πλαίσιο της νέας σύμβασης, οι εργασιακές σχέσεις που έχουν ήδη αναπτυχθεί διατηρούνται, καθώς ο νέος παραχωρησιούχος δεσμεύεται ότι όσοι εργαζόμενοι επιθυμούν να συνεχίσουν θα έχουν αυτή τη δυνατότητα, ενώ όλοι οι εργαζόμενοι συνεχίζουν να δικαιούνται τις νόμιμες αποζημιώσεις για τη λύση της εργασιακής τους σχέσης.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Με την νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού διατηρείται η αξία του αυτοκινητόδρομου για τα επόμενα 25 χρόνια και διασφαλίζεται η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στους χρήστες της. Ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα μιας σημαντικής περαιτέρω ελάφρυνσης του δημόσιου χρέους της χώρας μας και ενίσχυσης της δημοσιονομικής σταθερότητας, ενώ μειώνεται ουσιαστικά η επιβάρυνση του τέλους των διοδίων.

Σταθερός στόχος της Κυβέρνησης είναι η διαρκής ενίσχυση του δικτύου μεταφορών και συγκοινωνιών της πατρίδας μας. Με μεγάλα έργα πνοής και ουσιαστικές παρεμβάσεις, όπως είναι η σύνδεση της Αργολίδας με τον αυτοκινητόδρομο στα Δερβενάκια, όπου μετά από συνάντηση που είχα και ενημέρωσα προσωπικά τον Πρωθυπουργό και συναντήσεις που είχα και εγώ και ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου με τον αρμόδιο Υπουργό κ. Νίκο Παπαθανάση βρέθηκε λύση στην εμπλοκή χρηματοδότησης που είχε προκύψει, και θέλω πραγματικά από το βήμα της Βουλής να ευχαριστήσω τον κ. Παπαθανάση για τη λύση που έδωσε ώστε να συνεχιστεί αυτό το έργο και βέβαια δεσμεύομαι ότι θα συνεχίσω να παρακολουθώ κάθε βήμα ώστε να υλοποιηθεί όπως προβλέπεται από τις σχετικές μελέτες γιατί είναι έργο πνοής για την Αργολίδα. Έτσι δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για περαιτέρω ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας, για τη μείωση του ακόμη υψηλού κόστους μεταφοράς των προϊόντων, καθώς και για την ενίσχυση της ασφάλειας των οδικών συγκοινωνιών.

Η Αττική Οδός και οι άλλοι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της χώρας έχουν ήδη καταδείξει την τεράστια σημασία αυτών των σύγχρονων και ασφαλών έργων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Αττική Οδός συνέβαλε και συμβάλει στην αποσυμφόρηση όχι μόνο του κυκλοφοριακού στο λεκανοπέδιο, αλλά και στη δυνατότητα σύνδεσης πολλών νέων περιοχών με το κέντρο, ελαφρύνοντας έτσι την οικιστική πίεση και δίνοντας περισσότερες δυνατότητες σε χιλιάδες οικογένειες που ζουν στις περιοχές που εξυπηρετεί ο αυτοκινητόδρομος, αλλά και ο προαστιακός σιδηρόδρομος.

Η διαρκής ανάπτυξη των οδικών και ευρύτερα συγκοινωνιακών δικτύων, η έμφαση στην ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν σήμερα οι δημόσιες συγκοινωνίες, η εξασφάλιση όλων των αναγκαίων υποδομών για την αποσυμφόρηση της μητροπολιτικής περιοχής των Αθηνών, αλλά και της αντιμετώπισης του μεγάλου κυκλοφοριακού προβλήματος της Θεσσαλονίκης με έργα όπως το μετρό που τον Νοέμβριο θα τεθεί επιτέλους σε λειτουργία είναι αναγκαία τόσο για την ποιότητα ζωής των πολιτών, όσο και για την εθνική οικονομία.

Όπως επίσης αναγκαία είναι και η συνέχιση του μεγάλου έργου της αναβάθμισης με στόχο την ασφάλεια των οδηγών και των επιβατών ολόκληρου του εθνικού και περιφερειακού οδικού και συγκοινωνιακού δικτύου, αν θέλουμε πραγματικά να δώσουμε σε ολόκληρη τη χώρα τις προϋποθέσεις της βιώσιμης ανάπτυξης με ουσιαστικές προοπτικές δημιουργίας και προκοπής για τους κατοίκους της περιφέρειάς».
 
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ