Ήταν 9 Φεβρουαρίου του 2024 όταν μια ανήλικη μαθήτρια της πρώτης Λυκείου σε επαγγελματικό Λύκειο του Άργους έπεφτε θύμα ξυλοδαρμού με έναν ακόμη συμμαθητή της από τρεις άλλους μαθητές και ενώ είχαν περικυκλωθεί από 30 άτομα μη μπορώντας να ξεφύγουν.
Σύμφωνα με την μητέρα του κοριτσιού όλα ξεκίνησαν όταν υπήρξε μια διένεξη με μια άλλη μαθήτρια η οποία σύμφωνα με τη μητέρα του θύματος οργάνωσε στη συνέχεια τη επίθεση. Εννέα μήνες μετά και ενώ ακόμη εκκρεμεί ο ορισμός της δίκης για την υπόθεση, αφού οι γονείς της μαθήτριας που χτυπήθηκε κατέθεσαν μήνυση και το ανήλικο κορίτσι βρίσκεται σε άλλο σχολείο συνεχίζοντας τα μαθήματά της έχοντας αφήσει στο παρελθόν την τραγική περιπέτειά της.
Το «ευχαριστώ» της μητέρας της 14χρονης στον υπουργό Παιδείας
Αν και από την πρώτη στιγμή άλλαξε σχολείο, το bullying που είχε υποστεί τη δυσκόλεψε αρκετά ώστε να ενταχθεί στο νέο σχολικό περιβάλλον. Ωστόσο η αγάπη, η φροντίδα και το ενδιαφέρον που έδειξαν από την πρώτη στιγμή ο διευθυντής του νέου σχολείου καθώς και ο σύλλογος διδασκόντων εκεί, βοήθησαν το νεαρό κορίτσι να ξεπεράσει τις όποιες φοβίες και αγωνίες του είχε δημιουργήσει για το σχολείο η περιπέτειά του.
Η μητέρα της μαθήτριας θέλοντας να ευχαριστήσει τον διευθυντή και τους καθηγητές για την προσπάθεια που κατέβαλλαν ώστε το παιδί της να επανέλθει στην σχολική κανονικότητα έστειλε ηλεκτρονική επιστολή στον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη σημειώνοντας μεταξύ άλλων: «Όντας ενεργός πολίτης και μητέρα τριών παιδιών θέλω να ευχαριστήσω δημόσια τον διευθυντή του ΕΠΑΛ Ναυπλίου και το σύλλογο διδασκόντων για την ανιδιοτελή προσφορά τους στο λειτούργημα των εκπαιδευτικών. Αισθανόμαστε τυχεροί που η κυβέρνηση θεσπίζει νόμους αλλά οι λειτουργοί των εκάστοτε βαθμίδων φροντίζουν να κάνουν και κάτι παραπάνω».
Μητέρα 14χρονης στο iefimerida.gr: «Το παιδί είναι μια χαρά και το οφείλουμε στο νέο της σχολείο»
Η ίδια μιλώντας στο iefimerida.gr εξήγησε ότι «όταν απευθύνθηκα στον διευθυντή του σχολείου και στον σύλλογο διδασκόντων προσπάθησαν από μόνοι τους να βρουν λύση γιατί το παιδί μου είχε μια άρνηση στο να πάει σχολείο. Τώρα όμως είναι μια χαρά μετά την πολύ δύσκολη φάση που πέρασε και αυτό το οφείλουμε στο νέο της σχολείο. Αυτό το ενδιαφέρον από τον διευθυντή και το σύλλογο διδασκόντων δεν το είχα ξαναζήσει παρόλο που έχω ακόμη δυο παιδιά που αυτή τη στιγμή σπουδάζουν και για το λόγο αυτό θεώρησα υποχρέωσή μου να απευθυνθώ και στον υπουργό Παιδείας».
Διευθυντής ΕΠΑΛ Ναυπλίου: «Συλλογική η προσπάθεια που γίνεται στο σχολείο»
Από την πλευρά του ο διευθυντής του ΕΠΑΛ Ναυπλίου κ. Γιώργος Κρεμμύδας μιλώντας στο iefimerida.gr ανέφερε ότι η προσπάθεια που γίνεται στο σχολείο είναι συλλογική τόσο από εκείνον όσο και από τους καθηγητές.
«Εμείς στο επαγγελματικό Λύκειο έχουμε αρκετές περιπτώσεις παιδιών που πρέπει να αντιμετωπίσουμε γιατί πέρα από το κομμάτι το εκπαιδευτικό υπάρχει και το κομμάτι το προσωπικό. Δίνουμε μεγάλο βάρος σε αυτό το κομμάτι γιατί το θεωρούμε πιο σημαντικό από το να μπούμε στην τάξη και να κάνουμε μια ώρα το μάθημά μας και να φύγουμε χωρίς να έχουμε επαφή με τα παιδιά. Είναι μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε από το 2017 που ανέλαβα τη διεύθυνση του σχολείου. Και αυτό που προσπαθούμε όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι αν ένα παιδί αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα να μπορέσουμε να βρούμε λύση. Και έχουμε καταφέρει πέρα από τα προβλήματα συμπεριφοράς που αντιμετωπίζουμε να έχουμε κάνει τους μαθητές μας να έρχονται είτε σε εμένα είτε στους καθηγητές τους και να μιλούν για τα προβλήματά τους».
Σημαντική για τα παιδιά η συμμετοχή ψυχολόγου
Όπως εξηγεί ο κ. Κρεμμμύδας, τα τελευταία χρόνια υπάρχει και η συμμετοχή ψυχολόγου που βοηθά τα παιδιά τα οποία γνωρίζουν ότι ανά πάσα στιγμή μπορούν να απευθυνθούν στο σχολείο τους. «Αυτά τα χρόνια έχουμε αντιμετωπίσει πολύ σοβαρές περιπτώσεις. Έχουμε ασχοληθεί με θέματα bullying αλλά και με άλλα θέματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στο σπίτι και για τα οποία δεν το συζητούσαν με κανέναν. Για παράδειγμα πριν από χρόνια είχα μια μαθήτρια την οποία χτυπούσε ο πατέρας της, όταν μου το είπε υπήρξε άμεση επικοινωνία με τον γονέα και ευτυχώς δεν φτάσαμε στις διωκτικές αρχές αφού η μαθήτρια δεν μας ξαναείπε ποτέ για αυτό το πρόβλημα που αντιμετώπιζε. Είχαμε 15 περιπτώσεις που είχαν φτάσει σε απόπειρες αυτοκτονίας με την πλειοψηφία αυτών να είναι κορίτσια και τα βοηθήσαμε χωρίς να βλάψουν τον εαυτό τους. Πλέον οι μαθητές νιώθουν εμπιστοσύνη και έρχονται και μας μιλάνε και αυτό είναι καλό».