Οι τοποθετήσεις κυβερνητικών βουλευτών προσπάθησαν να παρουσιάσουν μια πολιτική για την Παιδεία που έρχεται απ’ το μέλλον, αλλά η απαράδεκτη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η εκπαίδευση αποδεικνύει ότι έρχεται κατευθείαν από το παρελθόν. Οι επικίνδυνες συνθήκες στις σχολικές υποδομές, στις οποίες κάνουν μάθημα τα παιδιά, οι ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή και τα κενά σε εκπαιδευτικούς από τη μία και η χρηματοδότηση-«ψίχουλα»,που δεν φτάνει ούτε για τις τουαλέτες των σχολείων, αλλά ούτε για σοβατίσματα καθώς και οι μειωμένες προσλήψεις εκπαιδευτικών από την άλλη, αποδεικνύουν το ζοφερό μέλλον που η κυβέρνηση και οι υποστηρικτές της οραματίζονται για την Εκπαίδευση.
Όσο κι αν η κυβέρνηση προσπαθεί να εξωραΐσει την κατάσταση στην Εκπαίδευση, ματαιοπονεί, γιατί η ίδια η πραγματικότητα τη διαψεύδει, καθώς οι συνέπειες της υποχρηματοδότησης πλήττουν τους γονείς που βάζουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για τα σχολεία, τα οποία, όμως, ταυτόχρονα για τους δήμους δεν είναι και η πρώτη τους προτεραιότητα.
Η κυβέρνηση με νόμο κατάργησε τις Σχολικές Επιτροπές αναθέτοντάς τους τα οικονομικά. Αντί, δηλαδή, να αυξήσει την κρατική χρηματοδότηση για τα σχολεία, στο όνομα της αυτονομίας, τα έδωσε στους δήμους! Πρόκειται, βέβαια, για το αποτέλεσμα μιας σειράς νομοθετικών ρυθμίσεων, όλων των κυβερνήσεων, που διαχρονικά αποσκοπούσαν στο να φεύγει από την πολιτεία η ευθύνη χρηματοδότησης των σχολείων και να μεταφέρεται στους δήμους κι από εκεί στο λαό. Στο όνομα αυτής της δήθεν αυτονομίας σύλλογοι γονέων και διδακτικό προσωπικό κάθε σχολικής μονάδας τρέχει να βρει χορηγούς για να καλύψει βασικές ανάγκες. Δεν είναι καθόλου τυχαίο, ότι στην αξιολόγησή για τα σχολεία,που η κυβέρνηση έχει κάνει ευαγγέλιο, υπάρχει και ένας δείκτης που αξιολογεί την ικανότητα προσέλκυσης χορηγών.
Μέχρι τώρα όλες οι κυβερνήσεις έχουν συμβάλλει στην πορεία που χαράσσεται και από την ΕΕ για ένα σχολείο φθηνό για το κράτος που θα δίνει λειψή γνώση στους μαθητές κι εκπαιδευτικούς με ελαστικές σχέσεις εργασίας χωρίς δικαιώματα και κάτω από ασφυκτικό έλεγχο, ακριβό για τους γονείς που θα αγοράζουν ακριβά τη γνώση των παιδιών τους, κερδοφόρο για το κεφάλαιο με στόχο να μείνουν και σκυφτοί και φθηνοί οι αυριανοί εργαζόμενοι.
Το σχολείο που έχουν φτιάξει δεν μπορεί να δώσει απάντηση στις σύγχρονες διευρυνόμενες δυνατότητες για μόρφωση. Το νέο σχολείο των δεξιοτήτων δεν είναι παρά η απάντηση του παρελθόντος στο μέλλον. Γι’ αυτό και αναπαράγει συνεχώς νέα προβλήματα. Το πραγματικά νέο σχολείο, κόντρα στο σημερινό σχολείο της απόγνωσης, δεν μπορεί παρά να είναι το σχολείο της κοινωνίας που θα έχει απαλλαγεί από τον βραχνά της εκμετάλλευσης. Το ΚΚΕ έχει ήδη καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας. Κι αυτό το σχολείο το φέρνουν πιο κοντά οι λαϊκοί αγώνες!
Τ.Ε. ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ του ΚΚΕ
Όσο κι αν η κυβέρνηση προσπαθεί να εξωραΐσει την κατάσταση στην Εκπαίδευση, ματαιοπονεί, γιατί η ίδια η πραγματικότητα τη διαψεύδει, καθώς οι συνέπειες της υποχρηματοδότησης πλήττουν τους γονείς που βάζουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για τα σχολεία, τα οποία, όμως, ταυτόχρονα για τους δήμους δεν είναι και η πρώτη τους προτεραιότητα.
Η κυβέρνηση με νόμο κατάργησε τις Σχολικές Επιτροπές αναθέτοντάς τους τα οικονομικά. Αντί, δηλαδή, να αυξήσει την κρατική χρηματοδότηση για τα σχολεία, στο όνομα της αυτονομίας, τα έδωσε στους δήμους! Πρόκειται, βέβαια, για το αποτέλεσμα μιας σειράς νομοθετικών ρυθμίσεων, όλων των κυβερνήσεων, που διαχρονικά αποσκοπούσαν στο να φεύγει από την πολιτεία η ευθύνη χρηματοδότησης των σχολείων και να μεταφέρεται στους δήμους κι από εκεί στο λαό. Στο όνομα αυτής της δήθεν αυτονομίας σύλλογοι γονέων και διδακτικό προσωπικό κάθε σχολικής μονάδας τρέχει να βρει χορηγούς για να καλύψει βασικές ανάγκες. Δεν είναι καθόλου τυχαίο, ότι στην αξιολόγησή για τα σχολεία,που η κυβέρνηση έχει κάνει ευαγγέλιο, υπάρχει και ένας δείκτης που αξιολογεί την ικανότητα προσέλκυσης χορηγών.
Μέχρι τώρα όλες οι κυβερνήσεις έχουν συμβάλλει στην πορεία που χαράσσεται και από την ΕΕ για ένα σχολείο φθηνό για το κράτος που θα δίνει λειψή γνώση στους μαθητές κι εκπαιδευτικούς με ελαστικές σχέσεις εργασίας χωρίς δικαιώματα και κάτω από ασφυκτικό έλεγχο, ακριβό για τους γονείς που θα αγοράζουν ακριβά τη γνώση των παιδιών τους, κερδοφόρο για το κεφάλαιο με στόχο να μείνουν και σκυφτοί και φθηνοί οι αυριανοί εργαζόμενοι.
Το σχολείο που έχουν φτιάξει δεν μπορεί να δώσει απάντηση στις σύγχρονες διευρυνόμενες δυνατότητες για μόρφωση. Το νέο σχολείο των δεξιοτήτων δεν είναι παρά η απάντηση του παρελθόντος στο μέλλον. Γι’ αυτό και αναπαράγει συνεχώς νέα προβλήματα. Το πραγματικά νέο σχολείο, κόντρα στο σημερινό σχολείο της απόγνωσης, δεν μπορεί παρά να είναι το σχολείο της κοινωνίας που θα έχει απαλλαγεί από τον βραχνά της εκμετάλλευσης. Το ΚΚΕ έχει ήδη καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας. Κι αυτό το σχολείο το φέρνουν πιο κοντά οι λαϊκοί αγώνες!
Τ.Ε. ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ του ΚΚΕ